Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Ari K kirjoitti:
pertsa kirjoitti: Vuosimalleisa on vähän eroa 2005 tuli 5 vaihteinen autoloota ja 166hv (lastulla saa 204hv ja yli500nm vääntöö) 2008 173hv 2003-2004 ei ole mitään eroa.Tyypi vikoja takaoven saranat murtuu irti korista (painava vararengas ja ehkä ajettu takaovi auki.Suutimia on vaihdettu joku valmiste vika.Ilmansuodatinputki irti lokasuojan sisällä pitää ihmelistä murinaa.Eipä noissa isompia tyypivikoja juuri ole :D
Tuo 173 hv tuli muuten jo 2007 keväällä, samalla tuulilasi vaihtui paremmin ääntä eristävään ja kojelautaan lisättiin äänieristystä. Meillä on 2007 ja siinä nuo muutokset jo on.

Mistähän tuohon saisi sitä lastua?
Lastuja myy Toyota ja takuu on voimassa osta sitten alkuperäinen on ollut ongelmia nillä piratlastuilla.Jo niin myyntiin tuli 2007 mutta ne on 2008 mallia :D
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

PETEBJ75 kirjoitti:
pertsa kirjoitti: Ei sovi 16 tuuman vanne jarrulevyt on sen verran isot :(
Sopii ne kun Lahi-Idassa se on vaihtoehtokokoinen vanne.
Ne teräs vanteet kyllä menee mutta aluvanne on paksumpi sisäkehä on pienempi saa niihi ostetua 15 tuumaset mutta sitten pitää jarusatuloita alkaa"viilamaan".Arctic Trucks tekee täälä ja Islannissa muutos rakenlmia näihin sitten kyllä saa 15 tuumaset jos haluaa.Mutta kokeilemalla voi löytää 16 tuuman vanteet mitkä sopii.Kyllä leveät kumitkin sopii 305/40x22 mutta mitäs järkeä on maastoautoon ostaa F1 renkaita :lol:
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tossa menee beadlockit ja 285/75x16 kumit FJ Cruiserin vanteelle mitka oli kaks viikkoa 120-sarjalaisenkin alla. Satulan ja vanteen valiin jaa noin sentti tilaa.
Kuva
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

PETEBJ75 kirjoitti:Tossa menee beadlockit ja 285/75x16 kumit FJ Cruiserin vanteelle mitka oli kaks viikkoa 120-sarjalaisenkin alla. Satulan ja vanteen valiin jaa noin sentti tilaa.
Kuva
Suomalainen ei usko ennen kun näkee :lol: Sinä on vanne mikä sopii mutta suurempi valikoima on tarjolla 17 tuumasia renkaita.
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

pertsa kirjoitti:
Ari K kirjoitti:
pertsa kirjoitti: Vuosimalleisa on vähän eroa 2005 tuli 5 vaihteinen autoloota ja 166hv (lastulla saa 204hv ja yli500nm vääntöö) 2008 173hv 2003-2004 ei ole mitään eroa.Tyypi vikoja takaoven saranat murtuu irti korista (painava vararengas ja ehkä ajettu takaovi auki.Suutimia on vaihdettu joku valmiste vika.Ilmansuodatinputki irti lokasuojan sisällä pitää ihmelistä murinaa.Eipä noissa isompia tyypivikoja juuri ole :D
Tuo 173 hv tuli muuten jo 2007 keväällä, samalla tuulilasi vaihtui paremmin ääntä eristävään ja kojelautaan lisättiin äänieristystä. Meillä on 2007 ja siinä nuo muutokset jo on.

Mistähän tuohon saisi sitä lastua?
Lastuja myy Toyota ja takuu on voimassa osta sitten alkuperäinen on ollut ongelmia nillä piratlastuilla.Aiva oikein 173hv tuli myyntiin 2007 :oops:
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Ari K kirjoitti: No tuon perusteella vaikuttaa siltä, että pakko on jonkin sortin korotus tehdä, jos haluaa vähän järeämmät kumit.
Tässon kaverin 120 (OME:n jouset alla) mun vanhoilla 33x12.50R17 kumeilla. Himpun tuli liikaa kaarista ulos (offset 0), mut hyvin sopi pyörimään kaikissa asennoissa:
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tännehän kerkes tulla jo kuvakin tuosta mun pelistä, kun odottelin tunnuksia foorumille. Eli tuo Matin kuvassa oleva harmaa Cruiseri on mun 2004 vuosimallin (163hp, 4 vaihteinen automaatti), jonka ostin noin 2,5 vuotta sitten reilut 120tkm mittarissa. Nyt on mittarissa jonkin verran yli 180tkm.

Kyseinen yksilö on viettänyt suurimman osan ajastaan täällä etelän suolavelleissä ja heti kun ostin sen, vein samantien ruostesuojaukseen. Sieltä soitettiinkin kohta perään, että runko pitää hiekkapuhaltaa, oli sen verran pintaruosteessa. Eipä tullut mieleen ryömiä noin uuden auton alla ostohetkellä.

Muuten olen kyllä ollut pelkästään positiivisesti yllättynyt Toyota laadusta. Normihuoltojen lisäksi on vaihdettu ohjaustehostimen tiiviste ja toista etujarrua herkistelty. Alussa tuo piti pakkaskelillä kylmänä jonkun verran ääntä ja mainitsin siitä huollossa. Huoltomies tiesi heti mistä on kyse ja otti ilmanputsarin irti ja lisäsi jotain pehmusteita putsarinkotelon ja lokasuojan väliin. Räminät loppuivat siihen. Lisäksi Webaston johdoista yksi oli hapertunut poikki, tuo korjautui liittimen vaihdolla.

Ensimmäiset puolivuotta ajelin ihan vakiona ja jännäsin onko tälläisellä tavan konttorityöntekijällä vara ajella tällaisella pelillä. Kun ei autossa ollut mitään ongelmia niin homma alkoi pikku hiljaa karata palstalaisille tuttuun suuntaan :)

Huomasin cros4wd:n sivuilta ilmoituksen ARB:in puskureiden poistomyynnistä lakimuutoksen takia. No sellainen lähti tilaukseen ja vähän sen jälkeen tuli hommattua OME:n alustasarja sekä 265/70/17 mutiaiset. Nuo 265/70/17 renkaat olisi kyllä mahtunut pyörimään ilman jousituksen korotustakin mutta vakiojouset alkoi ARB:in puskurin painosta pohjailemaan motarilla isommissa heitoissa.

Tuolla setillä mentiinkin vajaa vuosi. Siinä välissä koluttiin kaikki mahdolliset pelto/metsätiet kotipuolessa. FOT:issakin tuli käytyä ja murjottua astinlaudat siihen kuntoon, että niitten tilalle ruvettiin suunnittelemaan tukevampia. Toissa talvena sellaiset tehtiinkin erään tutun toimesta. Samoin vakiopohjapanssarit edestä korvattiin Offivarusteen pohjapanssarilla. Pohjapanssareita löytyy Offivarusteen lisäksi ainakin Offroadtarvikkeelta. Lisäksi ainakin Asfir niminen firma tekee alumiinisia pohjapanssareita.

Jos vain rahkeet riittää niin yrittäisin tähdätä 2005 -> malleihin, niissä on 5 vaihteinen automaatti ja hiukan vääntävämpi kone -> kulutus on tippunut tästä mallista jonkin verran. Mulla on nyt noilla korotuksilla ja isommilla renkailla (+ Webasto) keskikulutus pyörinyt 11,5 litran paikkeilla. Matka-ajossa pääsee talvirajoituksilla noin kympillä (9,5 oli ennätys ennen muutoksia) ja pahimmillaankin on jäänyt alle kolmentoista litran (kaupunkiajoa ja motarilla kesärajoitukset).

ARB:in puskurista täytyy mainita vielä sen verran, että se ei oikein tykkää Suomen talvesta. Ekan talven jälkeen tuosta kaaresta häipyi kromit ja noista alapelleistä kuoriutuu maalia joka kerta, kun niitä roplaa. Kaari tuli maalattua mustaksi samalla, kun uudet astinlaudat maalattiin.

Tämmöisena arkipelinä ja satunnaisena kevyt offailupelina oikein mainio. Takapenkit kaatamalla saa 13 muuttolaatikkoa kyytiin eli tilaakin on melko mukavasti.

Noista vanteista vielä sen verran, että FJ:ssä on edessä hiukan pienemmät jarrut kuin LC:ssä. Tuolta löytyy ohjeet miten 16 tuuman vanteet saa mahtumaan LC:n http://www.lcool.org/technical/120_seri ... 6inch.html

Jollain hurjilla offsetillä varmaan saa muutenkin mahtumaan ja espanjalaisten keskustelupalstalta olen muutamia bongannut http://www.kdjoteros.com/ ja foorumi http://foro.kdjoteros.com/. Käännöskoneilla tuolta saa jotain irti vaikka kieli on aikamoista aijaijaajaata välillä.

Toinen keskustelupalsta, jota seurailen on aussien http://www.pradopoint.com/. Ovat vaan aika varovaisia noissa rakenteluissaan.

Tulipas siitä aikamoinen romaani mutta toivottavasti saatte jotain irti.
kädetön apumies
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Tossahan oli ihan hyvää settiä... Omaisuuden realisointi on käynnis jotta tämän sais rahoitettua :wink:

Audi ensin sit pick uppi ja vielä pankin johtajan pakeille :mrgreen:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

JJ kirjoitti:
Noista vanteista vielä sen verran, että FJ:ssä on edessä hiukan pienemmät jarrut kuin LC:ssä. Tuolta löytyy ohjeet miten 16 tuuman vanteet saa mahtumaan LC:n http://www.lcool.org/technical/120_seri ... 6inch.html.
Voisko olla niin etta noi LC jarrut on muuttuneet samaan aikaan aikaan kun FJ tuli markkinoille eli 2007, koska satuloita ei 08 mallista ainakaan tarvitse rallakoida.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Joo, eli noita 120 sarjalaisia on itseasialla kolmilla eri jarruilla. Ennen vuotta -05 ilmeisesti pienimmat ja sen jalkeisissa kahta eri satulakokoa ja levyjakin muutamalla eri halkaisijalla, eli ota niista nyt sitten selvaa.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

pertsa kirjoitti:
Ari K kirjoitti:No meillä on diiseli 120-sarjalainen vm.'07, Pitkä. Olemme olleet tosi tyytyväisiä kyseiseen vehkeeseen. Kilometrejä tosin on kertynyt vasta jotain 70 tkm kieppeille (normaalisti tulee tuon verran vuodessa, mutta tuo käytännössä seisoi ensimmäisen vuoden), mutta mitään vikaa ei ole ollut. Meillä on manuaali, mutta seuraava tulee olemaan automaatti. Automaatit ovat käsittääkseni myös aika kestäviä ja moottorin luonteelle automaatti sopii hyvin. Varsinkin kun automaatti ymmärtää olla huudattamatta konetta turhaan.

Maantiellä mukava peli. Kevyesti on offattukin ja jopa vähän nojailtu ranteenvahvuisiin mäntyihin... :shock: lumessa on ajettu paljon auraamattomia metsästeitä ja talvitienpohjia/traktoriuria ja vakiomaasturiksi on niissäkin hommissa palvellut kiitettävästi.

Sen verran on tykätty, että kahden vuoden päästä tulee uusi vastaava taloon (korimalli vaihtunee, joten edellytyksenä on, että ei sentään "katumaasturiksi" muutu) ja tämä nykyinen jää vielä siitä seuraavaksi neljäksi vuodeksi palvelemaan "pyhäautona".

Auto on siis meille työkalu, joka uusitaan noin neljän vuoden välein ja edellinen jää sitten ei-"virkakäyttöön". Mutta yhteenvetona: voin kyseistä vekotinta lämpimästi suositella, hyvä peli.

Vähän topikkia lainatakseni: onko kenelläkään kokemuksia kyseiseen vehkseeseen korotuksista/isommista kumeista/vinsseistä/panssareista? Ainakin joitain noista hankitaan viimeistään kun auto pääsee pois virkakäytöstä, joten kirjoitelkaa kokemuksia...
Kyllä niihin isot kumit saa 44 tuumaset on tällä hetkellä isoimat mitä Islaninpojat on niihi rakentanut.Norjassa saa leiman 37 tuumasille tästä voit katsoa www.arctictrucks.no
Tässä ois kuvia LC120 ja 44"kumit http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=45 ... &start=180
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

120-sarjasesta

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Ollaan rouvan kanssa ajeltu -05 mallisella , reilu vuosi ja ongelmia ei ole ollut.

Pradopointin sivulta löytyy keskusteluja varapyörällisen takaoven sarana ongelmista.Toyotan Suomeen tuomissa on varapyörä auton alla,mut jos ite hakee niin kannattanee tarkistaa kunto.Joissain koneissa on ollut ongelmia , jotka ilmenee kovana sivuäänenä kylmällä koneella(Diesel) ja on melkoisen arvokas korjattava.
Runkopalkeissa on massaus/tarkistus/tuuletusreijät,tämähän on aivan normaalia,mutta MIKSI NE ON PITÄNYT TEHDÄ RENKAAN KOHDALLE???
On sitten runkopalkit täynnä suolavesihiekkamuta kombinaatiota...

On se oikeesti kuitenkin vaan niin hyvä :)
...ja vaimokin tykkää.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Otetaas taasen ylös.. Nyt on parikin 120:stä kiikaris joten kokemuksia taas lisää! Kuvatkin on kivoja..
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: 120-sarjasesta

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cruiseristi kirjoitti:
Pradopointin sivulta löytyy keskusteluja varapyörällisen takaoven sarana ongelmista.Toyotan Suomeen tuomissa on varapyörä auton alla,mut jos ite hakee niin kannattanee tarkistaa kunto..
Ekat Suomeen tuodut mallitkin oli vararengas ovessa -mallisia. Ja mitä mä oon nähny niin takaoven kittisauma ei kestä kauheeta röykkyytystä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

125 sarjalaisissahan tuo vararengas on vielakin ovessa (ja GX mallin 120-sarjalaisessa). Enpa ole itse viela huomannut etta kellaan ois pahempia ongemia ollut vaikka noita taalla kaytetaankin aikamoisiin loikkiin..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Vastaa Viestiin