Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Matti Rauhala
Viestit: 20
Liittynyt: Su Touko 06, 2012 8:10 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Matti Rauhala »

Taas uusi foorumilainen täällä, töttöröö! Vaihdoin keväällä vm98 KZJ95:sta vm08 KDJ120:seen ku loppu viishenkiseltä perheeltä niskatuella ja kolmipistevyöllä varustetut istuimet kesken. Eipä vaikuta hassummalta tämä uusikaan tuttavuus.
Sen mitä muualta vähin selvittelin, ei edelliseen kuulema olisi onnistunut saada hyväksyttyä kolmipistevyötä kun rungossa ei siihen valmiuksia ollut tehtaan jäljiltä. Tiedä häntä, jos tämän foorumin olisin tiennyt silloin, olisin kyllä sitä täälläkin kokeneemmilta kysellyt. Mutta näillä mennään nyt!
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Matti Rauhala kirjoitti:Taas uusi foorumilainen täällä, töttöröö! Vaihdoin keväällä vm98 KZJ95:sta vm08 KDJ120:seen ku loppu viishenkiseltä perheeltä niskatuella ja kolmipistevyöllä varustetut istuimet kesken. Eipä vaikuta hassummalta tämä uusikaan tuttavuus.
Sen mitä muualta vähin selvittelin, ei edelliseen kuulema olisi onnistunut saada hyväksyttyä kolmipistevyötä kun rungossa ei siihen valmiuksia ollut tehtaan jäljiltä. Tiedä häntä, jos tämän foorumin olisin tiennyt silloin, olisin kyllä sitä täälläkin kokeneemmilta kysellyt. Mutta näillä mennään nyt!
juu, ei huono vaihtoehto ollenkaan :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tuppu kirjoitti: Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?
Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.html

P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
Antsa kirjoitti: Mites insssi automatiikkaa jännittää??? :shock: :mrgreen:
Simple is beautiful. Eihän tollaseen paljoo tarvinne paineisiin kajota jos vaan ilmat pysyy sisällä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-MaTTi- kirjoitti:Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.html

P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
http://fatbobsgarage.com/i-6785088-toyo ... -2011.html tämä setti lähtee tilaukseen...

Laita kohtuu nopsaan, ajattelin huitasta läskille tilauksen jo huomenna?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti: Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?
Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.html

P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
Antsa kirjoitti: Mites insssi automatiikkaa jännittää??? :shock: :mrgreen:
Simple is beautiful. Eihän tollaseen paljoo tarvinne paineisiin kajota jos vaan ilmat pysyy sisällä.
Ou jee. On vaan niin "näyttävää" koukata kärri ilmajousilla perään. Mutta työkoneet ja iltapuku vehkeet on erikseen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Onko kukaan vaihdellut näihin pelkkiä yläpalloniveliä?
Huollon mukaan ei saa erillisenä vaan pitää ostaa koko ylätukivarsi mutta prässäämällä tuohon varmaan saisi pelkän nivelen jos sopivan jostain löytäisi...
Kuva
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micci kirjoitti:mutta prässäämällä tuohon varmaan saisi pelkän nivelen jos sopivan jostain löytäisi...
Tuolta ainakin löydät: http://www.roughtrax4x4.com/?doc=11&cid=1209
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Hitto olishan niitä sitten löytynyt. Tutkailin ulkomaisia foorumeita ja päädyin siihen tulokseen ettei löydy ja annoin mennä sitten koko ylätukivarren tilaukseen. :?
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

jahka panu selviää jussin vietosta nii hää vois tekasta tuon J12 UKK topicin. Vois kerätä kaiken tämmösen tiedon helposti luettavaan muotoon...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Jatketaas kysymyksiä kun täällä tuntuu olevan tietoa.
Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.? Ja kannattaako hommaan varata jotain osia kuten uudet tiivisteet laipan molemmin puolin?

Samallahan tuo toimenpide poistaa myös Power Heat toiminnon mutta pitäisin sitä pienempänä pahana kuin imusarjan paskaaminen noella. Tosin se on jo varmaan melko kökköinen kun autolla on ajettu 317ktm.

Joskus itse yritin Volvosta imusarjaa putsata mutta kyllä se kotikonstein vaikutti melko toivottomalta. Melkein pitäisi viedä se jonnekin pajalle puhallettavaksi puhtaaksi. :roll:
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Micci kirjoitti:Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.?
Ei mun tietääkseni, ei oo kylläkään omakohtaista kokemusta. Täällä espanjankielinen tarina aiheesta hoonosoomeks käännettynä: http://translate.google.fi/translate?sl ... hp&act=url
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Hyvin käännetty:
Ensimmäinen vaihe on poistaa musta lippalakki :D

No joo, oon tuohon juttuun törmännyt ennenkin mutta tuossa autossahan ei ollut power heat toimintoa. Pitänee sitten vain kokeilla mitä tuosta seuraa.
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Eipä ole tuo tulppaaminen aiheuttanut ainakaan vielä mitään ongelmia.

Muutaman kerran vikavalot on kyllä vilkkunut mutta koodi (jota en muista ulkoa) ei viittaa mitenkään EGR:n suuntaan ja huollossakin olivat sitä mieltä, ettei tuo tulppaaminen voi aiheuttaa vikakoodia. Kyseessä siis 2004 vuosimallin vehje automaatilla.

Tuolla samallla lippalakkiohjeella sen itsekin tein, tosin ujutin tulpan paikalleen vähän vähemmällä purkamisella.
kädetön apumies
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

-MaTTi- kirjoitti:
Micci kirjoitti:Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.?
Ei mun tietääkseni, ei oo kylläkään omakohtaista kokemusta. Täällä espanjankielinen tarina aiheesta hoonosoomeks käännettynä: http://translate.google.fi/translate?sl ... hp&act=url
olispa mahtavaa jos joku jaksaisi tehdä sen ukk osion ja esim tuon linkin kuvat kopioda sinne... Ja tietenkin terminologian osaaja voisi muuttaa "lippalakki" ohjeet suomeksi.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Vastaa Viestiin