BeeJii42
Valvoja: Käyttäjä
BeeJii42
Laitetaas tarina alulle. Kiitoksia Vesalle ja Ramille BJ:n löytymisestä. Pitkään jo hiljaa haaveillut BJ42:sta ja nyt tuli tyrkylle oiva yksilö niin pakkohan se oli kaupat tehdä, vaikka ei nyt oikein ole paikkaa eikä aikaa edes tehdä. Edistyminen saattaa olla siis varsin verkkaista, etenkin kun tästä ei ole tarkoitus mitään stressiä ottaa.
Eilen hiissasin ko. kamppeen kotio, tai paremminki työpaikalle kuivumaan.
Kyseessä siis Land Cruiser BJ42 vm. -81. 4-v. ja semi-floater akselilla vielä. Mittarissa 176 tkm. Seissyt viimeiset 15 vuotta, josta 12 vuotta ladossa. Mielestäni hyvä ja räpeltämätön aihio, koppa ja runko hyvät, lukuunottamatta takapyöränkoteloiden liitoskohtia, takanurkkia ja rungon vasenta takakulmaa. On siellä varmaan jotain pientä muuallakin, mut mitään ei oo aiemmin hitsattu, paklattu vaan lasikuitukitillä takasivuja ja oven nurkkia.
Muuta vikaa mm. jousipakasta lateja poikki vasemmalta takaa, etukardaanin takaristikko moro, pakoputki laho, käsijarru jumissa, ym. pientä. Kone rokkaa hienosti, hipasemalla käyntiin kuten kuuluu. Jotenkin niin mukavaa vastapainoa nykyautoille tämmönen, hehkutusta saa tihrustella pienestä reiästä ritilän takaa kojetaulusta ja moottori käy vaikka ilman akkuja kunhan saa ekaks tulille.
Tässä vielä muutama aiemmin otettu kuva:
Katotaan mitä tästä saa kehiteltyä, suunnitelmissa tällä hetkellä koppa/runko moitteettomaan kuntoon, uus väri pintaan, 3” korotus, 35” kumit ja pientä levikettä. Vanhemman mallin naama pitäis myös saaha ja pyöreet vilkut eteen. Jos nyt yrittäis tehä silleen että pulttaamalla toiset palikat tilalle olis likimain museokunnossa. Lähinnä kesä-/hupi-/jätskikiska-auton virkaa hoitamaan tulossa, tuskin tällä(kään) mitään kunnon offia tullaan ajamaan.
Eilen hiissasin ko. kamppeen kotio, tai paremminki työpaikalle kuivumaan.
Kyseessä siis Land Cruiser BJ42 vm. -81. 4-v. ja semi-floater akselilla vielä. Mittarissa 176 tkm. Seissyt viimeiset 15 vuotta, josta 12 vuotta ladossa. Mielestäni hyvä ja räpeltämätön aihio, koppa ja runko hyvät, lukuunottamatta takapyöränkoteloiden liitoskohtia, takanurkkia ja rungon vasenta takakulmaa. On siellä varmaan jotain pientä muuallakin, mut mitään ei oo aiemmin hitsattu, paklattu vaan lasikuitukitillä takasivuja ja oven nurkkia.
Muuta vikaa mm. jousipakasta lateja poikki vasemmalta takaa, etukardaanin takaristikko moro, pakoputki laho, käsijarru jumissa, ym. pientä. Kone rokkaa hienosti, hipasemalla käyntiin kuten kuuluu. Jotenkin niin mukavaa vastapainoa nykyautoille tämmönen, hehkutusta saa tihrustella pienestä reiästä ritilän takaa kojetaulusta ja moottori käy vaikka ilman akkuja kunhan saa ekaks tulille.
Tässä vielä muutama aiemmin otettu kuva:
Katotaan mitä tästä saa kehiteltyä, suunnitelmissa tällä hetkellä koppa/runko moitteettomaan kuntoon, uus väri pintaan, 3” korotus, 35” kumit ja pientä levikettä. Vanhemman mallin naama pitäis myös saaha ja pyöreet vilkut eteen. Jos nyt yrittäis tehä silleen että pulttaamalla toiset palikat tilalle olis likimain museokunnossa. Lähinnä kesä-/hupi-/jätskikiska-auton virkaa hoitamaan tulossa, tuskin tällä(kään) mitään kunnon offia tullaan ajamaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Enpä oo vielä saanu mitään muuta aikaiseksi kuin kaupanhierontaa naamapellistä, maskista ja vanteista. Peltiosat hakusalla jenkeistä. Vähän fiilistelly ja suunnitellu värejä, jotain tämmöstä olis kiva saada aikaiseksi:
Väriksi siis 621 Rustic Green, joka ollut tarjolla näihin 1972-79.
Tai no, onhan sitä jotain aloitettu; Kovil-kuokan sain irroteltua ja varapyörätelineen. Sopii paremmin parkkiin halliin.
Väriksi siis 621 Rustic Green, joka ollut tarjolla näihin 1972-79.
Tai no, onhan sitä jotain aloitettu; Kovil-kuokan sain irroteltua ja varapyörätelineen. Sopii paremmin parkkiin halliin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Mahottoman iso peukku tehtaan papan valitseman värin suhteen. Näitä on ihan liikaa maalailtu peltiokattomaaleilla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: BeeJii42
Täysin samaa mieltä
Originaali luukki pienin muutoksin. Pientä kaarilevitystä ja suurempaa rengasta.
Juuri mitä Matti on ajatellutkin.
Originaali luukki pienin muutoksin. Pientä kaarilevitystä ja suurempaa rengasta.
Juuri mitä Matti on ajatellutkin.
Re: BeeJii42
Ekat sijoitukset kamppeeseen tehty:
Kiitokset Timpalle Jämsään.
Kiitokset Timpalle Jämsään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ja osien haaliminen jatkuu, torista löytyi just oikeen levyiset (5 cm leveämmät) lasikuituloksut ja kun väriksi paljastui hyvin pitkälti just suunniteltu väri, niin pakkohan ne oli lunastaa pois. Pikkusisko kävi hakemassa talteen. Kiitokset Muuruvedelle BJ-harrastajalle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Siistin näköiset lokarit . Sopii varmaan just passelisti jos meinaat sovittaa 8,5" vanteet -30 et .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: BeeJii42
Edelleen samoilla sijoilla. Kumit tuli jo hommattua kun sopivasti löytyi ja jousisetti on tulossa Atlantilla.
Korihommat taitaa ratketa tällaisella parhaiten ja nopeiten: http://teseven.fr/six/img/source/Bon_de ... arrire.pdf
Korihommat taitaa ratketa tällaisella parhaiten ja nopeiten: http://teseven.fr/six/img/source/Bon_de ... arrire.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Ite en tuommosia valmiita viittis/raskis ostella, ovat luultavasti jotaki 0.7-1mm peltiä.
Paremman saat ku ostat arkin 1.5mm peltiä ja vaikka teetät jollaki harrastajalla. Tosin nuitten valmiitten hinnalla ostaa jo hyvän Kempinki ja tulet luultavasti tarvimaan sitä tulevaisuudessakin..
Paremman saat ku ostat arkin 1.5mm peltiä ja vaikka teetät jollaki harrastajalla. Tosin nuitten valmiitten hinnalla ostaa jo hyvän Kempinki ja tulet luultavasti tarvimaan sitä tulevaisuudessakin..
Re: BeeJii42
Kukahan tekee alkuperäistä vastaavan puolikkaan asennusvalmiin pulkan 1500€:lla Suomessa? Vähintään jäykistepokkaukset puuttuu tai ei oo alkuperäisen näköiset.miko kirjoitti:Ite en tuommosia valmiita viittis/raskis ostella, ovat luultavasti jotaki 0.7-1mm peltiä.
Paremman saat ku ostat arkin 1.5mm peltiä ja vaikka teetät jollaki harrastajalla. Tosin nuitten valmiitten hinnalla ostaa jo hyvän Kempinki ja tulet luultavasti tarvimaan sitä tulevaisuudessakin..
Oma migi on ollut jo yli 20 vuotta, 7 viimeistä vuotta hitsaillut Kempin MinarcMig 180:lla. Mut aika on rahaa, ei oo tarpeeksi luppoaikaa alkaa hitsailemaan niin pieetillä tuota kun haluaisin. Haperoa kun riittää, eikä joka väliin pääse aukomatta saumoja:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Jos haluaa ihan alkuperäisen näköisen niin toi valmis pala on varmaan ihan oikea valinta .
Ei varmaan täältä saa mistään semmosen tekijän kun esim.noita samanlaisia vahvistuksia pystyy tekemään .
Ei ainakaan tohon hintaan .
Ja jos on noi pokkaukset niin mihin sitä 1,5 mm. peltiä tarvii . Ei tule muuta kuin painoa ja erittäin vaikeaa töyskennellä .
Ei varmaan täältä saa mistään semmosen tekijän kun esim.noita samanlaisia vahvistuksia pystyy tekemään .
Ei ainakaan tohon hintaan .
Ja jos on noi pokkaukset niin mihin sitä 1,5 mm. peltiä tarvii . Ei tule muuta kuin painoa ja erittäin vaikeaa töyskennellä .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: BeeJii42
Cruiser World myy takakylkiä, lattioita yms alkuperästä vastaavia korjauspeltejä.
Ei ole ainakaan vielä heidän nettisivuilla mutta s-postilla kyselemällä saa hinnat.
Ei ole ainakaan vielä heidän nettisivuilla mutta s-postilla kyselemällä saa hinnat.
Re: BeeJii42
Katoin nopiasti, että yhen sivuposken hinta tuo 1500€ mutta jos koko paska niin sitten ehottomasti, vaikka omaan makuun luultavasti onkin liian ohuesta tehty.
Re: BeeJii42
Kaikki osat irtona maksaa selvästi enemmän joka paikasta mistä oon guuglaillut (lähemmäs 10) ja kyseessä saattaa olla Costa Rica/Kolumbia tuotantoa, jotka ei työnlaadultaan/materiaaliltaan ole kummoisia. Laitoin kyselyä Cruiser Worldillekin vielä varalta.KuusYks kirjoitti:Cruiser World myy takakylkiä, lattioita yms alkuperästä vastaavia korjauspeltejä.
Ei ole ainakaan vielä heidän nettisivuilla mutta s-postilla kyselemällä saa hinnat.
Vaikka maksaapa se tuo ranskalaistenkin tekele; 1500€ päälle tulee 200€ extraa lisäoptiosta eli ambulanssimallin oviaukosta (pyöreet alanurkat ja tiivisteura) ja rahti on 392,56€ kotipihaan. Koko pulkan sais 250€ rahdilla, outo logiikka. En nyt vielä tilannut, mutta kyllä se varmaan siihen menee.
No, kerran tämä on tarkoitus tehdä ja kunnolla. Runko paljaaksi ja puhallukseen jne. Muuten kaduttaa jälkeenpäin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: BeeJii42
Mitä se pulkka kustantaa ? Jos rahti on halvempi niin mitä se on loppusummassa .
Vai onko etulattia ja helmat ehjät
Vai onko etulattia ja helmat ehjät
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485