Tuppu kirjoitti:Joo, kyllä jos tuon ite ulkoa hakee niin ei mitään järkeä oo pätkää ostaa eli kyllä se pitkä sitten on! Onko vuosimalli kohtasia eroja "tyyppivikojen" suhteen? Tällä hetkellä budjetti rajoittaa haaveilun vuosiin 2003 ja 2004...
Pätkä!!! Ja just sen takia pitää lähteä ulkoota hakemaan.
Paljo kivempi ja mun mielestä nätimpi. Mihin niitä takaovia ja kankeempaa kääntyvyyttä tarttee?
Kyseisessä kikottimessa 285/70R17 kumit alla (5 mm liian korkeat Suomessa muutoskatsastettaviksi)
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Tuppu kirjoitti:Menee nyt vähän off topic mutta kun sattumalta keskittyi myös VAG konsernin autoihin.. on muuten vaihtoehto LC:lle! VW:llä oli körötelty n.350tkm ennen vaihtoa ja nyt Audi:lla 300tkm ilman mitään ihmeellistä ongelmaa
No meilläkin on ollut noita VAGgineita useampia, mutta oikeastaan kaksi viimeistä (eli uudempia vuosikertoja) on vasta alkaneet olla vikapesäkkeitä. Lähinnä sähköt ovat kiusanneet. Aikaisemmat VAGgineet ovat olleet kyllä melko huolettomia. Mutta osta toki LC, kyllä tuo on ainakin meikäläisen voittanut puolelleen täydellisesti. Aikaisemmin olen jostain syystä ollut allerginen japaanialaisille autoille (no ehkä aina salaa katellu nimen omaan LC:tä )
Kun nyt kerrankin alkaa 120-sarjasta tulla tänne juttua, niin lainataan topikkia vielä (kiinnostaa kuitenkin aloittajaakin...):
Onko tietoa minkä kokoinen All-terrain tuolla mahtuu pyörimään ilman muutoksia?
Millä et:llä kyseisessä laitteessa mahtuu pyörimään 16 tuuman vanne? Kun meillä koitettiin edelliseen pajeron vanhoja 16 tuumasia fondmetaleita ja otti hiukan kiinni jarrusatulaan?
Työmaalla jututin 120:n omistaajaa ja oli kovasti tyytyväinen. Edellinen oli ollu Jeepin Grandi. Alla pyöri 33x12,5 pro compit, jonkinlainen korotus näytti kans olevan. Nätti ku sika pienenä
Tuppu kirjoitti:Joo, kyllä jos tuon ite ulkoa hakee niin ei mitään järkeä oo pätkää ostaa eli kyllä se pitkä sitten on! Onko vuosimalli kohtasia eroja "tyyppivikojen" suhteen? Tällä hetkellä budjetti rajoittaa haaveilun vuosiin 2003 ja 2004...
Vuosimalleisa on vähän eroa 2005 tuli 5 vaihteinen autoloota ja 166hv (lastulla saa 204hv ja yli500nm vääntöö) 2008 173hv 2003-2004 ei ole mitään eroa.Tyypi vikoja takaoven saranat murtuu irti korista (painava vararengas ja ehkä ajettu takaovi auki.Suutimia on vaihdettu joku valmiste vika.Ilmansuodatinputki irti lokasuojan sisällä pitää ihmelistä murinaa.Eipä noissa isompia tyypivikoja juuri ole
-Epeli kirjoitti:Millä et:llä kyseisessä laitteessa mahtuu pyörimään 16 tuuman vanne? Kun meillä koitettiin edelliseen pajeron vanhoja 16 tuumasia fondmetaleita ja otti hiukan kiinni jarrusatulaan?
Ei sovi 16 tuuman vanne jarrulevyt on sen verran isot
Ari K kirjoitti:
Onko tietoa minkä kokoinen All-terrain tuolla mahtuu pyörimään ilman muutoksia?
285/65x17 tai 285/70x16
Kokoa isompi raapii jo jonkin verran, mutta ei valttamatta haittaa ajoa
265/65x17 max muuten joutuu avartamaan ja nostaan koria tai mahtuu mutta raapii sisälokasuojiin tasasella tiellä voi 285 mennä hyvin mutta eihän tätä ole mootoritielle pelkästään tehty .
Huolto joka 15000km (öljyn vaihto) ja päähulto 30000-60000-90000-120000-150000 lulisin että remmin vaihto on joka 150000km välein.Huoltojen hinnat täälä Norjassa ei ole halpoja mihinkään autoon
pertsa kirjoitti: Vuosimalleisa on vähän eroa 2005 tuli 5 vaihteinen autoloota ja 166hv (lastulla saa 204hv ja yli500nm vääntöö) 2008 173hv 2003-2004 ei ole mitään eroa.Tyypi vikoja takaoven saranat murtuu irti korista (painava vararengas ja ehkä ajettu takaovi auki.Suutimia on vaihdettu joku valmiste vika.Ilmansuodatinputki irti lokasuojan sisällä pitää ihmelistä murinaa.Eipä noissa isompia tyypivikoja juuri ole
Tuo 173 hv tuli muuten jo 2007 keväällä, samalla tuulilasi vaihtui paremmin ääntä eristävään ja kojelautaan lisättiin äänieristystä. Meillä on 2007 ja siinä nuo muutokset jo on.
Ari K kirjoitti:
Onko tietoa minkä kokoinen All-terrain tuolla mahtuu pyörimään ilman muutoksia?
285/65x17 tai 285/70x16
Kokoa isompi raapii jo jonkin verran, mutta ei valttamatta haittaa ajoa
265/65x17 max muuten joutuu avartamaan ja nostaan koria tai mahtuu mutta raapii sisälokasuojiin tasasella tiellä voi 285 mennä hyvin mutta eihän tätä ole mootoritielle pelkästään tehty .
No tuon perusteella vaikuttaa siltä, että pakko on jonkin sortin korotus tehdä, jos haluaa vähän järeämmät kumit.