Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Hertta-Liisa Mari-Pilvi
Viestit: 2
Liittynyt: La Syys 08, 2012 1:44 pm
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hertta-Liisa Mari-Pilvi »

Täälläkin vm 05 140tuhatta ajetussa automaatti lootalla olevassa cruiserissa kylmänä moottorissa sivuääniä (kitinää ja särinää mut ei naputusta tai mitään sellaista, loppuu kun pitää webastoa vähän aikaa päällä). Huollossakaan kukaan osannut sanoa mitään kun ei kerennyt moottori jäähtyä riittävästi. Pitäisi olla alle 10astetta lämpöä ja auto ajamatta ainakin yhden vuorokauden niin silloin motti kuulostaa todella karsealle. Ainiin ja diesel kyseessä.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Mitä tohon lootaan tulee niin tarvii kyllä sanoo että varmaan surkein automaatti mitä oon ajanu. Kyseessä siis tää uudempi 5v-malli, momentinmuunnin ei pysy lukossa muutakun jossain 80-90km/h vauhdissa ja aina kun päästät kaasun ja painat uudestaan kaasua niin taas arvotaan et onko momentinmuunnin lukossa vai ei. Puolustukseks tarvii kyllä sanoo että kaupungissa toimii ihan hyvin..
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

kenni_ kirjoitti:Mitä tohon lootaan tulee niin tarvii kyllä sanoo että varmaan surkein automaatti mitä oon ajanu. Kyseessä siis tää uudempi 5v-malli, momentinmuunnin ei pysy lukossa muutakun jossain 80-90km/h vauhdissa ja aina kun päästät kaasun ja painat uudestaan kaasua niin taas arvotaan et onko momentinmuunnin lukossa vai ei. Puolustukseks tarvii kyllä sanoo että kaupungissa toimii ihan hyvin..
Meikäläisen pirssi 80-90km/h vakionopeuden säätimellä mäkeen ajettaessa pykältää ihan perkeleesti, yleensä pari askelta alas ja kierrokset 2500! Pirun ärsyttävää!! Tämä tuntuu olevan ominaisuus kun moni muukin moittinu samaa. Tasakaasulla ilman vakkaria menee kyllä kun unelma, ihan sama onko mäkeä vai ei :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Tuppu kirjoitti: Meikäläisen pirssi 80-90km/h vakionopeuden säätimellä mäkeen ajettaessa pykältää ihan perkeleesti, yleensä pari askelta alas ja kierrokset 2500! Pirun ärsyttävää!! Tämä tuntuu olevan ominaisuus kun moni muukin moittinu samaa. Tasakaasulla ilman vakkaria menee kyllä kun unelma, ihan sama onko mäkeä vai ei :roll:
Joo ton unohdinkin ihan täysin, se on kyllä todella ärsyttävää. Voiskohan sitä ohjelmoida mitenkään uudestaan että pysyis paremmin lukossa. Koneessa kuitenkin riittää vääntöö..
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

täytys koittaa sitä shift lockkia (vaihdekepin vieres) pitääkö se myös ison vaihteen päällä??
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Lastua niin eipä vaihda pykälää pikkumäkiin :D
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

shift lock on sitä varten että saa ilman sähköjä kepin pois p-asennosta?


http://www.importperformancetrans.com/a750e.shtml

Esim. tuolta ^ sais alle 4000$ modatun&vahvistetun laatikon.
Noi high stall turbiinit varmaan toimii paremmin bensakonella.
Lähettävät Suomeenkin :D

Luulis että joku on selvittänyt turbiinilukon ohjausta, saahan noihin Dodgen laatikoiden tubiinilukon ohjauksiinkin kaikenlaista..
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Käyttöohjekirjaa yks päivä tutkailin ja jossain kohtaa puhuttiin tietyn vaihteen päällä pysymisestä, ei ilmeisesti ollu sit toi shift lockki :shock:
No turhia ne kirjat on muutenkin :mrgreen:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
LTT
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 10:49 am
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja LTT »

Minusta automaatti pelaa hienosti eikä isommin luista missään vaiheessa. Mäki kun tulee vastaan, niin vaihda suosiolla käsin neloselle niin pysyy vaihde päällä.

Myös ohituksissa olen huomannut, että kun vaihdat ennen ohitukseen lähtöä neloselle niin huomattavasti sujuvammin lähtee.

Onko kukaan kokeillut näitä tehobokseja... onko toivottavaa vaikutusta. Ainakin Ramissa näillä bokseilla sai paljonkin löylyä.

Onko kukaan vaihtanut alkuperäistä soitinta tällaiseen, vaihtoehtoja löytyy ja hinnatkaan ei ole pahoja.

http://www.ebay.de/itm/Car-HD-DVD-GPS-f ... 3377c3b9d8

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... o&_sacat=0
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Mikähän mahtaa olla 120:n peruutusvalon kanta? Ajattelin tuollaiset -> http://www.autoledit.fi/product_details.php?p=955 tilata emännälle jotta näkis paremmin peruuutella.. :)

E: Näyttäis olevan lasikanta.. w16w, T15?

E:Joo sehän se, mutta ei sovi noi ledit, on liian iso halkasijaltaan. Harmi!
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Mitkä akut laitetaan?

Nyt vois porukka laittaa linkkiä ja vinkkiä mitkä akut kannattais laittaa. Webastoa käytän!
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

kenni_ kirjoitti:Mikähän mahtaa olla 120:n peruutusvalon kanta? Ajattelin tuollaiset -> http://www.autoledit.fi/product_details.php?p=955 tilata emännälle jotta näkis paremmin peruuutella.. :)

E: Näyttäis olevan lasikanta.. w16w, T15?

E:Joo sehän se, mutta ei sovi noi ledit, on liian iso halkasijaltaan. Harmi!
Selviskö sulle se lampun kanta/malli? joko on lamput tilattu?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Hutta79 kirjoitti:Mitkä akut laitetaan?

Nyt vois porukka laittaa linkkiä ja vinkkiä mitkä akut kannattais laittaa. Webastoa käytän!
Suosittelisin Punaisia Optiman pattereita.
http://www.flinkenberg.fi/batteries/optima.html
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Vartan Silver Dynamic E44 on kanssa hyvä. Meillä on tollanen tossa Volvossa ja on tosi kovassa käytössä; webastoa 20 minsaa, ajoa kymmenen, sit taas webastoa, vartti ajoa, pätkäajoa, vaikka mitä. Ympäri vuoden. Hyvin pelaa. Ollut toi sama akku jo pari vuotta ja aina vaan virtaa piisaa, vaikka laturikin oli kesällä viikon rikki...maksoi 185e.
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Jännite [V]: 12
Akkukapasiteetti [Ah]: 95
Kylmäkäynnistysvirta, EN [A]: 830
Pituus [mm]: 306
Leveys [mm]: 173
Korkeus [mm]: 225

Vartan akkuvalitsin antaa tuollaiset mitat. Mistään en löydä mittoihin sopivaa 95Ah geeliakkua. Nuita 70Ah ja alle kylläkin. Miten on voipiiko sanoa että nuo 70Ah Geelit on niin palj parempia että ei tartte metästää 95Ah akkuja???
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Vastaa Viestiin