Land Cruiser KJ / KZJ
Valvoja: Käyttäjä
Land Cruiser KJ / KZJ
Tervehdys offikansa, otsikon mukaista autoa on tenhyt jo pidemmän aikaa mieli ja kuume ei näytä laantumisen merkkejä... Muutama kysymys autosta ja kaikki lisäinfo otetaan luonnollisesti kiitollisena vastaan.
-Swårjessä noita olisi muutama tarjolla, paljonkohan ois verot ja valtiolle kannettava € läjä jos speksit menis vaikkapa vm 97-98, km n. 200-250tkm. Ko. autoa sais noin 70000-90000 kruunulla (90 lienee lyhyt eli töpö ja 95 pidempi versio?)
-Onkohan noissa suuria teknisiä eroja, lukot? Kone tyyppi? Meinaan että onko tarjolla useampaaa eri variaatiota?
-Tehty lienee Hi-lux:n alustalle ja lukkoja ei ole kuin takana, jatkuvaa nelivetoa ei tarvi uneksia?
-Onkohan noissa jotain huomioitavaa/tarkastettavaa ennen ostoa?
-Huolto-autoksi pitäs saada tai muuten kohtuulliseksi kustannuksiltaan.
-Muut kalajutut, kehut ja risut & ruusut autosta?
Itselle tuo tulisi käyttö/harrastus autoksi, koirien kanssa pitää liikkua luonnosssa (pidempi ois parempi, jäis vielä reilu sisätila häkkien asennuksen jälkeen) ja metsästyskausi kestää elokuu-helmikuu, joten tuolle ajalle saan pikku-auton moneen kertaan kiinnii...
Toinen vaihto-ehto ois Land Rover discovery? Mutta mielellään Tojolla kurvailisin.
Kiitoksia vastauksista ja kärsivällisyydestä
-Swårjessä noita olisi muutama tarjolla, paljonkohan ois verot ja valtiolle kannettava € läjä jos speksit menis vaikkapa vm 97-98, km n. 200-250tkm. Ko. autoa sais noin 70000-90000 kruunulla (90 lienee lyhyt eli töpö ja 95 pidempi versio?)
-Onkohan noissa suuria teknisiä eroja, lukot? Kone tyyppi? Meinaan että onko tarjolla useampaaa eri variaatiota?
-Tehty lienee Hi-lux:n alustalle ja lukkoja ei ole kuin takana, jatkuvaa nelivetoa ei tarvi uneksia?
-Onkohan noissa jotain huomioitavaa/tarkastettavaa ennen ostoa?
-Huolto-autoksi pitäs saada tai muuten kohtuulliseksi kustannuksiltaan.
-Muut kalajutut, kehut ja risut & ruusut autosta?
Itselle tuo tulisi käyttö/harrastus autoksi, koirien kanssa pitää liikkua luonnosssa (pidempi ois parempi, jäis vielä reilu sisätila häkkien asennuksen jälkeen) ja metsästyskausi kestää elokuu-helmikuu, joten tuolle ajalle saan pikku-auton moneen kertaan kiinnii...
Toinen vaihto-ehto ois Land Rover discovery? Mutta mielellään Tojolla kurvailisin.
Kiitoksia vastauksista ja kärsivällisyydestä
Re: Land Cruiser KJ / KZJ
Joo, 90 on töpö ja 95 pitkä.Pike kirjoitti:Tervehdys offikansa, otsikon mukaista autoa on tenhyt jo pidemmän aikaa mieli ja kuume ei näytä laantumisen merkkejä... Muutama kysymys autosta ja kaikki lisäinfo otetaan luonnollisesti kiitollisena vastaan.
-Swårjessä noita olisi muutama tarjolla, paljonkohan ois verot ja valtiolle kannettava € läjä jos speksit menis vaikkapa vm 97-98, km n. 200-250tkm. Ko. autoa sais noin 70000-90000 kruunulla (90 lienee lyhyt eli töpö ja 95 pidempi versio?)
2-paikkaisena pakettiautona n. 2500-3500 €, henkilöautona n. 4000-5500€
On levikemallia ja ilman. Levikkeillä varustetussa on takana sähköinen 100% lukko ja 265/70R16 kumit (muuten 215/80R16). Moottori 1KZ-TE, 125hv/295Nm. -01 ja -02 1KD-FTV, 120kW/343Nm. ABS:iä ei ole kaikissa alkupään malleissa.-Onkohan noissa suuria teknisiä eroja, lukot? Kone tyyppi? Meinaan että onko tarjolla useampaaa eri variaatiota?
Väärin, alusta on yhtenevä 3. sarjan 4Runnerin kanssa (vm.96-02, ei myyty Euroopassa). Jatkuva neliveto. Keskitasauspyörästön saa lukkoon, kuten myös taka-akselin niinkuin ylempänä kerroin.-Tehty lienee Hi-lux:n alustalle ja lukkoja ei ole kuin takana, jatkuvaa nelivetoa ei tarvi uneksia?
Just toi takalukon toiminta, moottori on toisinaan hapertunut kunnostuskelvottomaan kuntoon (alumiinikoppa valurautaisessa perämurikassa kiinni). Sylinterikansia on kanssa eräät saaneet rikki, niitä tosin saa tarvikkeena uusia n. 500 € hintaan.-Onkohan noissa jotain huomioitavaa/tarkastettavaa ennen ostoa?
Ei onnistu enään (1.4.2009 jälkeen). Tee 2-paikkainen paku.-Huolto-autoksi pitäs saada tai muuten kohtuulliseksi kustannuksiltaan.
Ite oon tykänny kovasti, takana reilut 2 vuotta ja kohta 60 tkm. Ruusut: jatkuva nelikko, hammastanko-ohjaus, sinkitty kori (paitsi katto), hyvin alhaalta vääntävä moottori (1KZ-TE) yms.-Muut kalajutut, kehut ja risut & ruusut autosta?
Risut: kuluttaa 10-11 l/100 km.
No ei kai tuossa oo vaihtoehtoja, eroa kuin yöllä ja päivällä. Tunnut jo onneksi olevan oikeilla jäljillä.Itselle tuo tulisi käyttö/harrastus autoksi, koirien kanssa pitää liikkua luonnosssa (pidempi ois parempi, jäis vielä reilu sisätila häkkien asennuksen jälkeen) ja metsästyskausi kestää elokuu-helmikuu, joten tuolle ajalle saan pikku-auton moneen kertaan kiinnii...
Toinen vaihto-ehto ois Land Rover discovery? Mutta mielellään Tojolla kurvailisin.
Olkaa hyvät ja onnea auton hankintaan. Voin lämpimästi suositella ko. mallia.Kiitoksia vastauksista ja kärsivällisyydestä
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Land Cruiser KJ / KZJ
Eikö huoltoautoja saa enää tehdä? Vai onko tää vuosimalliriippuvainen juttu? Mistäasti pakuja on sitten taas saanut tehdä? Eikös aikoinaan pakun vaatimukset tiukentunut sisätilojen osalta niin ettei tämmösessä maasturissa tavaratilan koko riitä?-MaTTi- kirjoitti: Ei onnistu enään (1.4.2009 jälkeen). Tee 2-paikkainen paku.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Re: Land Cruiser KJ / KZJ
Kiitokset kovasti nopeasta ja asiantuntevasta vastauksesta. Yks vastaus synnyttää kaks uutta kysymystä, koittakee kestää
-Kuinka korkeat/maastokelpoiset gummit saa laittaa?
-Tuo 90/95 selvisi jo, mutta mitä eroa on KJ ja KZJ:llä?
Kiitos ja anteeksi
Meneekö pitkä ja pätkä molemmat "heittämällä" pakuksi, meinaan ettei ole tila/m3 rajoituksia? Paljonko on käyttövoimavero pakuna?Joo, 90 on töpö ja 95 pitkä.
2-paikkaisena pakettiautona n. 2500-3500 €, henkilöautona n. 4000-5500€
Onko tuolle tarkempaa tyyppiä kun tuo "widebody" johon olen törmännyt? Tarkoitan että tunnistaa tuon mallin jossa lukko muutekin kuin rengastuksesta? Edessä ei liene ole lukkoa?On levikemallia ja ilman. Levikkeillä varustetussa on takana sähköinen 100% lukko ja 265/70R16 kumit (muuten 215/80R16). Moottori 1KZ-TE, 125hv/295Nm. -01 ja -02 1KD-FTV, 120kW/343Nm. ABS:iä ei ole kaikissa alkupään malleissa.
-Kuinka korkeat/maastokelpoiset gummit saa laittaa?
-Tuo 90/95 selvisi jo, mutta mitä eroa on KJ ja KZJ:llä?
Ihanaa olla väärässä, tuo jatkuva nelikko antaa kyllä oman piristeensä talviautoiluun, tosin ko tieto nostaa kuumetta muutamalla asteella...Väärin, alusta on yhtenevä 3. sarjan 4Runnerin kanssa (vm.96-02, ei myyty Euroopassa). Jatkuva neliveto. Keskitasauspyörästön saa lukkoon, kuten myös taka-akselin niinkuin ylempänä kerroin.
OK, eli huoltoautot unholaan. Eipähän tarvi ruuvipenkin ja laatikoiden kanssa pelleillä. Tähän ei ABS tahi tyynyt vaikuta kuten esim. huoltoautona ja sielläkin vain 80/100 rajoitukseen...Ei onnistu enään (1.4.2009 jälkeen). Tee 2-paikkainen paku.
Kiitos ja anteeksi
Re: Land Cruiser KJ / KZJ
Tossa on päivämäärä, koskee siis ulkomailta tuotuja/ensi kertaa Suomeen rekisteröitäviä uusia.peLoGo? kirjoitti:Eikö huoltoautoja saa enää tehdä? Vai onko tää vuosimalliriippuvainen juttu? Mistäasti pakuja on sitten taas saanut tehdä? Eikös aikoinaan pakun vaatimukset tiukentunut sisätilojen osalta niin ettei tämmösessä maasturissa tavaratilan koko riitä?-MaTTi- kirjoitti: Ei onnistu enään (1.4.2009 jälkeen). Tee 2-paikkainen paku.
Samalla päivämäärällä tuli voimaan uusi Autoverolain 8§. Siinä ei ole mitään kuutioita/minimi lavan mittoja.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Land Cruiser KJ / KZJ
Menee, tarvitaan 680 kg kantavuus. Lyhkäsen omamassaksi on kerrottu 1775 kg kokonaismassan ollessa 2510 kg. Omamassa voi tosin olla merkitty tuota suuremmaksi, mutta tällöin kannattanee hommata Toyotalta CoC-todistus, josta pitäisi löytymän tuo 1775 kg (vaihteluväli merkattu 1775-1915 kg), mutta tuo minimi pitäisi laittaa otteeseen. Todellisuudessa oma tollanen painaa jokseenkin tasan pari tonnia tyhjiltään...Pike kirjoitti:Kiitokset kovasti nopeasta ja asiantuntevasta vastauksesta. Yks vastaus synnyttää kaks uutta kysymystä, koittakee kestää
Meneekö pitkä ja pätkä molemmat "heittämällä" pakuksi, meinaan ettei ole tila/m3 rajoituksia? Paljonko on käyttövoimavero pakuna?Joo, 90 on töpö ja 95 pitkä.
2-paikkaisena pakettiautona n. 2500-3500 €, henkilöautona n. 4000-5500€
Pakettiauto (N1-luokka):
Pakettiauto on tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia (ajoneuvolaki 10 § 2 mom. 3 kohta). Pakettiauton suurimmasta sallitusta kokonaismassasta tavarakuorman osuus on oltava yhteenlaskettua henkilökuormaa (yksi matkustaja = 68 kilogrammaa) suurempi ja istumapaikkoja saa olla kuljettajan paikan lisäksi enintään kuusi.
Pakettiauto on autoveron alainen ajoneuvo. Pakettiauton autoveron määrä on auton CO2-päästöistä (g/km) tai kokonaismassasta ja käyttövoimasta riippuen 12,2 – 48,8 prosenttia auton yleisestä vähittäismyyntiarvosta (autoverolain 6 § ja lain liitteen verotaulukko 1).
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8 §):
- auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa;
- autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet; ja
- kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05 taikka kantavuus on vähintään 1 000 kilogrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06.
Alennetun autoveron alaisen pakettiauton verotaulukon 1 mukaista veroprosenttia pienennetään 6,8 – 18,7 prosenttiyksiköllä verotaulukon 2 mukaisesti. Vähennyksen suuruus riippuu auton kokonaismassasta. Veroa kannetaan kuitenkin aina vähintään 12,2 prosenttia yleisestä vähittäismyyntiarvosta.
Voi olla merkitty myös GX=ei levikkeitä, VX=levikkeillä. Levikkeistä sen tunnistaa, ja nuo 265-kumit on alunperin aluvanteilla, kapeet peltisillä.On levikemallia ja ilman. Levikkeillä varustetussa on takana sähköinen 100% lukko ja 265/70R16 kumit (muuten 215/80R16). Moottori 1KZ-TE, 125hv/295Nm. -01 ja -02 1KD-FTV, 120kW/343Nm. ABS:iä ei ole kaikissa alkupään malleissa.Onko tuolle tarkempaa tyyppiä kun tuo "widebody" johon olen törmännyt? Tarkoitan että tunnistaa tuon mallin jossa lukko muutekin kuin rengastuksesta? Edessä ei liene ole lukkoa?
Edessä ei ole lukkoja.
33x12.50R17. 15" vanne ei sovi ja 16" vanteilla 33":ia ei ole ja vastaavat millikoot on hitusen liian korkeita. Siks 17".-Kuinka korkeat/maastokelpoiset gummit saa laittaa?
Ei mitään, sakemannit tykkää nimittää sitä ilman Z:taa.-Tuo 90/95 selvisi jo, mutta mitä eroa on KJ ja KZJ:llä?
ABS:in puute tuo kaikissa pakettiautoissa 80 km/h nopeusrajoituksen/tarran, jos omamassa on yli 1875 kg (pitkät mallit).Väärin, alusta on yhtenevä 3. sarjan 4Runnerin kanssa (vm.96-02, ei myyty Euroopassa). Jatkuva neliveto. Keskitasauspyörästön saa lukkoon, kuten myös taka-akselin niinkuin ylempänä kerroin.Ihanaa olla väärässä, tuo jatkuva nelikko antaa kyllä oman piristeensä talviautoiluun, tosin ko tieto nostaa kuumetta muutamalla asteella...
Ei onnistu enään (1.4.2009 jälkeen). Tee 2-paikkainen paku.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
On varmaan jossain päin maailmaa Prado-mallinimellä, mutta ei Euroopan markkinoilla.Pike kirjoitti:Onko 95:ssa olemassa mallia jossa on kytkettävä neliveto ja takana kitkalukko (LSD)? Ja jos kauppoihin päästään niin Matti alkaa olla konjakkipulloa rikkaampi
Joko on sopiva yksilö kiikarissa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Noi Pradot on paasaantoisesti jatkuvanelivetoisia, mutta trooppistenmaidenmallistosta loytynee joitain laihian malleja jollain ihmemoottoreilla kytkettavan nelivedon kera, muttei semmosta kukaan itselleen halua, kun ei niissa ole edes lamppareita
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jep. Ko. mallia myydään muuten edelleenkin Meru-nimisenä esim. Venezuelassa: http://www.toyota.com.ve/cars/new_cars/index.asp Mm. tuo näyttää olevan osa-aikaisella nelikolla ja 2.7-litraisella bensanelikolla, joita ei Euroopassa tunneta. Pradot ja Coloradot tarkoittaa myös samaa mallisarjaa, näissä on jatkuva neliveto ja tutut moottorit (3.4 V6 bensa ja 3.0 TD).PETEBJ75 kirjoitti:Noi Pradot on paasaantoisesti jatkuvanelivetoisia, mutta trooppistenmaidenmallistosta loytynee joitain laihian malleja jollain ihmemoottoreilla kytkettavan nelivedon kera, muttei semmosta kukaan itselleen halua, kun ei niissa ole edes lamppareita
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Oli, mutta himpun myöhästyin ja se meni. Emme masennu, jatketaan etsintää.Joko on sopiva yksilö kiikarissa?
Tuolta www.transportstyrelsen.se kun kattoo niin en oo vielä löytänyt yhtään jossa ois kantavuutta 680kg, 670 on monessa pitkässä, mutta jos CoC-todistus todistaa tuon 680kg niin sittenhän asia on pihvi.
Kiitoksia vastanneille tähän mennessä.
Ny se on pihassa, KJ90 ja ajettukkin on jo melkeen kaks tankillista
On se vaan mukava peli ajella ja cruisailla, hirvipassiin mennessä nauratti ku ukot moittivat huonoa tietä.
Täytti autovero §8, kokonaispainoksi löivät konttorilla 2810kg, miten lie muilla?
Imas eka tankillisen 10,99 litraa webaston kanssa sekalaisessa ajossa, eli reilusti alle 11 litran. Alla vähän listaa mitä tuohon on tullut tehtyä ja jos jotain oleellista on jäänyt niin ohjeistakaa, kiitos. Kiitos myöskin eräälle reippaalle kaverille jonka kanssa tuota tunkattiiin (hän teki ja minä kaivoin nenää).
-Jäähdytin-nesteen vaihto.
-Öljyt+suodatin.
-Polttoainesuodattimen vaihto.
-Ilmaputsarin vaihto.
-Alustan masssaus.
-Lokasuojan kaarien käsittely kotelonsuoja aineella.
-2xuudet akut 95Ah.
-Webaston asennus.
-Peräöljyt, jakolaatikonöljyt, vaihdelaatikon öljyt, etuperänöljyt.
-Laturin ja ilmastoinnin remmien vaihdot. Joillain kierroksilla vielä hieman kitisee, pitänee vaihtaa vielä kiristinpyörän laakeri, remmejä en halua enää kiriä.
Ja oishan sitä kaikenlaista suunnitelmaa ja rahanmenoa vielä, nastarenkaat nyt aluksi jos ei Yokohaman kitkat pidä, saa nähdä kun ensimmäiset liukkaat tulee.
Korotus ois kiva Jos tuohon innostuu kesäksi hommaamaan 17" vannetta ja 33" rengasta niin riittääkö tuuman korotus keulaan spacereillä? Vai pitääkö tunkata rungostakin?
Ainut asia joka kaihertaa on että sisätilan lämmönsäätö ei mene ihan tappiin asti? Jää naksun tai kaks vajaaksi molemmista päistä niin max kylmä ja max kuuma, "pomppaa" takaisin. Onkohan vaijerissa vikaa vai? Onko muilla kokemusta?
Kuinka noissa on jatkuvaneliveto toteutettu, joissain luki että keskitasauspyörästössä TORSEN hoitaa tuota virkaa asennossa H? Ja sitten HL&LL jako 50/50.
Onko tuossa muuten eroa HDJ:n kanssa, siis käytännön toteutuksen suhteen?
-Matti- vois laittaa YV:llä numeron, nimen ja paikkakunnan, tiedä vaikka pukki muistais jollakin kivalla...
Ja kiitokset muillekkin osallistujille, jokohan sitä huolittas SLCK:n jäseneksi
On se vaan mukava peli ajella ja cruisailla, hirvipassiin mennessä nauratti ku ukot moittivat huonoa tietä.
Täytti autovero §8, kokonaispainoksi löivät konttorilla 2810kg, miten lie muilla?
Imas eka tankillisen 10,99 litraa webaston kanssa sekalaisessa ajossa, eli reilusti alle 11 litran. Alla vähän listaa mitä tuohon on tullut tehtyä ja jos jotain oleellista on jäänyt niin ohjeistakaa, kiitos. Kiitos myöskin eräälle reippaalle kaverille jonka kanssa tuota tunkattiiin (hän teki ja minä kaivoin nenää).
-Jäähdytin-nesteen vaihto.
-Öljyt+suodatin.
-Polttoainesuodattimen vaihto.
-Ilmaputsarin vaihto.
-Alustan masssaus.
-Lokasuojan kaarien käsittely kotelonsuoja aineella.
-2xuudet akut 95Ah.
-Webaston asennus.
-Peräöljyt, jakolaatikonöljyt, vaihdelaatikon öljyt, etuperänöljyt.
-Laturin ja ilmastoinnin remmien vaihdot. Joillain kierroksilla vielä hieman kitisee, pitänee vaihtaa vielä kiristinpyörän laakeri, remmejä en halua enää kiriä.
Ja oishan sitä kaikenlaista suunnitelmaa ja rahanmenoa vielä, nastarenkaat nyt aluksi jos ei Yokohaman kitkat pidä, saa nähdä kun ensimmäiset liukkaat tulee.
Korotus ois kiva Jos tuohon innostuu kesäksi hommaamaan 17" vannetta ja 33" rengasta niin riittääkö tuuman korotus keulaan spacereillä? Vai pitääkö tunkata rungostakin?
Ainut asia joka kaihertaa on että sisätilan lämmönsäätö ei mene ihan tappiin asti? Jää naksun tai kaks vajaaksi molemmista päistä niin max kylmä ja max kuuma, "pomppaa" takaisin. Onkohan vaijerissa vikaa vai? Onko muilla kokemusta?
Kuinka noissa on jatkuvaneliveto toteutettu, joissain luki että keskitasauspyörästössä TORSEN hoitaa tuota virkaa asennossa H? Ja sitten HL&LL jako 50/50.
Onko tuossa muuten eroa HDJ:n kanssa, siis käytännön toteutuksen suhteen?
-Matti- vois laittaa YV:llä numeron, nimen ja paikkakunnan, tiedä vaikka pukki muistais jollakin kivalla...
Ja kiitokset muillekkin osallistujille, jokohan sitä huolittas SLCK:n jäseneksi
Onnea uudelle autolle, lienee KJ95 kun kerran kokonaismassa tollanen. Mikä vuosimalli?Pike kirjoitti:Ny se on pihassa, KJ90 ja ajettukkin on jo melkeen kaks tankillista
On se vaan mukava peli ajella ja cruisailla, hirvipassiin mennessä nauratti ku ukot moittivat huonoa tietä.
Täytti autovero §8, kokonaispainoksi löivät konttorilla 2810kg, miten lie muilla?
Takaperän sähkölukon (jos on) tausta kannattais yrittää putsata ja työntää sinne sellaset mämmit ettei se happanis. Ks. mun vanha lukko, jonka vaihdoin pari vuotta sitten:Imas eka tankillisen 10,99 litraa webaston kanssa sekalaisessa ajossa, eli reilusti alle 11 litran. Alla vähän listaa mitä tuohon on tullut tehtyä ja jos jotain oleellista on jäänyt niin ohjeistakaa, kiitos. Kiitos myöskin eräälle reippaalle kaverille jonka kanssa tuota tunkattiiin (hän teki ja minä kaivoin nenää).
-Jäähdytin-nesteen vaihto.
-Öljyt+suodatin.
-Polttoainesuodattimen vaihto.
-Ilmaputsarin vaihto.
-Alustan masssaus.
-Lokasuojan kaarien käsittely kotelonsuoja aineella.
-2xuudet akut 95Ah.
-Webaston asennus.
-Peräöljyt, jakolaatikonöljyt, vaihdelaatikon öljyt, etuperänöljyt.
-Laturin ja ilmastoinnin remmien vaihdot. Joillain kierroksilla vielä hieman kitisee, pitänee vaihtaa vielä kiristinpyörän laakeri, remmejä en halua enää kiriä.
Ja oishan sitä kaikenlaista suunnitelmaa ja rahanmenoa vielä, nastarenkaat nyt aluksi jos ei Yokohaman kitkat pidä, saa nähdä kun ensimmäiset liukkaat tulee.
http://img149.imageshack.us/img149/6510 ... eonwt0.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/5374 ... ssapm0.jpg
Ja takakulmista kannattaa nyppiä nää superloonit pois mädäntämästä koteloita:
http://img109.imageshack.us/gal.php?g=p1020122.jpg
Turhan ahdasta on, tietysti reilulla kädellä kun tekee tilaa kuraläpän kohdille ja säätää casterit tappiin, niin eiköhän ne sinne mene.Korotus ois kiva Jos tuohon innostuu kesäksi hommaamaan 17" vannetta ja 33" rengasta niin riittääkö tuuman korotus keulaan spacereillä? Vai pitääkö tunkata rungostakin?
Samaa tautia mun yksilössä, viileelle kyllä menee mutta viimenen naksahdus lämpimällä ei meinaa pysyä. Vaijerin pään silmähän on sellasta peltilätyskää ohjailemassa, luultavasti vetää jotenki vinoon tms. En oo jaksanu perehtyä kun ei ole ollut käytännön merkitystä.Ainut asia joka kaihertaa on että sisätilan lämmönsäätö ei mene ihan tappiin asti? Jää naksun tai kaks vajaaksi molemmista päistä niin max kylmä ja max kuuma, "pomppaa" takaisin. Onkohan vaijerissa vikaa vai? Onko muilla kokemusta?
Keskitasauspyörästössä on planeettapyörästö (torsen), joka tekee keskitasauksen. Se lukittuna jako menee tasan 50/50%.Kuinka noissa on jatkuvaneliveto toteutettu, joissain luki että keskitasauspyörästössä TORSEN hoitaa tuota virkaa asennossa H? Ja sitten HL&LL jako 50/50.
Onko tuossa muuten eroa HDJ:n kanssa, siis käytännön toteutuksen suhteen?
Luultavasti manuaalivaihteisessas HDJ:ssa samanlainen, automaatissa on joku visko välissä.
Vai että pukki tois ehkä jotain? No, minäpä laitan.-Matti- vois laittaa YV:llä numeron, nimen ja paikkakunnan, tiedä vaikka pukki muistais jollakin kivalla...
Ja kiitokset muillekkin osallistujille, jokohan sitä huolittas SLCK:n jäseneksi
No nyt on pakko jo liittyä jäseneks!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Sori saivartelu mutta...
Ja auki ollessa 50/50 tai 30/70 tai mikä tasauspyörästöntyyppi nyt sattui olemaankaan.
Siis 100/100% koska tarvittaessa kaikki vetovoima menee joko etu tai taka akselin kautta kummalla sitä pitoa ny sattuu olemaan...Keskitasauspyörästössä on planeettapyörästö (torsen), joka tekee keskitasauksen. Se lukittuna jako menee tasan 50/50%.
Ja auki ollessa 50/50 tai 30/70 tai mikä tasauspyörästöntyyppi nyt sattui olemaankaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...