Kuva Kuva

Autonvalmistaja Toyotan ongelmat jatkuvat.

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Autonvalmistaja Toyotan ongelmat jatkuvat.

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Autovalmistaja Toyotan murheet näyttävät yhä jatkuvan USA:ssa, nyt on ilmennyt ongelmia uusien Corollojen ohjauslaitteissa.
Aiemminhan onkin jo tiedotettu ongelmista jotka koskevat Avensis, sekä Prius-malleja.

http://www.uusisuomi.fi/raha/84663-nyt- ... corollassa

Jenkkitouhut yleisesti huomioon ottaen en kyllä ihmettelisi yhtään mikäli ilmenisi, että tämän kohun ympärille pyrittäisiinkin tietoisesti panemaan alulle jonkinlainen "mustamaalaus-kampanja", Toyotan markkinaosuuksien valtaamiseksi Yhdysvalloissa.
Siellä näet aikamoisia patriootteja löytyy, nyt kun vielä maan autovalmistajilla ei taida mennä kovinkaan hyvin.

Tuntuu ihmeelliseltä, kuinka nyt ongelmia on kasaantunut lähes joka malliin.

Tosin onhan tämänkaltaisella kohulla valtava merkityksensä työllisyyteenkin, kyllähän Toyota työllistää tehtaissaan/myyntiorganisaatiossaan valtavasti Usa:ssa.

Huoltomiehet puolestaan saavat paiskia pitkää päivää :lol:

Näyttää olevan jotta vanhassa vara parempi, liian haavoittuvaisilta vaikuttavat nämä nykyautot - eivät taida kelvata tulevaisuudessa "Afrikan vientimalleiksi"... 8)
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Eihän tämä nyt meinaa muuta kuin, että Toyota on ottanut aiheen vakavissaan. Näkis/kuulis vaan joskus jonkun muun kinneritehtaan pääjohtajan pahoittelevan tapahtunutta uutisissa!
Samaa tapahtuu koko ajan muille tehtaille, mutta uutisoinnin ollessa liki amerikkalainen monopoli pääsee GM/Ford/... laskemaan tällaisen mustamaalauksen maailmalle kovin herkästi. Saabin, tahi Volvon myynti kiinalaisille ei ikinä saavuta vastaavaa näkyvyyttä, koska nämä uutismonopolit eivät tässä mittakaavassa "ulkovaltaisita" aiheista kiinnostu.
Toyotan amerikan markkinaosuutta tällä ollaan leikkaamassa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
ipancruiser
Viestit: 43
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:30 am
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja ipancruiser »

joo, kyllähän jenkki autonvalmistajat oikein herkuttelee ja kääntää
puukkoa haavassa ojan pohjalta. Tämäkin kaasupoljin ongelma on
lenkkiläisen firman aiheuttama. Toyotalla on kolma toimittajaa noille
osille mutta yllättäen made in USA osa ei kestä käyttöä.
Paska laatu vai tarkoituksella huono materiaali(detroit ponsori alihankkijalla)?

Jenkit on perseestä kaikin tavoin.
HDJ100 -98
HJ45 -79
BJ40 -78
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Kaikilla valmistajilla vastaavia juttuja. Aasialaiset haluaa korjata mokansa ja kutsuvat takas eurooppalaiset korjataan jos vian huomaa asiakas ja jenkit ei korjais ollenkaan. Nyt ovat keksineet ruveta näitä pöyhiin.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

ipancruiser kirjoitti:joo, kyllähän jenkki autonvalmistajat oikein herkuttelee ja kääntää
puukkoa haavassa ojan pohjalta. Tämäkin kaasupoljin ongelma on
lenkkiläisen firman aiheuttama. Toyotalla on kolma toimittajaa noille
osille mutta yllättäen made in USA osa ei kestä käyttöä.
Paska laatu vai tarkoituksella huono materiaali(detroit ponsori alihankkijalla)?

Jenkit on perseestä kaikin tavoin.
Eiks kyseessä ole vain joku 50 sentin osa, joka ruuvataan polkimen alle ettei lattiamatto missään olosuhteessa voi liukua polkimen alle...

Sinänsä siis mitään vikaa missään, mutta julkisuudessa mölytään isoon ääneen KAASUPOLJINVIASTA.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Eipähän taida näiden nykyautojen joukosta kohota esiin sellaisia tulevaisuuden klassikoita, joita sitten vielä joskus entisöidään jälkipolville nähtäväksi - saatika että saavuttaisivat koskaan kulttiauton maineen.

Mainio kirjoitus aiheesta oli iltalehdessä jokin aika sitten:

www.iltalehti.fi/autot/2010021411073243_ac.shtml

Ja tämähän ei koske yksinomaan Toyotaa, vaan yleisemmin kaikkia merkkejä.
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

-MaTTi- kirjoitti:
ipancruiser kirjoitti:joo, kyllähän jenkki autonvalmistajat oikein herkuttelee ja kääntää
puukkoa haavassa ojan pohjalta. Tämäkin kaasupoljin ongelma on
lenkkiläisen firman aiheuttama. Toyotalla on kolma toimittajaa noille
osille mutta yllättäen made in USA osa ei kestä käyttöä.
Paska laatu vai tarkoituksella huono materiaali(detroit ponsori alihankkijalla)?

Jenkit on perseestä kaikin tavoin.
Eiks kyseessä ole vain joku 50 sentin osa, joka ruuvataan polkimen alle ettei lattiamatto missään olosuhteessa voi liukua polkimen alle...

Sinänsä siis mitään vikaa missään, mutta julkisuudessa mölytään isoon ääneen KAASUPOLJINVIASTA.
Ai siitäkö oli loppujen lopuksi kysymys - en ole asiaa pahemmin seurannut mutta tänään oli lehdessä jokin juttu, kun huolto asensi pienen osan polkimeen.
Jos todella on noin, niin onko jenkkien Budweiser-pulloissa varoitus, että saattaa pyöriä jarrupolkimen alle ;) Tai olisiko tämä sitten automerkin jarrupoljinvika?
Viimeksi muokannut itoola, La Helmi 27, 2010 2:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
apiaani
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Panelia

Viesti Kirjoittaja apiaani »

Pitäskö sitten niitten autojen ajajien vanhempia kans syyttää jostain valmistusviasta, kun lapset antaa auton mennä vaan kaasu hirressä tekemättä mitään? Ja sitten syyllistää kuinka nyt on tehty tosi huonolaatusia ihmisiä.

Menee kyllä niin paljon ylitte toi toyotan vikojen rummutus joka paikassa ettei mitään rajaa.
SLCK #405
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

itoola kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti:
ipancruiser kirjoitti:joo, kyllähän jenkki autonvalmistajat oikein herkuttelee ja kääntää
puukkoa haavassa ojan pohjalta. Tämäkin kaasupoljin ongelma on
lenkkiläisen firman aiheuttama. Toyotalla on kolma toimittajaa noille
osille mutta yllättäen made in USA osa ei kestä käyttöä.
Paska laatu vai tarkoituksella huono materiaali(detroit ponsori alihankkijalla)?

Jenkit on perseestä kaikin tavoin.
Eiks kyseessä ole vain joku 50 sentin osa, joka ruuvataan polkimen alle ettei lattiamatto missään olosuhteessa voi liukua polkimen alle...

Sinänsä siis mitään vikaa missään, mutta julkisuudessa mölytään isoon ääneen KAASUPOLJINVIASTA.
Ai siitäkö oli loppujen lopuksi kysymys - en ole asiaa pahemmin seurannut mutta tänään oli lehdessä jokin juttu, kun huolto asensi pienen osan polkimeen.
Jos todella on noin, niin onko jenkkien Budweiser-pulloissa varoitus, että saattaa pyöriä jarrupolkimen alle ;) Tai olisiko tämä sitten automerkin jarrupoljinvika?
Onpa siinä näemmä jotain ihan oikeatakin vikaa:
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... utsun.aspx
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-MaTTi- kirjoitti: Onpa siinä näemmä jotain ihan oikeatakin vikaa:
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uuti ... utsun.aspx
Eipä löytyny LC:tä listalta :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Amerikkalaisten autonvalmistajien "laatu"...

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Nykypäivän laatu, mitä se on?


"Toyotan ongelmat ovat saaneet talousahdingossa olevan ja pääosin Yhdysvaltain liittovaltion omistaman General Motorsin tarjoamaan mittavia alennuksia Toyotansa GM -ajoneuvoon vaihtavalle".

http://www.ksml.fi/uutiset/talous/ameri ... tan/542055

Iso maa, isot toleranssit... :lol:
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

railai at surffi.net
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Olivat vissiin ameriikassa saanet testissä kaadettua Lexuksen maasturin.Hö, Suomessahan vanhempia Land Cruisereita kaatuilee pitkin mettiä harva se päivä :D ,eikä kukaan oo sen isompaa äläkkää nostanu.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010042011506379_au.shtml
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Niinpä, nykypäivän laatu, ei sitä ole.

Nykyajan tuotesuunnittelu ja elinkaariajattelu tähtää ainoastaan siihen että tuote on myyvä, halpa valmistaa, eikä se saa kestää liian kauan. Siis tuottaa valmistajalleen hyvän katteen aina uudelleen. Kestävää ei enää halutakkaan tehdä.

Kaikenlaisia vastaavia vikoja on ollut monissa merkeissä jo kauan, niihin on jo totuttu ja ne kuuluu asiaan. Sama koskee ihan kaikkea tavaraa. Nyt sitten jo Toyotaakin, ja ihan tarkoituksellahan jenkit tuota nyt toitottaa. Tosin voi kyllä ihan rehellisesti sanoa, että sitä tulee mitä tilaa, laatu on nykyään ihan sitä normia. Toivottavasti ottavat opikseen.
TP
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Juupa juu.

Jenkit ny oikein mässäilee tällä aiheella ku Camry on ollu pitkään amerikan
myydyin hlö.automalli. Toisena hyvänä Honda Accord. Uuden Tauruksen esittelyn
jälkeen Fordin sivuilla on ollu isoja julistuksia miten nyt Tauruksen laatu on
paremmalla tolalla ku Hondan ja Toyotan. Tai shevyn sivuilla miten uus malli
nokittaa Lexuksen tai Audin. Juuust....

Voi elämä mitä romuja USAn autoteollisuus on vuosien saatossa tuottanu.
V-8 on ollu kaiken keskipiste. Ajettavuus, turvallisuus, laatu ja toimivuus
on ollu sivuseikkoja. Kahden suurvallan, USAn ja Venäjän autoteollisuuksilla
on pelottavan paljon yhtäläisyyksiä. Suuri maa, suuret toleranssit on vain yksi
niistä. Toisaalla vallitsee totaalinen hälläväliä-vähä-sinne-päin mentaliteetti,
toisaalla looks-good-sounds-great-all-that-matters. Fordilla on ollu Pinto kansionsa
ja varmasti löytyy kuraa niin GM:n ku Chryslerinki kaapeista. Vai miten on...
OVIPILARIIN kiinnitetty etuturvavyö ?! Juust. Mitsupisiltäki löytyy kattava kokoelma
luurankoja. :)

Nää Tojotan ongelmat sattu huonoon aikaan... ensi tää niiden jenkki-idioottien
itte aiheuttama kohuttu talouden taantuma. Se otti Toyotaanki. Nyt sitte ku ne
Kolme Suurta (GM, Ford ja Chrysler) on just kuralla ja myyntiä pitäs saada aikaseksi
- niin kas kummaa, Toyotalla alkaa vaikeudet. Kuinka sopivasti. Oli niin tai näin,
niille sopivasti, valitettavasti. Ja kun "rauta on kuumaa" on taottava ja perkeleesti,
kun ei muuta osata - kuten parantaa esim. omien tuotteidensa ominaisuuksia ja laatua.

Jenkit hoi: sen automaatin vaihteenvalitsimen voi siirtää neutraalille (N).
Myös ajon aikana ja vaikka täyskaasutus päällä. Virran voi katkaista avaimesta.
Jarrua voi kokeilla painaa, on olemassa myös käsijarru, emergency brake.
Manuaalivaihteisessa (no eihän teillä niitä oo) voi kokeilla painaa kytkimen pohjaan
ja siirtää vaihteenvalitsin neutraalille (N) tai kokeilla moottorijarrutusta
(nyt taisi tulla liian vaikea termi). Entäs se auton alla oleva varapyörä ?
-> kaksi sanaa: VUOSIKATSASTUS PAKOLLISEKSI! HaaaHaaa!


Toyota: voi Toyota minkä teit. Ei ole Toyotat enää niitä "wanhoja kunnon" Toyotia.
Ajalta jolloin ne tehtiin Japanissa ja kaikki osat oli Japanilaisten alihankkijoiden
tuottamia. Made in Japan. Aisin, Nippondenso, Yazaki, Koito jne.
Hlö.automalleja mm. Carina E alettiin kasata täällä euroopassa '90-lvulla ja valitettavasti
jo siihen aikaan alettiin niihinkin tunkea europpalaisten osatoimittajien osia.
Carelloa, Magneti Marellia, Valeota, VDOta ja Bossia. Heti alkoi ongelmat.
Mulla könnää tuos pihalla '88 Corolla / 363 tkm ajettu ja suurin osa osista on alkuperäisiä.
Itseasiassa kaikki, kytkin mukaanlukien. Ei ole seonnu Yazaki mittaristo, niinkuin kaverin
'97 Carina E:ssä joka on VDO. Saksalaiset ei näemmä osaa juottaa - kuin itseään Oktoberfesteillä.
'01 Avesikseen piti uusia toinen umpio kun italo-Magneetti-Maranello oli poikinu. Eikä ne kaksiset
valot ollu. Aikoinaan VVT-i bensakoneita meni vaihtoon tuhottoman öljynsyönnin takia - vialliasia
männänrenkaita by joku eurooppalainen renkaidentoimittaja - onneksi myös toimittaja meni vaihtoon.
Toivottavasti Toyota ottaa opikseen, vai pitääkö niille kiikuttaa tuo RNJ-Corolla opinnäytetyöksi
ja käskeä niiden hävetä?! Toyotan tunnettu tuotanto- ja laadunvalvontakoneisto pääsi pettämään
pahemman kerran. Ei vain ennen, ei. Vai onko tässä nimenomaan "ECU boksi ja pedaali haudattuna" ?

Tiedän. On kallista raijjata autot jostain hevon kuusesta paatilla tänne. Halvemmaksi se tulee
nippelöidä ne kasaan jossain helekkarin ranskas tai brittein saarilla ja käyttäää niitä
alihankkijoiden osia. Niistähän autot nykyään koostuu. Voi kuinka hyvät vitutukset sais monelle
toopelle jotka on aiva onnensa kukkuloilla hankittuaan "jonku merkin" ku saisivatki tietää että:

a) tän sun merkkis omistaa itseasiassa se ja se konserni, kiinassa...
b) täs sun merkis käytetään suurimmalti osin tän-ja-tän alihankkijan osia jotka tehdään, mm. Puolassa
ja joka toimittaa muuten näitä osia sun vihaamalleski merkille ja monelle muulle
c) tää sun merkkis pohjalevy on muuten käytössä myös sen ja sen merkin siinä ja siinä mallis,
joo tila-autoki on väännetty tälle pohjalevylle ja kiti-maasturi-tila-auto
d) nyt tulee pommi: ei tätä kuule edes liimata kokoon siellä missä luulit!

:D NIIN SE MAAILMA MUUTTUU. VOITONTAVOITTELU JA RAHANAHNEUS ovat päivän sanat.
Valitettavasti edellä kuvattu koskee myös TOYOTAA! Luojan kiitos siitä, että Toyotaa
ei sentään omista mikään perkeleen geeli jossain helvetin kommarimaassa!!!!!
Jokatap. merkkiäni en vaihda, ikinä. Se on aina ja ikuisesti TOYOTA.
Mallin ja vuosimallin saa, taas luojan kiitos, valita vielä itte!

/ENDE!

P.S.
Muistakaa nyt herranjumala rasvata ne kaasuvaijerit/vivustot/pedaalit! Ettei vaan hirtä
kiinni. Ettei sitten se LaCruís rynyytä täyskaasu päällä sen, no +/- 90 km/h, päin jonku
Tarmokas lähikauppiaan kaupan seinää. Siitähän nyt kohu syntyis: "Nyt jo
vanhemmatkin Toyota mallit näyttävät kärsivän juuttuvasta kaasupolkimesta,
Toyotaa vaaditaan kutsumaan kaikki vuosina 1970 - 1999 valmistamansa, vielä
liikennekäytössä olevat, ajoneuvonsa täydelliseen remonttiin." Ja niitähän riittäs! :D
Vastaa Viestiin