”Korpivaara-ahdin”
Valvoja: Käyttäjä
”Korpivaara-ahdin”
Ei oikein mitään muuta kuin hajanaista perimätietoa ole ollut aiheesta. Koitetaas koota tähän jotakin.
Sain Seitoy:ltä tällasen, muuta ei heillä ollut: Monta semmosta mallia joihin en ole tiennyt korpivaaraturboa tarjotunkaan.
Ja lupaa kysymättä Jukan ottamat kuvat todistetusti (muutoskatsastus 7.5.1983, siis ennen käyttöönottoa) korpivaaraturbotetun BJ42:n tarroista: Lepan ja herra Korpivaaran välisen keskustelun perusteella ainakin HJ60:ssä käytetty Ruotsissa valettua pakosarjan jatketta turbon kiinnittämiseksi: Miten lie BJ:ssä?
Ja itse HJ:n ”korpivaaraturbo”, tämä ei kyllä täsmää ylläolevaan Sanyo Kikiin, voi olla että vaihtunut aikojen saatossa: Ja vastaava BJ:n, tästäkään ei takuuta, ei lue Sanyota, SK:ta, vaan OER: BJ:ssä syöttöpumpun ylempään kalvonohjausletkuun on tehty n. 3 mm reikä. Turbon öljynpaluu tyhjennysproppuun banjolla. Liekö HJ:ssa sama? Muista muutoksista ei ole tietoa.
Kertokaa kaikki tietävät mitä on tiedossa tai edes mutua. Toyotalta ei tunnu löytyvän tietoa, enkä keksi mistä muualta vois vielä saada. Tuskin näitä Kansallisarkistoonkaan on viety...
Sain Seitoy:ltä tällasen, muuta ei heillä ollut: Monta semmosta mallia joihin en ole tiennyt korpivaaraturboa tarjotunkaan.
Ja lupaa kysymättä Jukan ottamat kuvat todistetusti (muutoskatsastus 7.5.1983, siis ennen käyttöönottoa) korpivaaraturbotetun BJ42:n tarroista: Lepan ja herra Korpivaaran välisen keskustelun perusteella ainakin HJ60:ssä käytetty Ruotsissa valettua pakosarjan jatketta turbon kiinnittämiseksi: Miten lie BJ:ssä?
Ja itse HJ:n ”korpivaaraturbo”, tämä ei kyllä täsmää ylläolevaan Sanyo Kikiin, voi olla että vaihtunut aikojen saatossa: Ja vastaava BJ:n, tästäkään ei takuuta, ei lue Sanyota, SK:ta, vaan OER: BJ:ssä syöttöpumpun ylempään kalvonohjausletkuun on tehty n. 3 mm reikä. Turbon öljynpaluu tyhjennysproppuun banjolla. Liekö HJ:ssa sama? Muista muutoksista ei ole tietoa.
Kertokaa kaikki tietävät mitä on tiedossa tai edes mutua. Toyotalta ei tunnu löytyvän tietoa, enkä keksi mistä muualta vois vielä saada. Tuskin näitä Kansallisarkistoonkaan on viety...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: ”Korpivaara-ahdin”
Siirsin tänne UKK Sopii mielstäni paremmin tänne kunhan tähän liitetään pelkää asiaa eikä pölinöitä.
Kiitos -Matti-
Kiitos -Matti-
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: ”Korpivaara-ahdin”
Mun korpivaara turbosetissä sama ahdin joten kuvassa ehkä oikea alkuperäinen
Re: ”Korpivaara-ahdin”
HJ60:n?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: ”Korpivaara-ahdin”
Mulla oli semmoinen korpivaara setti HJ60 ssä ja erikoinen oli kyllä öljyn paluu sinne tyhjennysroppuun. Se ylempi kalvonohjaus juttu oli lisäksi käännetty eri asentoon. Ihan mukavastihan se kulki mutta savua tais olla hieman reilummin kuin ois tarvinnut
Re: ”Korpivaara-ahdin”
Joo, orkkis Korpivaaran asennuksessa turbon öljynpaluu menee kulmanipalla öljypohjaan ja tyhjennysproppuun. Mun Bjiissä oli näin.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Re: ”Korpivaara-ahdin”
Mulla oli korpivaara turbotettu hj60, missä oli OER turbo. Googletuksen perusteella pääsin muistaakseni samoille jäljille kuin tuon pakoputkimutkan kanssa. Tarrat oli samoja kuin jukan autossa, ja turbon paluu tyhjennysroppuun.
Öljynpainelinjassa oli joku ihmeellinen sininen välitankki tulipellissä, aikalailla hyvin tehdasmaisesti kiinnitettynä, mutta en tiedä liittyikö se jotenkin alkuperäiseen kokoonpanoon.
Turbo ja mutka on vielä tallessa, ja saan tarvittaessa siitä kuvia.
Öljynpainelinjassa oli joku ihmeellinen sininen välitankki tulipellissä, aikalailla hyvin tehdasmaisesti kiinnitettynä, mutta en tiedä liittyikö se jotenkin alkuperäiseen kokoonpanoon.
Turbo ja mutka on vielä tallessa, ja saan tarvittaessa siitä kuvia.