Kuva Kuva Kuva

BJ käpistelyä

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Ylikessu
Member
Viestit: 137
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:13 pm
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Ylikessu » Ti Joulu 31, 2013 11:06 pm

Jees, katsastuksella tuli tosiaan käytyä ja tuomio oli:
Kuva
Ja syyhän oli:
Kuva
Eipä siinä mitään kun tallille takaisin ja jarrujenpurkuun.
Edessä oikealla oli 2 mäntää jumissa jatka ihmeen helposti alkoi liikkumaan pienen nitkuttelun jälkeen. Vaihdoin samalla jarrunesteet kun ei ollut tietoa koska kuinka kauan siellä olleet, neste oli kirkasta ja hyvän näköistä mutta tulipa vaihdettua, aika pikku homma. Ilmausruuvitkin aukesivat nöyrästi pienen lämmityksen ja koputtelun jälkeen.
Takapään jarru vaikutti ihan hyvältä nesteen vaihdon jälkeen ja diagnoosi oli että ehkä siellä oli ilmaa ja suurin odotuksin painelin takaisin konttorille.
Etupää oli hyvä, eroa 2% mutta takapää oli vielä huonompi kuin ensimmäisellä kerralla, pienoinen pettymys.

Rummut takana oli aivan törkeän piukassa tuosta keskeltä.
Kuva
Keräilin rummunirroitustyökalut:
Kuva
Ja johan lähti 20 minuutin herättelyn jälkeen.
Kuva
Oikea puoli toimi ok, mutta vasemmalla puolella 2 mäntää jumissa. Varovaisen nitkuttelun jälkeen alkoi liikkumaan hyvin.

Lämäsin kasaan ja ruuvarilla napsuttelin säädöt rummun takaa lähelle ja rengas paikoilleen todetakseni vain että jarru meni jumiin.
Otin renkaan irti ja rumpu pyöri ok - rengas kiinni - jumissa - rengas irti - pyörii - rengas kiinni - jumissa. Tuota leikkiä siinä hetken tein kn en tajunnut mikä tässä nyt menee vikaan prkl.
Jaha, rummun ja vetarin välissä oli tuollainen joku paperitiiviste.

Kuva
Ja kengän reunassa tuollainen pieni skraadi.
Kuva
Rummussa pieni olake.
Kuva
Se tiivisteen paksuus tuossa nyt jumitti. En alkanut tiivistettä uutta tekemään vaan tein snadin viisteen kenkään niin ei mennyt jumiin enää.
Mikähän tuon tiivisteen tarkoitus oikein tuolla välissä on, ei tajua.
Kiireesti konttorille ennen sulkemisaikaa ja juma sain kilvet beejiihin!

Pientä säätöä papereiden kanssa oli kun uudessa otteessa ei ollut mainittu irroitettavaa kattoa/korin yläosaa, katsuri kirjoitti uuden kun pyysin. Olin jo siitä lähdössä pois kilpiä ruuvaamaan kun tsekkailin vielä otteen uudelleen, henkilömääräksi oli laitettu 5 henkilöä joka on väärin, 6 se pitäisi olla. Vanhoissa otteissahan se on mainittu 5 kuljettajan lisäksi, mistä lie LTJ:stä tai ATJ:sta tullut väärin, pyysin korjaamaan.

Olin jo toistamiseen lähdössä kun zoomailin vielä kerran otetta ja perhana ei ollut mainintaa voiman ulosotosta. Sehän pitää olla kun eikös nämä ole ollut autoverovapaita ja verovapauden peruste on ollut tuo ulosotto. Pyysin korjaamaan taas ja nyt olin jo huomaavinani pientä "ärsyyntymistä" mutta korjaus tuli tuohonkin tehtyä. Olisi ehkä pitänyt kerralla reklamoida kaikista eikä yksitellen.:D
Olisiko tuon asian kanssa voinut käydä niin että olisi verolappu autoverosta tupsahtanut postilaatikkoon? En usko mutta eipä tarvi sitä murehtia kun kaikki on merkitty otteeseen niinkuin pitää.

Eli ensimmäinen etappi auton osalta on suoritettu ja suunnitelman mukaisesti muutama kuukausi kovaa ajoa, sillä aikaa voisi remontteerata tuota uudempaa HJ:ta, muutama kukkanen löytyy sieltä täältä ja toiseen HJ:n laittaa pikku lappu runkoon ennen katsastusta.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -

Avatar
Ylikessu
Member
Viestit: 137
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:13 pm
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Ylikessu » Ma Marras 03, 2014 6:38 pm

Ei tosiaan ole riemulla rajaa kun BJ:llä ajaa, aivan mahtava pirssi kurvailla.
Kääntää katseita peräänsä, luultavasti kuitenkin säälistä.

Nyt pitäisi auto laittaa ryyneiksi, tuskin ensi kesäksi kuitenkaan valmistuu kun tuntuu muutakin hommaa olevan riittävästi.

Miten porukat on säilöneet ruuvit ja pultit että muista vielä vuoden päästä mistä on irroiteltu?
Riittävän kokoisia minigrip-pussukoita aattelin hankkia ja kunnon tussi millä merkkaa.

Rungon käsittely myös arvonnassa, hiekkapuhallus ja maalaus vai sinkitys?

Mitenkäs maalaus, irto-osina vai koko auto kasattuna kerralla?

Ehkä ensi viikola jo aloitus.(tai sitä seuraavana tai ehkä ensi kuussa)

Edit: Opera oli näköjään lopettanut MyOpera-palvelun ja ensimmäisen sivun kuvat ei näkyny. Linkitin dropboxiin niin alko taas pelittämään.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -

lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti » Ke Marras 05, 2014 8:42 am

paljon purnukoita ja pussukoita mihin merkkaat kunnon tussilla että mistä osat on. ja PALJON, siis PALJON valokuvia. etenkin erilaiset vipstaakit ym. härpäkkeet on joskus yllättävän hankala jos paketin voi kasata monella tapaa väärin.

ei tartte olla montakaan viikkoa saati kuukautta tai vuotta joku paikka osina kun muisti pettää, vaikka kuinka ajattelee purkaessa että kyllä muistan....

burton
Member
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton » Ke Marras 05, 2014 6:02 pm

Ehottomasti maalaa osat irtaallaa, vähän enempi tekee työtä mut lopputulos on ihan eriluokkaa!
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex

Avatar
Ylikessu
Member
Viestit: 137
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:13 pm
Paikkakunta: Noormarkku

Re: BJ käpistelyä

Viesti Kirjoittaja Ylikessu » Ti Heinä 09, 2019 8:46 pm

Jaa, pitäs varmaan kuvalinkit korjata, dropboxi muuttanut jtn juttua taas.
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -

Vastaa Viestiin