Sivu 3/4

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2011 8:16 pm
Kirjoittaja Toyoman42
Mitä eroa on 1kz-t ja 1kz-te moottoreilla ? onko toisessa elektroonisesti ohjattu ruiskutuspumppu ? vai onko toinen moottori common-rail ?

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2011 8:31 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Toyoman42 kirjoitti:Mitä eroa on 1kz-t ja 1kz-te moottoreilla ? onko toisessa elektroonisesti ohjattu ruiskutuspumppu ?
Just noin, E = elektronic. Common rail = D-4D = 1KD-FTV.

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2011 10:57 pm
Kirjoittaja benjaminf
Tuosta kokonaispainosta vaan sen verran että minulla J 95 eli pitkä ja kokonaispaino näyttää olevan 2750kg .
Saksan rek.otteessa oli sama 2750

Lähetetty: To Maalis 10, 2011 10:05 pm
Kirjoittaja Toyoman42
Onkos 90 ja 95 jarrullisen kärryn vetämiseen painossa eroa? kun 90 saa vetää 2800kg niin onki 95 sama määrä vai enemmän ? luulis että saa vetää enemmän kun on painavempi ? :shock:

Lähetetty: Pe Maalis 11, 2011 10:22 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Samat on 90:n ja 95:n kärrymassat, samoin 120-mallin.

Lähetetty: Pe Maalis 11, 2011 10:23 am
Kirjoittaja benjaminf
Sama 2800kg. (ainakin minulla).

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 3:34 pm
Kirjoittaja RistoH
Automaatti vaihteinen KJ95 vm. -97 ja 280tkm ajettu olisi kiikarissa.
Kuinka kestäviä automaattilaatikot ovat olleet? Tai onko niissä ylipäänsä ollut häikkää.
Kansi tuohon on vaihettu pari vuotta sitten ja jakolaatikkoon tehty remppa. Jarruremontin ilmeisesti vaatisi lähitulevaisuudessa, paljonko siihen pitää osata varata rahaa?
Tietenkin auto on sen ikäinen jo, että ihan mihin vain remppaan pitää osata varautua mutta sellaistapa se on.
Ja auto on rekisteröity henkilömalliksi niin jos sen pakuksi muutan, niin onnistuuko enää jossakin myöhemmässä vaiheessa takaisin henkilömalliksi muuttaminen?
Nyt tässä olen kahen vaiheilla jotta vaihanko Corollan maasturiin.
Piru kun vaikeata olo taas kun niin paha autokuume jyllää. Mutta vaihtamallahan se helpottuisi.

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 8:39 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
RistoH kirjoitti: Kuinka kestäviä automaattilaatikot ovat olleet? Tai onko niissä ylipäänsä ollut häikkää.
Ei kai niissä, ei oo kylläkään omakohtaisia kokemuksia. Maailmalla on saatu öljyjä ja vesiä sekasin (syylärissä siis lauhdutin samassa paketissa), jolloin loota tietty ottaa kipeetä. Sitä tietty syytä vähän seurailla.
RistoH kirjoitti: Jarruremontin ilmeisesti vaatisi lähitulevaisuudessa, paljonko siihen pitää osata varata rahaa?
Eipä ne kalliita, Englannista ainakin saa huokeella varaosia, esim. http://www.milneroffroad.com/categories ... =11192&p=2
Männät kannattaa herkistellä/rasvata jarruvaseliinilla aina kun osia on irti.
RistoH kirjoitti: Ja auto on rekisteröity henkilömalliksi niin jos sen pakuksi muutan, niin onnistuuko enää jossakin myöhemmässä vaiheessa takaisin henkilömalliksi muuttaminen?
Onnistuu ihan yhtä helposti.

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 9:11 pm
Kirjoittaja benjaminf
Juu ne öljyt ja vedet on saatu sekaisin ,ainakin Norjassa on tapauksia.
Itse ostin Saksasta n2v sitten -00 automaatin 150tkm aj , nyt 190.
Tyytyväinen olen tähän mennessä.
Itse vaihdoin varmuuden vuoksi uuden jäähdyttäjän .

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: To Huhti 23, 2015 7:55 pm
Kirjoittaja japa
KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: To Huhti 23, 2015 8:40 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
japa kirjoitti:KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?
Näin ainakin BJ42:sen jakiksessa, laippa pois ja stefa vaihtoon.
Kiristää sen laipan samalle kireydelle kun aikasemminkin, siitä lukituksesta sen huomaa, tai sitten tehtaan arvoihin.

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: Pe Huhti 24, 2015 7:54 am
Kirjoittaja japa
Käyttäjä kirjoitti:
japa kirjoitti:KZJ:n takakardaanin stefa on hommattu ja pitäs vaihtaa, kun joku tippa öljyä putoaa jakolaatikosta lattialle.
Onko joku vaihtanut kyseisen stefan, siis siihen jakolaatikon takaosaan?

Ja kysymys, onko stefa sen laipan takana, mikä on pultattu jakolaatikon takaosaan?

Hommassa ei liene mitään yllättävää kai eli onnistuu kotikonstein?
Näin ainakin BJ42:sen jakiksessa, laippa pois ja stefa vaihtoon.
Kiristää sen laipan samalle kireydelle kun aikasemminkin, siitä lukituksesta sen huomaa, tai sitten tehtaan arvoihin.
Hyvä, eikun vaihtoon sitten vaan.
Onko muuten liikkeellä mitään materiaalia, missä olisi kiristysmomentteja muihinkin kyseisen auton pultteihin. Ei tarvisi aina luottaa niin paljon rannemomenttiin.

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: Su Heinä 19, 2015 8:31 am
Kirjoittaja japa
Katsastusmies vaati, että raidetangon päät ovat vaihtokunnossa. No, pieni välys niissä oli ja nyt vaihdoin uudet.
Aurauskulmaksi laitoin noin 2 mm haritusta, kun en mistään löytänyt virallista tietoa. Perinteisestihän etupäässä, jos siellä on veto, niin lievä haritus on ollut ohjeena.
Meneeköhän se samalla mallilla näissä jatkuvan nelivedon kzj:ssä?
Ihan suht sileesti auto ainakin menee.

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: Su Tammi 03, 2016 8:57 pm
Kirjoittaja japa
Aattelin laittaa letkulämmittimen KZJ-95:een. Mihinkä väliin(letkuun) se kannattaa laittaa?
Ja tarkoitus on laittaa se perusvastusmalli, ei pumpullista letkulämmitintä.

Webastohan tossa jo on, mutta ei sitäkään aina viitti käyttää.

Re: Land Cruiser KJ / KZJ

Lähetetty: Su Tammi 03, 2016 9:09 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Hankalaa, tarviit oman asennussarjan. Defan tai Calixin sivuilta löytyy ohje.
Mut että Webasto ja lohkolämmitintä haikailet, erikoista ja turhaa jos multa kysytään.