Kuva Kuva

120:n ehjäys

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

120:n ehjäys

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Mitähän mahtaa remontti kustantaa :shock:

http://www.avariilised-autod.ee/vehicle ... 13985&l=en
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Olis ylimäärästä rahaa, niin ostais pois ja ajelis vaan. Ainakaan kuvissa ei näyttäis kovin pahalta :wink:
BJ-40, BJ-45, HJ-60 ja possuja
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Autovero + uus kone = enemmän kuin halvimmat toimivat nettiautosta
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Ismo C. kirjoitti: Ainakaan kuvissa ei näyttäis kovin pahalta :wink:
Additional information

* engine doesn't start
* engine failure
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Eipä tuo nyt paljoa kerro. Tiä vaikka menis jollain viiden tonnin ohjainkompuutterin vaihdolla! :lol:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jotain suutinhäikkää kai noissa on ollu. Mut tiedäppä tuota kun ei tiedä onko koneessa edes vedet sisällä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

noita tullu nyt viimeisen vuoden seurattua kohtuu tiiviisti ja yllättävän paljon on ollu niin Suomes kuin ulkonakin myynti-ilmoissa maininta uudesta koneesta...???!?!!?!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Uutuus ei olekkaan autuus... 8)
Onhan nuissa tehokkaimmissa diesel-Avensiksissakin jotain häröä.
Kaveri kertoi olleensa Toyotalla töissä silloin kun Carina E tuli markkinoille. Silloin kuulema koettiin jotain uutta Toyotalla: takaisinkutsu. Carina E oli vissiin meille tuotavista malleista ensimmäinen Japanin ulkopuolella tehty.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

A-P kirjoitti:Uutuus ei olekkaan autuus... 8)
Onhan nuissa tehokkaimmissa diesel-Avensiksissakin jotain häröä.
Kaveri kertoi olleensa Toyotalla töissä silloin kun Carina E tuli markkinoille. Silloin kuulema koettiin jotain uutta Toyotalla: takaisinkutsu. Carina E oli vissiin meille tuotavista malleista ensimmäinen Japanin ulkopuolella tehty.
Ekathan oli japanilaisia ja kaikki farkut, mutta sittenpä tosiaan tuli englantilaisia sedaneita ja liftbackejä.

Takuuseen vaihdeltiin mm. alatukivarsia. Hammastangotkin vuoti usein ja tiivisteitä ei saanut, ainoastaan koko tankoa. Japanilainen ei vuotanut koskaan ja siihen olisi saanut tiivisteetkin erikseen. Toyota varmaan kääri paremmat voitot, mutta autot oli puolet huonomman laatuisia. Koritkin mätänee nopeemmin näissä brittiläisissä, vaikka ovat uudempia.

Eilen juttelin erään 120:n omistajan kanssa; moottori oli alkanut startaamaan rykimällä savuten juuri takuun loppumisen vaiheilla 3 v/100 tkm, mutta takuuseen olivat Toyotalla vaihtaneet kaikki suuttimet.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

LC 120 on ollut paljon vikaa näissä "suutimen tiivisteissä" alkaa viemään paljon polttoainetta,mustaasavua ja mootori nakkuttaa kylmänä.Sitten tämä noki menee öljyihin mikä taas tukkii öljysihdin.Ja lopuksi alkaa öljynpainevalo palaan ne mitkä eivät tiedä tästä viasta sammutavat mootorin tarkistavat öljyn määrän tikusta ja öljyä on ja alkavat ajamaan siinä uskossa että vika on öljynpaineen varoitusvalossa ja lopuksi räpsähtää mootori.Norjassa on vaihdettu monta mootoria takuuseen joilakin on ajettu vain 40000km :( .Nyt on Toyota Norge alkanut tarkistamaan öljysihdin joka öljyvaihdon yhteydessä ja vaihtaa suutimet heti jos on karstaa sihdissä.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pertsa kirjoitti:Nyt on Toyota Norge alkanut tarkistamaan öljysihdin joka öljyvaihdon yhteydessä ja vaihtaa suutimet heti jos on karstaa sihdissä.
Mitenkäs toi sihti tarkastetaan?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Laitoin tänään kyselyä Toyota infoon, kun Suomenkin Toyotan nettisivuilla
lukee:

15tkm välein: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus


Saa nähdä mitä vastataan :?

Aika homma jos aletaan käyttää öljypohjaa irti joka huollossa.. :shock:

Siis jos tarkoitetaan pumpun imusiivilää, vai mistä sihdistä puhutaan?
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Onkohan tota oiretta ollu kaikissa 3.0L D4D:ssä?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Ari K
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 9:40 pm
Paikkakunta: Pohjoinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari K »

Käsittääkseni on aika yleinen vika ja ilmenee yleensä jo ennen tuota 100tkm. Tilalle asennetaan uudet suuttimet, jotka ovat käsittääkseni parannellut versiot. Samalla kun suuttimet vaihdetaan, ajetaan moottorinohjausyksikköön uusi ohjelma.

Meillä äskettäin jouduttiin suuttimet vaihtamaan. Oireina oli todella karu rohina kylmänä. Savutusta tai polttoaineenkulutuksen kasvua ei meillä havaittu (sekin kuulemma yleinen oire tuon äänen lisänä). Toyota vaihtoi suuttimet takuuseen, vaikka kilometrit taisivat olla jo vähän yli. Pieni kauneusvirhe muuten mainion ja luotettavan auton kirjoissa :D
-----------------------------------------
-Tapion viljan puimakone-
www.tajukankaan.com
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

-MaTTi- kirjoitti:
pertsa kirjoitti:Nyt on Toyota Norge alkanut tarkistamaan öljysihdin joka öljyvaihdon yhteydessä ja vaihtaa suutimet heti jos on karstaa sihdissä.
Mitenkäs toi sihti tarkastetaan?
Öljyproppu irti öljyt ulos ja sitten taskulampulla.Sihti on sinä öljyproppun kohdalla
Vastaa Viestiin