Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Joo tulee halvemaksi Toyotalle vaihtaa uudet tiivisteet takuuseen kun uusi mootori ja tiivisteet :D Nyt joka huollossa kun öljyt vaihdetaan niin siivilä tarkastetaan öljypropun reiästä että ei oo tukossa :D
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

Huollosta kysyin suutin asiaa ja vastaus oli että kun rekkarin syöttää koneelle niin tulee joku hälytys jos tarvii tiivisteet vaihtaa. Jos ei hälytä niin jossakin vaiheessa on tiivisteet vaihdettu tai ei tarvi vaihtaa ollenkaan. Luulis vaan että sinne jäis joku merkintä jos ne joskus on vaihdettu.
Kehotti vaan tarkastamaan sen sihdin kun itse öljyt vaihtaa. Tiedä sitten noista. Olis vaan kiva tietää tarkalleen mitä vuosimallia tai alustanumeroita nuo kampanjat on koskenu että onko itsellä joku riskiryhmän auto vai ei :evil:
Pasi1
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 27, 2012 6:55 pm
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Pasi1 »

itse ostin 2kk sitten oman 2004 mallin siihen suuttimen tiivisteet vaihdettu 2008 kysyin asiasta kouvolan o.k autosta missä tuota on huollettu.

asiasta toiseen:xenon sarjan asennus tuohon 120:seen meneekö valokuvio huonoksi?tuleeko muita ongelmia?
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

mulla oli xenonit mutta otin pois. ei ollu isoa eroa night breakereihin, ja pitkät näytti huonosti. valokuvion raja oli lähivaloilla kyllä tarkka mutta en jotenki tykänny. jonkun mielestä ovat varmaan hyvät.
ja varmaan pitäs se ajovaloautomatiikka ottaa pois käytöstä ettei turhaan räpsi startatessa
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Tilaus lähtee ens viikolla leveling kitistä läski bobille... Tarviiko joku muu :shock:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tuppu kirjoitti:Tilaus lähtee ens viikolla leveling kitistä läski bobille... Tarviiko joku muu :shock:

Onx sulla taas 120-koppanen? :o Ehkä jotai vois ottaa jos rahtikulut jäis järkeviks. :wink:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:Tilaus lähtee ens viikolla leveling kitistä läski bobille... Tarviiko joku muu :shock:

Onx sulla taas 120-koppanen? :o Ehkä jotai vois ottaa jos rahtikulut jäis järkeviks. :wink:
No se tuli puoli vahingos ostettua, ei ollu kyllä tarkotus :roll:
Nyt vois kyllä tilata sen rahdin ite, oli turhan tyyris viimeksi...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Cruiseristi kirjoitti:Noitten vakaajan puslien vaihto auttoi ainakin mulla.Helpot vaihtaa , kun ovat avointa mallia.Luokkaa 25-30 e tais maksaa toitsulla kappale.
Sama vika mullakin, kaikki äänet kaikkos kun vaihto eikä ole paha rasti...

Mites nämä 2-dinin soittimet onko niihin saatavissa peruutustutkia? Kun ei ole kerenny vielä kuuklettaan.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tuppu kirjoitti: Mites nämä 2-dinin soittimet onko niihin saatavissa peruutustutkia? Kun ei ole kerenny vielä kuuklettaan.
Niihin saa kiinni ihan mitä tahansa. Poreammeista lähtien
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
rotocut
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 1:54 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja rotocut »

-MaTTi- kirjoitti:No nyt pikkuhiljaa selviää, eli tollasessa on 2 kpl jotain pikkusubeja jossain takaposkissa, eli noi kesken loppuvat johtojen päät pitäis ruuvata vahvistimen kauitinlähtöihin ja RCA-piuhat sieltä uudelta mankalta tälle lisätylle vahvistimelle.

Eli tämä ostamasi piuhasetti on mallia "bypass cable" eli todellakin jättää ton orkkisvahvarin välistä.

Lexus GX470:ssä näyttää olevan sama vahvistin kuin LC120:ssä: http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=861 ... U=on&mE=on

Joten Lexukseen tarkoitetut piuhasetit pitäisi käymän myös LC120:een, eli ratkaisu alkuperäisen vahvarin/subbareiden säilyttämiseen voisi olla tämmönen rasia, eikä muita adapterijohtoja tarvita:
http://www.installer.com/item/display_i ... it=TYTO-01
http://www.installer.com/pdf/tyto-01.pdf

Löytyy myös ebaystä: http://www.ebay.co.uk/itm/METRA-TYTO-01 ... 27b9b9ed66

Tai sit ostaa jonku normaalin 2-tievahvarin subeille erikseen, jos tykkää käyttää tollasta ohitusjohtosarjaa mikä Pasi1:llä. Paremmin kai se orkkis-vahvistin jaksaa humppuuttaa kaiuttimia kuin pelkästään mankalta ajettuna.
Morjensta! pitäis varmaan itsekkin kommentoida.

Siellä takana on yksi Pioneerin valmistama koteloitu subbari, jossa on 2 puhekelaa. Tästä syystä sinne menee molemmat kanavat eli on tavallaan kytketty stereona. Auton omassa vahvistimessa luultavasti omat taajuus suodattimet subbari lähdöille.

Pitäisi varmaan itsekkin alkaa ropaaminen niin tulisi asia tutummaksi. Jutun sekoittaa juuri se, että originaali mankasta tulee pelkkä signaali erilliselle vahvarille ja vielä tavallisia sähköjohtoja pitkin. Mahdollisesti jälkiasennus mankan linjalähdöt pystyisi liittämään auton alkuperäiseen vahvistimeen.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Janne Hartikainen kirjoitti:Nyt on omaan autoon asennettu 3" korotussarja, osat 760€+asennus 300€= 1060€, eteen tuli korokepalat ja taakse pidemmät jouset ja iskarit. ja auto tosiaan korottuikin sen 7,5cm joka oli luvattu, aluksi olin vähän skeptinen että onkohan kunnollinen. ajettavuudessa ei havaitse juuri muutosta, ehkä jopa parani kun vanhat 320 000km rullatut takaiskunvaimentimet vaihtuivat uusiin. huomattavasti luottavaisemmin mielin uskaltaa mennä paikoista joista ei aikaisemmin viitsinyt, tarjoavat ainakin hyvin henkistä tukea. autoon pääseminen vaikeutui mukavasti, meikäläisellä sellainen sairas hymy kun joku lyhytjalkainen kaveri yrittää päästä kyytiin.
http://www.4x4parts.fi/
Kuva
Mikähän oli Jannella lopullinen tuomio tästä modista? Kannattiko tehä? Itellä alka olla takaiskarit loppu ja pikku korotuskin täytys tehä nii saa kesävalssit alle.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Kyllä noi on toiminut niinkuin pitää. Asentaa ja unohtaa. Vähän on käyny mielessä jotku fox-racing alustat mutta kyllä noi nykyiset hommansa hoitaa. Ei mulla oo kyllä kokemusta kummosemmista maasturialustasarjoista. Kun ei tiedä paremmasta
J120
rotocut
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 1:54 pm
Paikkakunta: Mynämäki

soitin juttuja

Viesti Kirjoittaja rotocut »

Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa :D
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Re: soitin juttuja

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

rotocut kirjoitti:Jatkan tähän tätä 120:sen ration vaihtohommaa. Tuli ostettua tuo käyttäjä Vekun myymä dvd jne. soitin. Asennettu on ja hieno tuli, mutta vaatii tosi paljon muutoksia sähköpuolelle. Tämä monessakin paikassa myytävä ISO adapteri johto on lähes hyödytön, ensinnäkin se on liian lyhyt eivätkä liittimet sovi näihin ulkomailta tilattuihin soittimiin. Hyvänä puolena on johdon toisen pään sopiminen alkuperäiseen vahvistimelle tulevaan johtoon (edellä kuvattuna), josta selviää virran syöttö ja kaiutin johdot värikoodien perusteella. Radiolle piti mitata auton omista johdoista ACC asento ja ILL virta taustavaloille. Alkuperäisessä antennissa oli kaksi liitintä varmaan FM ja AM taajuuksille, isompi sopii ja pienemmän teippasin piiloon, lisäksi kytketään antennivahvistimen virtajohto radiolle. Poistin autosta alkuperäisen soittimen lisäksi myös alkuperäisen vahvistimen, mikä ei sovellu tälle soittimelle. Seuraavaksi totesin ettei subfoowerin lisäksi etuovien keskiäänet ja diskantit toimi. Selvisi, että niille menee omat johtonsa vahvistimelta, jonka heitin pois. Ratkaisu ongelmaan oli 3-tie jakosuotimien asentaminen kumpaankin oveen, jonka lisäksi piti ohittaa diskanttikaiuttimissa olevat kondensaattorit. Bassosta vastaa 8 tuuman aktiivisubbari, joka nyt alkuperäisen vahvistimen tilalla penkin alla. Tämä subi potkii tarvittaessa niin rankasti etten aio kytkeä alkuperäistä subbaria käyttöön.
Autossa on vakiona sen verran hyvät musavehkeet etten suosittele muille tätä vaihtohommaa :D
Kuullostaa ihan plug and play hommalta :mrgreen: :mrgreen:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin