Käytin hodariani Riihimäen dieselhuollos pumpun ajoituksen säätämiseksi ja herra siellä esitteli Dynan täysin hajonnutta pumppua. Oli lähtenyt kylmäkäynnistimestä pieni nuppelo irti ja muruset pyörineet ympäri pumppua ja kaikki tuusan nuuskana. Hodareissa kuulemma käynyt samaa monen auton kohdalla ja koska tuosta en mitään tietoa searchilla löytänyt, aattelin sen tänne laittaa.
Kyseessä on siis se pumpun kyljessä oleva pulikka, johon tulee 2 letkua.
Huonohko kuva irrotetusta laitteesta:
http://aijaa.com/rkIGI7
Toi osa on pzj:stä ja priimakuntoinen, mutta joka tapauksessa kuvassa näkyy musta vipstaaki ja sen päässä kriittinen nuppelo.
Pulikan etupuolella oleva vipstaaki alkaa kaivaa liikerataansa alkuperäistä isommaksi ja lopulta vipstaakin akselin sisäpäästä lähtee se nuppelo irti ja tuhot alkaa tapahtua. Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä on hioa se nuppelo kokonaan pois, jolloin tuhoja ei pääse tapahtumaan.
Poiston jälkeen tyhjäkäynti on kylmänä karkeampi, mutta muuta haittaa ei sitten ole.
EDIT: korjattu kuvalinkki toimivaan ja tarkennettu tekstiä.
HDJ pumpun totaalihajoamisen ehkäisy
Valvoja: Käyttäjä
HDJ pumpun totaalihajoamisen ehkäisy
Viimeksi muokannut Hessu, To Maalis 07, 2013 9:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#428
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2009 11:19 pm
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti: