Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: Koneen huohotus

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Kyllä toi vaikutti ihan kunnon puhallukselta, mut pitää viä koittaa. Se on tietty se pieni jälki siellä sylinteriputkessa mikä sinne jäi, mutta toyotalla sanoivat että ei pitäis haitata, tai että ainakin pitempään kestää. Remontista on nyt 4kk ja autolla on ajettu ~6000km.

-MaTTi- kirjoitti:
kenni_ kirjoitti:Kuinka paljon muiden 1KD-koneet huohottaa? Kun emännän auton kone pöhistää ihan kunnolla kun avaa öljykorkin. Tosin oma 2.0tdi-vm09:kin pöhistää jonkun verran.
Laitappa paperilappu päälle ja kato sit, pysyy luultavammin paikoillaan. Huminahan siinä käy, mut se on edestakaista liikettä eli ei huohotusta.
v.mustajarvi
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 16, 2013 9:14 pm
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja v.mustajarvi »

-MaTTi- kirjoitti:
v.mustajarvi kirjoitti:vuosimallia -05, ajettu 198 000km, automaatti laatikolla, Viron maalta tuotu.
Onko kilsoista takeita? Välillä Toyotan (Elke Auto) huoltokirjan leimoillakin olevia ruuvattu/huoltokirja väärennetty. Onko Virossa ikänsä ollut? Jos pidempään, niin Viron puolen Toyota-huoltoon soittamalla saattais saada kilsoja tietoon, jos esim. takuuseen olis jotain laitettu.
v.mustajarvi kirjoitti:
No jos näin on, että autoliikkeeseen ei voi luottaa, niin en ole 100% varma kilsoista. Autoliikkeessä jossa autoa on huollettu kyselin että mitä milloinkin on tehty, niin sain kyllä pätevät vastaukset. 91 000km kohdalla mm. kaikki suuttimet vaihdettu takuuseen. Pitää kyllä vielä olla Toyotaan yhteydessä ja udella josko heillä olisi lisätietoja. Auto on uutena mennyt Suomesta Viroon autoliikkeeseen ja ollut yhdellä omistajalla koko ajan.
v.mustajarvi kirjoitti: Lohkolämmitin halvempi, mutta eberi kai parempi. Mitä muuten tuo pwr heat tarkoittaa ja miten toimii?
Laita Webasto tai Eberi. Webaston (Evo 5) saa Saksasta kellon kans perusasennussarjalla alle 700 €.

Yritin etsiä valmista pakettia saksalaisilta, mutta tuloksetta. Alle 700e en löytänyt. Yli tonnin oli kaikki mitä löysin. Onko jollain kokemusta jostain tietystä paikasta?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

v.mustajarvi kirjoitti:Auto on uutena mennyt Suomesta Viroon autoliikkeeseen ja ollut yhdellä omistajalla koko ajan.
No tuossa tapauksessa tuskin kummosta riskiä veivauksesta.
v.mustajarvi kirjoitti: Yritin etsiä valmista pakettia saksalaisilta, mutta tuloksetta. Alle 700e en löytänyt. Yli tonnin oli kaikki mitä löysin. Onko jollain kokemusta jostain tietystä paikasta?
Oon tilannu pari Evo5-Webastoo ja kaveri yhen yheltä saksalaiselta 650€+20€ postikulut. Yksityishenkilö myy, joten takuu yms. asioista en tiedä, saat sähköpostin privalla jos tykkäät kysellä. Puhuu englantia.

Saahan noita ebaystä 899€ jos helpolla haluaa: http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 0633079375
Ja mullakin olis käytettyjä Thermo Top V -malleja muutama (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=113804) jos tykkää ostaa asennussarjan ja kokeilla toimiiko. Asennusohjeet 120-sarjalaiseen löytyy myös.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
LTT
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 10:49 am
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja LTT »

Ilmastoinnin jäähdytyskompura kaipaisi uusimista... en ole kyllä mistään vielä edes haeskellut tai kysellyt, mutta jollakin on kokemusta niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.

Vastataan itse kun ei muut ole ilmeisesti vielä ongelmaan törmänneet. Vikaa en ole vielä varmistanut, että se olisi tuossa magneettikytkimen eli kompressorin hihnapyörän laakerissa, mutta katsotaan...

Tuota magneettikytkimen laakeria pitäisi alkaa metsästämään ensimmäisenä

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?PH ... opic=112.0

http://www.kentso.fi/prebeo/showproduct ... _1RP0UOZUH
Elppuna
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 11:21 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Elppuna »

Moi.
Uus foorumilainen täällä kyselee, että savuttaakos muilla Cruiseri? Mulla on vm.2005, j120, 360 000km ajettu muikea menopeli joka jonkun verran savuttaa. Kun ihan oikeesti painaa kaasua, niin savua tulee reilustikki. Normiajossa, esim mäkeä noustessa, savua tulee vain vähäsen. Savu ei oo sinistä tms, vaan ihan normi "voimasavua". :shock: Mutta onko siis normaalia? Oon yrittäny kyttäillä muita samannäkösiä autoja ja osa savuttaa, osa ei. Ilmanputsari on vasta vaihdettu, eikä vaikuttanu asiaan. Auto on ollu mulla vajaa vuoden ja en kyllä ees osaa sanoa että onko se savuttanu koko ajan, ku ei sitä ite aina huomaa.. :? Toivottavasti joku osaa jotaki arvioida, luin koko ketjun ja ainakaan täällä kukaan ei oo sellasesta aiemmin kyselly.

-Elina
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Olisko laitettu joku tehoboxi? Meillä Corollassa Steinbauerin purkki kiinni, savutestissä alle 1:n savut, mutta kunnolla kiihdyttäessä on maisema takana harmaa, tulee putkentäydeltä mustaa. Etenkin jos ei oo hetkeen kunnolla polkenu. Mut ei haittaa, kulkee kivasti. Purkki pois päältä niin ei kulje ollenkaan samallalai eikä savuta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Elppuna
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 11:21 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Elppuna »

Jaa-a, enpä kyllä mistään tehoboxeista tiiä. Ainakaan huoltokirjassa ei lue mitään sellaisen asentamisesta, vai mistäs sen vois tarkistaa? Oon miettiny, et voisko se johtua ihan vaan siitä, että kun kyseessä on automaatti niin se harvoin nostaa kierroksia kovin korkeelle, eli pölähtääkö sieltä vaan karstat sit ku kunnolla polkasee?? Jos pitkään painaa kaasua pohjaan, niin savua tulee vaan aluksi ja sit ei mitään. En tiiä, totta se on vaan ominaisuus. :D Kiitokset kuiten vastauksesta!

-Elina
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Elppuna kirjoitti:Oon miettiny, et voisko se johtua ihan vaan siitä, että kun kyseessä on automaatti niin se harvoin nostaa kierroksia kovin korkeelle, eli pölähtääkö sieltä vaan karstat sit ku kunnolla polkasee??
Hyvin todennäköistä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Ei voimaa ilman savua :D
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

Ei savua ilman EGR:ää :D
Tuo saasteventtiili kun on ollut käytössä sen +300tkm niin imusarjakin on sen mukainen.
Eli ihan normaalia pölläyttelyähän tuo on noilla kilometreillä. Omasta autosta pölläyttely hieman väheni kun imusarja putsattiin.
Ja EGR:n tulppaus ei onnistu tässä vehkeessä... :(
Elppuna
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 11:21 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Elppuna »

Ok, eli ei huolta. :D Auto toimii muuten vallan moitteettomasti, niin en oo ihan hirveesti tuosta ollu huolissaan. Ajattelin kuiten varalta kysellä muittenkin mielipiteitä, että kiitokset vaan vastauksista!
-Elina
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Miksi ei EGR:n tulppaus onnistu?

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=29417

Ainakaan 2005 122kW ei sytytä mitään vikavaloja..
Avatar
Micci
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Touko 04, 2012 9:11 am
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Micci »

En nyt muista mistä tuon tiedon löysin kun itse meinasin joskus tulpata EGR:n... Eli jos joku sen on onnistuneesti tehnyt niin kai se sittenkin onnistuu :lol:

EDIT:
Täältähän mä sitä lueskelin:
http://www.pradopoint.com/archive/index ... 20797.html
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Joo, kovasti on keskustelua aiheesta..

Yksi kaveri väittää että egr- venttiili toimisi myös Blowoff- venttiilinä.
Joku on rakentanut linjan putsarikoteloon, minne ahtopaine puretaan ja sieltä se myös ottaa sitten puhdasta ilmaa pakokaasujen sijaan.

Täällä 12 sivua:

http://www.pradopoint.com/showthread.ph ... ocking-EGR

Jossa chiptuningin kaveri väittää vastaan, ja firma myy blokkauslevyjä, ohjeistaa tukkimaan egr:n ja myy muutakin tavaraa...

http://www.chiptuning.com.au/egr_blanking_info/



En ole sen syvällisemmin paneutunut asiaan, enkä pysty ottamaan muutenkaan mitään kantaa asiaan... Kokeillut vain 120kW ja 122kW
versioissa, ettei egr:n blokkaus tee vikakoodeja.. 8)

Ketään en kehoita näin tekemään :oops:


Aussithan sai d4d koneen myöhemmin, oliko sitten 127kW versio, egr himmeli ainakin näyttää samanlaisille. (siinä on egr jäähdyttimeltä 2 kanavaa ja toinen venttiili lisänä VALVE ASSY, EGR, NO.2
25630-30020)
rahikainen
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja rahikainen »

Kertokeehan onko paha rasti tiedossa kun näkyy jakolaatikko olevan hieman kostea.

Ilmeisesti vuotaa jakolaatikon ja sen kyljessä olevan boksin välistä. Taitaa hoitaa lukkoa tuo boksi? Onko kellään tälläisestä kokemusta? Olisiko niin hyvä säkä, että selviää vaan jokun tiivisteen vaihdolla..

Auto siis 120 sarjaa ja vuosimalli 2003.
Vastaa Viestiin