Sivu 2/3

Lähetetty: Ti Heinä 17, 2012 11:11 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
korbimotors kirjoitti: tämä näyttää minun silmälle just sellaseta mikä omastaki tulee olemaan.
Onko tietoa onko alustalle tehty mitä muutoksia ja mitkä renkaat on tuossa alla?
Näyttää pirun hyvältä :)
Tällä palstalla nää kuvat oli joku vuosi sitten, en nyt vaan löydä juttua mut loput kuvat kylläkin. Tässä on 40 mm korikorotus ja 70 mm korotusjouset, 8x17" vanteet ET+10. Renkaina Cooper Discoverer STT 35x12.50R17 eli vähän turhan isot leimattaviks.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: Ke Heinä 18, 2012 12:21 am
Kirjoittaja Tuppu
korbimotors kirjoitti:tämä näyttää minun silmälle just sellaseta mikä omastaki tulee olemaan.
Onko tietoa onko alustalle tehty mitä muutoksia ja mitkä renkaat on tuossa alla?
Näyttää pirun hyvältä :)
offipalstan puolelta juttua ko. autosta... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57653

Lähetetty: Su Elo 24, 2014 2:04 pm
Kirjoittaja Samuel
Olisko linkittää paikkoja mistä vois katsella vanteita omaan Cruiseriin?
Ulkomailta vois tulla halvemmaksi...

Mistä tiedän, että voiko kestävyytensä puolesta tietyt vanteet laittaa alle? Pohdin vaan, että on aika painava möntti toi auto. :shock:

Lähetetty: Su Elo 24, 2014 2:31 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Samuel kirjoitti:Olisko linkittää paikkoja mistä vois katsella vanteita omaan Cruiseriin?
Ulkomailta vois tulla halvemmaksi...

Mistä tiedän, että voiko kestävyytensä puolesta tietyt vanteet laittaa alle? Pohdin vaan, että on aika painava möntti toi auto. :shock:
Googleta, maailma väärällään tuohonkin sopivia vanteita, jako 6x139.7 mm, keskireikä 106 mm, offset n. +20 - 0, riippuen rengaskoosta (max. laillinen +15). Jenkkimarkkinoilla paras tarjonta.

Kyllä ne kaikki tolla 6-pulttijaolla on mitoitettu kestämään vähintään n. 1000 kg/vanne.

Lähetetty: Su Elo 24, 2014 2:43 pm
Kirjoittaja Samuel
-MaTTi- kirjoitti:
Samuel kirjoitti:Olisko linkittää paikkoja mistä vois katsella vanteita omaan Cruiseriin?
Ulkomailta vois tulla halvemmaksi...

Mistä tiedän, että voiko kestävyytensä puolesta tietyt vanteet laittaa alle? Pohdin vaan, että on aika painava möntti toi auto. :shock:
Googleta, maailma väärällään tuohonkin sopivia vanteita, jako 6x139.7 mm, keskireikä 106 mm, offset n. +20 - 0, riippuen rengaskoosta (max. laillinen +15). Jenkkimarkkinoilla paras tarjonta.

Kyllä ne kaikki tolla 6-pulttijaolla on mitoitettu kestämään vähintään n. 1000 kg/vanne.
Kyllä tässä on aika paljon kuu-ukkelilta kyselty, mutta aika vähän on esim. ebayssa haulla: Land Cruiser 120.
Kiitti faktoista.

Lähetetty: Su Elo 24, 2014 4:45 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Samuel kirjoitti: Kyllä tässä on aika paljon kuu-ukkelilta kyselty, mutta aika vähän on esim. ebayssa haulla: Land Cruiser 120.
Kiitti faktoista.
Joo, ei kannata autolla hakee vaan vanteen spekseillä. Käy niin moneen nykyjapsiin samat valssit.

Lähetetty: To Syys 18, 2014 9:19 pm
Kirjoittaja Samuel
Mites jos se keskireikä on 108mm, niin tarviiko siihen laittaa ne sovitteet?
Olis teininä pitäny läträtä nämä vanneasiat läpi, niin nyt ei tarttis kysellä. :oops:
Jos laittaa 9x20 valssit, niin millainen kummi vielä sopii että ei raapase kiinni mihinkään? Vai sopiiko 9 leveä enää?

Lähetetty: To Syys 18, 2014 9:31 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Samuel kirjoitti:Mites jos se keskireikä on 108mm, niin tarviiko siihen laittaa ne sovitteet?

Jos laittaa 9x20 valssit, niin millainen kummi vielä sopii että ei raapase kiinni mihinkään? Vai sopiiko 9 leveä enää?
Pärjää ilmanki. 9" levee sopii kyllä kunhan offset on sopiva. Esim. 275/55R20 kumit päälle (n. tuuman alkuperäisiä isommat halkaisijaltaan) ja +15 offsetilla vanteet niin hyvin istuu ja nätiltä näyttää.

Lähetetty: Pe Syys 19, 2014 12:16 am
Kirjoittaja Samuel
-MaTTi- kirjoitti:
Samuel kirjoitti:Mites jos se keskireikä on 108mm, niin tarviiko siihen laittaa ne sovitteet?

Jos laittaa 9x20 valssit, niin millainen kummi vielä sopii että ei raapase kiinni mihinkään? Vai sopiiko 9 leveä enää?
Pärjää ilmanki. 9" levee sopii kyllä kunhan offset on sopiva. Esim. 275/55R20 kumit päälle (n. tuuman alkuperäisiä isommat halkaisijaltaan) ja +15 offsetilla vanteet niin hyvin istuu ja nätiltä näyttää.
Okei, eli silloin pitäis mennä myös 275/60/20 eikä tartteis korotella vakio alustaa?
Entäs 285/50/20 leveytensä puolesta samalla offsetilla?

Mitä vaihtoehtoja jos pysyy 285 leveässä ja +17 vanne?
Olen vähän kahden vaiheilla tässä. Tavallaan haluaisin laittaa sellaiset, että mihin sain vielä TL maastokumitkin alle. Eli en ainakaan yli 20 isoja halua laittaa.

Oliko noi Cooper Discoverer STT 35x12.50R17 hyvät renkaat? Ja miten leveä tuo kumi on normikokoisena? Onko tuo 12,5 leveys tuumina?

Sori jos teksti vaikuttaa sekavalta, mutta niin on mieskin vähän. :lol:

Lähetetty: Pe Syys 19, 2014 7:37 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Samuel kirjoitti: Okei, eli silloin pitäis mennä myös 275/60/20 eikä tartteis korotella vakio alustaa?
Entäs 285/50/20 leveytensä puolesta samalla offsetilla?

Mitä vaihtoehtoja jos pysyy 285 leveässä ja +17 vanne?
Olen vähän kahden vaiheilla tässä. Tavallaan haluaisin laittaa sellaiset, että mihin sain vielä TL maastokumitkin alle. Eli en ainakaan yli 20 isoja halua laittaa.

Oliko noi Cooper Discoverer STT 35x12.50R17 hyvät renkaat? Ja miten leveä tuo kumi on normikokoisena? Onko tuo 12,5 leveys tuumina?
275/60R20 on 11 mm liian korkea muutoskatsastettavaksi ja ryykkii vakioalustalla tukevasti kuraläppiin ja ehkä jo korin kiinnikkeeseenkin. 285/55R20 olisi käypäinen (46 mm orkkista suurempi), mutta pikku korotus olis paikallaan noittenkin kans.

Mulla ei oo 35" STT:itä ollut vaan 33", joilla ajellut n. 70 tkm. Hyvät kumit yleiskäyttöönkin, ajelee mielellään pitkääkin matkaa, talvella tosin liukkaat (oli talvirenkaat erikseen). Joo, 12.50" on leveys.

Lähetetty: Pe Syys 19, 2014 4:03 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Ja ennenkaikkea sita silmien sarkya, mika aiheutuu 20" vanteista maastoautoissa.. :lol:

Lähetetty: Su Syys 21, 2014 10:25 pm
Kirjoittaja kzj
Ja ennenkaikkea sita silmien sarkya, mika aiheutuu 20" vanteista maastoautoissa.. Laughing
20" vanteet ja sitten madallussarjaa kehiin :wink:



Saishan sitä kumia vähintään 15senttiä olla maan ja vanteen välissä, ettei het ensimmäinen kanttikivi lyö blingbligvannetta solmuun.. :D

Re: Kuinka isot vanteet J120.seen saa laittaa?

Lähetetty: To Tammi 14, 2016 1:51 pm
Kirjoittaja Samuel
Onko tuon ylhäällä olevan Cruiserin korotus "laillinen"? Hermostuuko katsuri jos tuollaisen laittaa?
Mitä tuolla korikorotuksella tarkoitetaan? Tätäkö?
http://www.wilkinsonsuspension.com.au/s ... prado.html

Onko tätä kukaan laittanut?
http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/916- ... ser-6.html

Re: Kuinka isot vanteet J120.seen saa laittaa?

Lähetetty: To Tammi 14, 2016 8:35 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Samuel kirjoitti:Onko tuon ylhäällä olevan Cruiserin korotus "laillinen"? Hermostuuko katsuri jos tuollaisen laittaa?
Mitä tuolla korikorotuksella tarkoitetaan? Tätäkö?
http://www.wilkinsonsuspension.com.au/s ... prado.html
Korikorotus tarkoittaa korin ja rungon väliin asennettavia palikoita. Netissä juttua hakusanalla "body lift". Ne saa olla max. 77 mm korkeet ja saa tehä vaikka ite. Ratttiakseliin tarvii jatkopalan, se pitää olla tehdastekoinen. Takapuskurista pitää sahata alareuna pois ja poikkipalkki jää puoliksi näkyviin. Syylärille jotakin käikäleitä että saa pudotettua alemmaksi.

Tuota sun linkkaamaa nimitetään speiseri korotukseksi.
Samuel kirjoitti: Onko tätä kukaan laittanut?
http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/916- ... ser-6.html
Mulla on tommonen setti, tosin aika rankasti modattuna/puoliks käyttämättä. Eli yläpäiden spacerit lyhennetty 3":aan ja takana on ilmajouset ja Bilsteinin iskarit eikä noita mukana tulleita. Jousitusta kun saa korottaa vain 3" tässä maassa.

Molempien linkkien hinnoissa sulla puolet liikaa. ;)

Re: Kuinka isot vanteet J120.seen saa laittaa?

Lähetetty: Pe Tammi 15, 2016 12:39 pm
Kirjoittaja Samuel
Millä noi yli 3" korotettuihin on saatu leima? Tuurilla vai ei kait niitä korotuksia katsastukseen pois pultata?