Kuva Kuva

120:n ehjäys

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Tuppu kirjoitti:Onkohan tota oiretta ollu kaikissa 3.0L D4D:ssä?
Ei sitä suutin vikaa ole kaikissa 3,0L D4D koneissa ollut.Minulla oli viimevuonna 2005 mallin LC 120 ajettu 90000km ei ollut mitään oireita.Nyt on 2009 mallinen öljysihti tarkasttiin 15000km huollossa ei ollut mitään oireita(ainakaan vielä :D )
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Ari K kirjoitti:Käsittääkseni on aika yleinen vika ja ilmenee yleensä jo ennen tuota 100tkm. Tilalle asennetaan uudet suuttimet, jotka ovat käsittääkseni parannellut versiot. Samalla kun suuttimet vaihdetaan, ajetaan moottorinohjausyksikköön uusi ohjelma.

Meillä äskettäin jouduttiin suuttimet vaihtamaan. Oireina oli todella karu rohina kylmänä. Savutusta tai polttoaineenkulutuksen kasvua ei meillä havaittu (sekin kuulemma yleinen oire tuon äänen lisänä). Toyota vaihtoi suuttimet takuuseen, vaikka kilometrit taisivat olla jo vähän yli. Pieni kauneusvirhe muuten mainion ja luotettavan auton kirjoissa :D
Joihinkin on vaihdettu suutimia useamman kerran kun on alkanu ääntelemään pahanlaisesti 10000km jälkeen.Tämä on valmistusvika Toyota on ottanut täyden vastuun tästä viasta vaikka takuuaika on 3 vuotta niin valmistusvika on 5 vuotta ainakin täällä pitäähän noin kalliin auton kestää ainakin 3vuotta :D .Tääläkin Toyota yritti ensin ottaa täyden maksun kaikista suutinremonteista mutta kun alko koneet räpsähtelemään autoista 40000km jälkeen niin sitten alkovat ottaan takuuseen.Melkein joka verstaalla olivat niin kun ei olis koskaan asiasta mitään kuuleet vielä vuosi sitten :lol:
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Jep.

Niin vastattiin Toyota infosta, että on otettu öljynvaihdon yhteyteen suomessakin öljypumpun imusiivilän tarkastus.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Ja tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta yhtä aikaa.

Se sihdin karstoittuminen, joka johtuu vuotavista suuttimien tiivisteistä.

Ja sitten ne suutinongelmat eri asia. Nakutus kylmänä jne..

Molemmista löytyy TSB:t
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

kzj kirjoitti:Ja tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta yhtä aikaa.

Se sihdin karstoittuminen, joka johtuu vuotavista suuttimien tiivisteistä.

Ja sitten ne suutinongelmat eri asia. Nakutus kylmänä jne..

Molemmista löytyy TSB:t
Kyllä tämä on sama ongelma :D Tulee niin paljon polttoainetta kun alkaa vuotamaan että nokeentuu kun ei polta kunnolla
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Joo tuli luettua vähän nopeasti..

1. Muutos huolto-ohjelmaan:
15tkm välein: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus
Siis jos on öljynvaihdossa karstaa sihdissä, niin vaihdetaan suuttimien tiivisteet, pestään sihti ja öljypohja, tarkastetaan öljynjäähdytin, vaihdetaan tarvittaessa vialli(-nen/-set) suutin/suuttimet. :wink:
^ Ei oireita


2. Toinen huoltotiedote koski nakutusta kylmänä, savutusta, moottorin empimistä, huonoa tyhjäkäyntiä yms. Silloin suutin/suuttimet vaihtoon, uusi ohjelma -->ecu.
^ Oireenmukainen hoito


Jokatapauksessa suutimissa ja niiden tiivisteissä ollut ongelmia.
Tullut paremmat suuttimet ja aivoille uusi ohjelma.

Toivottavasti Toyota kantaa vastuunsa ja hoitaa ongelmat virhevastuun piikkiin hienosti myös takuuajan jälkeen, niin että kaikki vialliset saadaan korjatuksi, koska on selvä valmistusvika.

Säilyy se LandCruiserin hyvä maine ikiliikkujana :wink:

Koska muuten tuote on mainio!
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Tämä ensinmäinen oire on kylmän koneen epämääräinen nakutus ja paljon savua.Savu nakutus johtuu liiasta poltoaineesta sitten ajan mittaan menee siivilä tukkoon ja öljynpaineet häviää.Kannataa ottaa kaikki huollot Toyotalla ne tietävät tästä onglmasta niin ei tule yllätyksiä :D Uusista ohjelmista en kyllä ole kuulut mitään täällä :roll: Mun LC oli syksyllä yön Toyotalla kylmässä saivat kuulostella mootorin kylmäkäynistys ääniä sanovat että ei ole ylimääräistä nakutusta.Se minun 2005 mallinen oli hiljasempi kylmänä mutta se oli lastuttu 200hv 500Nm :wink:
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 1500 :D euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:
Viimeksi muokannut pertsa, Ti Helmi 02, 2010 6:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pertsa kirjoitti:
kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 150 euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:
Tohon hintaan saa lyödä nollan perään jos Toyotan tiskiltä kyselee. Mutta Steinbauer tekee oikeasti toimivia boxeja myös:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=17121
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

-MaTTi- kirjoitti:
pertsa kirjoitti:
kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 150 euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:
Tohon hintaan saa lyödä nollan perään jos Toyotan tiskiltä kyselee. Mutta Steinbauer tekee oikeasti toimivia boxeja myös:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=17121
Tais jäädä yks nolla pois 1500euroa on jo lähellä oikeaa hintaa :oops:
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Juu, olisin jo tolla 150:llä tilannut :wink:
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Tuolla UK palstalla on muutama kauhutarina ja tuossa yksi kaveri on tarkistanut itse suutinten tiivisteiden kunnon:

http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=7719

kuvia 2 sivulla
kädetön apumies
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Jopa oli häijyn näköiset tiivisteet aika tukossa näytää olevan toi öljysiivilä :cry: Nää uudet tiivisteet onkin alumiinistä
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Edelleenkin täytyy ihmetellä kuka on laskenut, että kannattaa irrotella sitä öljypohjaa montakin kertaa huollon yhteydessä ennen kuin vaihtaa ne suuttimet ja tiivisteet!!??!! Tietty, työtunti sisäisiin hommiin on eri kuin mitä asiakkaalta laskutetaan.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin