Onko kellään tietoo mihin momenttiin napa pitäis kiristää?
E:Itse itselleni vastaten, vedä tiukkaan kuulu vastaus toyotalta.
E2: Nyt pyörii pyörät taas herkästi. Tuli myös herkisteltyä jarrut samalla. Yks mäntä oli menny niin huonoon kuntoon että oli pakko uusia. Molemmin puolin oli yks mäntä mikä oli ihan super jumissa.
kenni_ kirjoitti:Onko kellään tietoo mihin momenttiin napa pitäis kiristää?
E:Itse itselleni vastaten, vedä tiukkaan kuulu vastaus toyotalta.
4. INSTALL FRONT AXLE HUB NUT
(a) Install the hub nut.
Torque: 235 N*m (2,396 kgf*cm, 174 ft.*lbf)
(b) Install the adjusting lock cap and a new cotter pin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-MaTTi- kirjoitti:
(a) Install the hub nut.
Torque: 235 N*m (2,396 kgf*cm, 174 ft.*lbf)
(b) Install the adjusting lock cap and a new cotter pin.
Mistä sä ton kaivoit? Toyotalla sanovat että vetävät vaan pyssyllä kii. Eli vedin itekkin sitten tiukkaan. Tuskin siitä nyt ainakaan kauheesti on haittaa vaikka olis tiukalla.
-MaTTi- kirjoitti:
(a) Install the hub nut.
Torque: 235 N*m (2,396 kgf*cm, 174 ft.*lbf)
(b) Install the adjusting lock cap and a new cotter pin.
Mistä sä ton kaivoit? Toyotalla sanovat että vetävät vaan pyssyllä kii. Eli vedin itekkin sitten tiukkaan. Tuskin siitä nyt ainakaan kauheesti on haittaa vaikka olis tiukalla.
FJ Cruiserin Toyotan korjausmanuskasta, identtiset hilut 120:n kanssa, joten pätee myös siihen. Aika tiukka se on toi 235 Nm, saa olla jo kunnolla momenttiavaimen varressa kiinni. :Roll: Asteikkoki loppu mun laitteesta 210 Nm:iin, piti vetää vähä yli. Eli "kiinni" tuo saa olla, sama kai se onko 200 vai 300 Nm, kunhan ei pääse löystymään ja jenga kestää.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Meillä rupesi vilkuttelemaan Height Controll Off-valoa tuossa viikko takaperin. Tulee ihan randomina. Välillä tulee tyhjänä ja välillä kuormaa päällä. Ekan kerran ilmeni kun oli tavaraa kyydissä joku reilut 200kg.
Ekan kerran jälkeen tokeni sillä kun käytin liittimiä irti ja niitä putsailin. Pelasi pari päivää, mutta aloitti sitten uudestaan.
Toisinaan valon vilkkuessa kompura ei pyöri ja perä jää maahan, mutta toisinaan kompura pärähtää tulille ja tasaa korkeuden. Mitteehän tälle mahtaisi parhaassa TSI-hengessä? Rautajousia en ihan heti ole vaihtamassa.
Lähes puoli toista vuotta siihen meni, että palasin järkiini. Eilen hankin 350tkm ajetun vm. 2003 120:sen manuaalisena ja laitoin hiluxin maailmalle. Mukavaa olla taasen "oikeassa" seurassa.
julibuli kirjoitti:Lähes puoli toista vuotta siihen meni, että palasin järkiini. Eilen hankin 350tkm ajetun vm. 2003 120:sen manuaalisena ja laitoin hiluxin maailmalle. Mukavaa olla taasen "oikeassa" seurassa.