Kuva Kuva Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

benjaminf
Member
Viestit: 315
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf » Ke Touko 07, 2014 8:56 pm

Oletko takajarruja tarkistanut ? Oma J9 cruiseri ravisti jarrutuksessa ja vika oli loppujen lopuksi takajarruissa.Uudet levyt ja liukurit kuntoon niin loppus ravistus.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » To Touko 08, 2014 5:49 pm

benjaminf kirjoitti:Oletko takajarruja tarkistanut ? Oma J9 cruiseri ravisti jarrutuksessa ja vika oli loppujen lopuksi takajarruissa.Uudet levyt ja liukurit kuntoon niin loppus ravistus.
En kyllä oo. Ravistus kyllä tuntuis enemmän niinku etupäässä. Tosin takajarrujen kunnosta ei kyllä oo tietoo kun ei sitä oo ikinä dynotettu. Mahtaako siellä olla liukusatulat?

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Ke Touko 14, 2014 4:31 pm

Tänään jäi kässärin ja ABSn valo palamaan, mutta sammu Kuitenkin kun auton sammutti ja otti avaimet pois ja käynnisti uudestaan.
Onko näissä joku vakio anturi/johto/liitos mikä spragaa ekana vai pitääkö alkaa etsiin vikaa ihan summanmutikassa?

MattiC
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 6:05 pm
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MattiC » La Touko 24, 2014 6:26 pm

Missähän sanomista kun auto ruvennu jyrisemään pintakaasulla pienemmissä nopeuksissa, varsinkin ylämäessä. Jurina loppuu kuitenkin heti kun lisää kaasua ja laatikko vaihtaa pykälää.

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » La Touko 24, 2014 8:01 pm

MattiC kirjoitti:Missähän sanomista kun auto ruvennu jyrisemään pintakaasulla pienemmissä nopeuksissa, varsinkin ylämäessä. Jurina loppuu kuitenkin heti kun lisää kaasua ja laatikko vaihtaa pykälää.
Jyristääkö kovemmilla kierroksilla?

MattiC
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 6:05 pm
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MattiC » La Touko 24, 2014 8:10 pm

Ei, ainoastaan ihan pintakaasulla

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa » La Touko 24, 2014 9:43 pm

Mootorin kumityynyt, kardaani akselin nivel jos LC 120 aika tavalinen vika.Tai sitten ilmanpuhdistjasta menevä putki mikä menee lokasuojan läpi

MattiC
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 6:05 pm
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MattiC » La Touko 24, 2014 10:23 pm

en tiä liittyykö samaan ongelmaan mitenkään mutta ainakin kylmänä kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin joskus kuuluu lonksahdus ja tuntuu nykäsy kun vaihtaa isompaan pykälään.

Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes » Su Touko 25, 2014 6:48 am

kenni_ kirjoitti:Mistäs kannattais kysellä levyjä ja paloja?
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... 2009-lwb-0

Tuolta on tullut osteltua.
Taas pitäisi juurikin jarrut ja vetarin suojakumit ym. ym.....

kenni_
Member
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ » Su Touko 25, 2014 7:24 pm

Gebes kirjoitti:
kenni_ kirjoitti:Mistäs kannattais kysellä levyjä ja paloja?
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/ ... 2009-lwb-0

Tuolta on tullut osteltua.
Taas pitäisi juurikin jarrut ja vetarin suojakumit ym. ym.....
Levyt ja palat taakse 69£ ei todellakaan paha! Laittele vaikka txt jos/kun oot tilaamassa niin pannaan postit littiin..

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » Pe Kesä 06, 2014 9:10 pm

Ostin -04 land cruiserin ja siinä on ilmajousitus/alusta, en tiiä mikä virallisesti. No mutta..oikea etuiskari ei menny katsastuksesta läpi ja oon kaks kertaa käyny lentämässä toyotan huollossa perseelleni kun uuden hinnaksi ilmotettiin 460€ kappale, halvempia saa ehdottaa jos kokemusta. Luulin, että tuo ilmajousitus koskee vain takapäätä. Millä tuota kannattais pari tuumaa korottaa, että sais mettästyskäyttöön paremmaksi? Rough Countryn sarjoja kattelin mutta taitaa joutua heittää lokkia niillä. Onko kellään myydä käypästä iskaria?

rahikainen
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja rahikainen » La Kesä 07, 2014 9:52 pm

Ilmapussit on vaan takana, mutta olisiko siinä kuitenkin sähköisesti säädettävät iskarit? Halvathan nuo on jos maksaa vaan 460€..

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1504
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ti Kesä 10, 2014 10:34 am

Samat ne kyl mun käsittääkseni on, oliko ilma-alustaa takana tai ei.

Pari järkevää vaihtoehtoa: joko ostat multa käytetyt 70 tkm ajetut 99€/pari tai sitten tilaat jenkeistä Bilstein 5100 -pumput joilla voi nostaa keulaa jousilautasen asentoa säätämällä 0-2.5", maksaa n. 280€/pari sis. alv ja tulli: http://www.ebay.com/itm/331197250247
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

jyry
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 9:08 pm
Paikkakunta: savukoski

Viesti Kirjoittaja jyry » Ti Kesä 10, 2014 5:11 pm

Kyllä tuohon iskarin yläpäähän näyttää sähköjohto menevän, että kai se tekee sitten vajaat 400€ lisää hintaan ja Arctic Truckillakin sanottiin vielä, että pitää olla TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension) yhteensopiva. 48510-60120 TEMS osanumerolla löytää netistä sopivan ja rapiat 300$ on hinta plus tulli. Yhdellä ulkomaalaisella Toyota foorumilla oli sama ongelma ja siellä sanottiin että voi laittaa normaalit iskarit alle mutta menettää tuon TEMSin tuomat "edut". Taidan laittaa nuo kalliimmat.

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Ti Kesä 10, 2014 9:32 pm

Kyseessä siis 100-sarjalainen, jos on aktiivijousitus?
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Vastaa Viestiin