Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
Täältä?kenni_ kirjoitti:Mistäs kannattaa kysellä etupään laakereita? Marmorilla maksaa yli 300e pelkkä laakeri ja ~650e koko napa. Onko siinä mitään ideaa vaihtaa koko napaa, kun sanoivat ette ne vaihtaa yleensä koko navan? Lieneekö vaan rahastusta moinen? Ei kai se ite napa siinä juurikaan miksikään mee?
Onko näistä kellään kokemusta? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/212011
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... rontrear-0
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Niin, siinähän on siis laakeri mihin prässätty olka-akseliin kiinni tuleva laippa. Tämä yleisin kokoonpano mikä tulee kun ostaa etupyöränlaakerin. Mutta on myös olemassa kokonaisia napoja myynnissä, esim. täällä:kenni_ kirjoitti:Onko siinä mitään ideaa vaihtaa koko napaa, kun sanoivat ette ne vaihtaa yleensä koko navan? Lieneekö vaan rahastusta moinen? Ei kai se ite napa siinä juurikaan miksikään mee?
http://www.ebay.com/itm/2003-4runner-20 ... 0830191447
Tuohan on täysin bolt-on-osa, ei tarvii miettiä miten laakerin prässäis vannetta vasten tulevasta laipasta pois.
Tuolla vaihdosta kuvat (FJ:ssä just sama napa/muutkin etuakseliston rojut mitä 120-sarjalaisessa): http://www.fjcruiserforums.com/forums/h ... -pics.html[/url]
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Nyt palo käämit (laturista)
orggis osana 850€, varaosanumero 27060-30060, tehdaskorjattuna 300€, tarvikkeena sama 300€, purkaamot pyytelee 180-300 vanhoista
Specifications:
IRIF 100A 12V 7S clutch pulley
Interchanges:
Nippondenso 104210-3410
Toyota 27060-30060
orggis osana 850€, varaosanumero 27060-30060, tehdaskorjattuna 300€, tarvikkeena sama 300€, purkaamot pyytelee 180-300 vanhoista
Specifications:
IRIF 100A 12V 7S clutch pulley
Interchanges:
Nippondenso 104210-3410
Toyota 27060-30060
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Osaiskos joku neuvoa että mistä kannattaa hommata goodyear duratecit 285/70/17 koossa? ja onko tuollainen rengas mahdollinen asentaa vakio vanteelle ja mahtuuko se pyörimään, vai onko ostettava uudet vanteet samalla ja jos on niin minkä kokoset? Meinasin bilsteinin 5100 iskarit laittaa et sais vähä tilaa noille renkaille. RC sarjaa viitsi laittaa kiinni jos sitä ei kerran saa muutoskatsastettua.
Cruiseria päivitetty. HJ60 siirtynyt seuraavalle onnelliselle omistajalla ja tilalle haettu 120 korinen 122kw, 5-vaihteisella automaatilla.
Autossa on alla ihan finaalissa olevat talvirenkaat. Nyt siis olisikin heti tarve uusille talvikiekoille. Mielessä nastarenkaat ja luultavasti originaali kokoisina.
Mitä renkaita ihmiset suosittelevat 120 koriin? Nokian HKPL 7 SUV? Conti 4x4 Icecontact? Joku muu, mikä?
Myös suosituksia ostopaikoista voi esittää.
Käyttö 95% kestopäällysteellä. Myöskään etenemiskyvystä hangessa ei toki ole haittaa.
Autossa on alla ihan finaalissa olevat talvirenkaat. Nyt siis olisikin heti tarve uusille talvikiekoille. Mielessä nastarenkaat ja luultavasti originaali kokoisina.
Mitä renkaita ihmiset suosittelevat 120 koriin? Nokian HKPL 7 SUV? Conti 4x4 Icecontact? Joku muu, mikä?
Myös suosituksia ostopaikoista voi esittää.
Käyttö 95% kestopäällysteellä. Myöskään etenemiskyvystä hangessa ei toki ole haittaa.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Aloin miettimään myös Goodyear Wrangler Duratraceja.
Niitä ei ilmeisesti saa vakio koossa, eli koko olisi 265/70 R17 ?
Miten koko 265/70 R17 toimii vakioautossa? Mahtuuko pyörimään täysin ilman muutoksia? Vaikuttaako vaihdelaatikon toimintaan / kestoon? Entä vaikutus kiihtyvyyteen ja kulutukseen?
Onko tällaisissa pykälää ylikokoisissa ja karkeakuvioisissa renkaissa yleensäkkään mitään järkeä autoon, jolla ajetaan pääasiassa asfaltilla ja ajo-ominaisuuksilla on suuri merkitys?
Ilmeisesti ainakin -MaTTi-:lla alkaa olemaan kokemusta Duratraceista.. ?
Niitä ei ilmeisesti saa vakio koossa, eli koko olisi 265/70 R17 ?
Miten koko 265/70 R17 toimii vakioautossa? Mahtuuko pyörimään täysin ilman muutoksia? Vaikuttaako vaihdelaatikon toimintaan / kestoon? Entä vaikutus kiihtyvyyteen ja kulutukseen?
Onko tällaisissa pykälää ylikokoisissa ja karkeakuvioisissa renkaissa yleensäkkään mitään järkeä autoon, jolla ajetaan pääasiassa asfaltilla ja ajo-ominaisuuksilla on suuri merkitys?
Ilmeisesti ainakin -MaTTi-:lla alkaa olemaan kokemusta Duratraceista.. ?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Mielestäni ei, ostat vaan jokkut hyvät _maantie_renkaat. Maasto renkaat ei ikinä oo yhtä hyvät kun asfaltille suunnitellut renkaat.peLoGo? kirjoitti:
Onko tällaisissa pykälää ylikokoisissa ja karkeakuvioisissa renkaissa yleensäkkään mitään järkeä autoon, jolla ajetaan pääasiassa asfaltilla ja ajo-ominaisuuksilla on suuri merkitys?
En usko että kestävyyteen ainakaan vaikuttaa. Kiihtyvyyteen ja kulutukseenkin varmaan marginaalisesti. Enemmän vaikuttaa ajotyyli. Tolla automaatilla kun saa naftaa kuluun jos ei yhtään kiinnitä huomioo ajotyyliin. Ja eiköhän ne alla mahdu pyörimään, kun vakio koko on.peLoGo? kirjoitti:
Miten koko 265/70 R17 toimii vakioautossa? Mahtuuko pyörimään täysin ilman muutoksia? Vaikuttaako vaihdelaatikon toimintaan / kestoon? Entä vaikutus kiihtyvyyteen ja kulutukseen?
Mutta miks laittaa isommat, jos kerta 95% maantie ajoa?
Ulkonäkö Ja se muutama kerta vuodessa kun poikkeaa asfaltilta..kenni_ kirjoitti:En usko että kestävyyteen ainakaan vaikuttaa. Kiihtyvyyteen ja kulutukseenkin varmaan marginaalisesti. Enemmän vaikuttaa ajotyyli. Tolla automaatilla kun saa naftaa kuluun jos ei yhtään kiinnitä huomioo ajotyyliin. Ja eiköhän ne alla mahdu pyörimään, kun vakio koko on.peLoGo? kirjoitti:
Miten koko 265/70 R17 toimii vakioautossa? Mahtuuko pyörimään täysin ilman muutoksia? Vaikuttaako vaihdelaatikon toimintaan / kestoon? Entä vaikutus kiihtyvyyteen ja kulutukseen?
Mutta miks laittaa isommat, jos kerta 95% maantie ajoa?
Lisäksi noilla voisi harkita ajamista ympärivuoden, ainakin uutena. Muuten on hankintalistalla nyt uudet talvirenkaat ja keväällä uudet kesärenkaat.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
nojoo, sen verran tarvii kyllä myöntää että ohan se paremman näkönen vähä isommilla pyörillä. Emännänkin autossa on 265/75 talvella ja 275/75 kesällä. (tosin molemmat tulleet auton mukana ja pintaa reilusti jäljellä) Pienemmät olis kyllä vähä hölmön näköset, varsinkin kun koria on nostettu 75mm.
Mutta kauheen hyviä M+S renkaita tuskin on. Kyllä talvella vaan olis hyvä olla ihan oikeet talvirenkaat.
Mahtaako 1000e säästö kauheesti lämmittää kun ollaan katollaan ojassa... ?
Mutta kauheen hyviä M+S renkaita tuskin on. Kyllä talvella vaan olis hyvä olla ihan oikeet talvirenkaat.
Mahtaako 1000e säästö kauheesti lämmittää kun ollaan katollaan ojassa... ?
Eihän tuo lämmitä..kenni_ kirjoitti: Mahtaako 1000e säästö kauheesti lämmittää kun ollaan katollaan ojassa... ?
Lyhyen harkinnan jälkeen kävin aamulla tilaamassa orggiskokoiset Nokian Hakkapeliitta 7 SUV:it.
Nyt mietinnässä onkin sitten myös kesärenkaat. Edelleen painotettuna maantieajolle. Nokian Rotiiva, BFGoodrich Long Trail, Dunlop Grandtrek AT3?
Joku muu, mikä?
Tuo Dunlop Grandtrek AT 3 vaikuttaa todella kiinnostavalta? Ainakin mainosmies kehuu renkaan maasta taivaisiin. Tässä jotain juttua renkaasta:
http://www.jaxquickfit.com.au/dunlop-gr ... road-tyres
Mahtaakohan AT merkitty rengas olla oikeasti niin hyvä ajaa kadulla, kuin tuolla hehkutetaan? Kellään kokemusta Cruiserissa moisista?
Edit: Bridgestone Dueler H/T 684 ja Dueler AT 694 jäi huomaamatta tuossa aiemmin.
Tuota Dueler AT 694 kehuttiin rapakon takana jossain foorumilla vuolaasti. Mahtaako olla maineensa veroinen maantiellä?
Viimeksi muokannut peLoGo?, Pe Marras 08, 2013 9:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Joo, n. 25 tkm nyt rullailtu noilla viime syksystä. Oon tykänny kovasti, talvellakin pärjäs ihan ookoo, paremmin kuin oletin. Ajonvakautus ottaa haltuun jos meinaa lähtee luistoon, ja jatkuva nelikko auttaa etenemään. Ja kyllä niillä pysähtyykin jopa jäällä, ei tietty Hakkisten metriluvuille päästä lähellekkään.peLoGo? kirjoitti: Ilmeisesti ainakin -MaTTi-:lla alkaa olemaan kokemusta Duratraceista.. ?
Hiljaiset ja pyöreet, eikä oo vielä kulunu kun ehkä 3 milliä. En oo sileempiä kaivannu vaikka asfaltilla lähes 100%:sti ajellu. Ja onhan nuo hyvän näköiset!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)