Kuva Kuva

HDJ 80

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

kuusisto
Viestit: 2
Liittynyt: La Joulu 17, 2016 3:31 am
Paikkakunta: Merikarvia

HDJ 80

Viesti Kirjoittaja kuusisto »

Täytyy varmaan tännekin alkaa juttua kirjoittamaan niin jää itsellekin jotain samalla mieleen :D ja jos kuulee samalla hyviä vinkkejä. Tuli vuoden vaihteessa ostettua tutulta 90 vuosimallia oleva 80 korinen. Kulkineesta oli ahdin antautunut reilu neljä vuotta sitten ja seisonut siitä asti tekemättä mitään. Kauppojen jälkeen otin ahtimen irti ja vein sen Poriin Pro turboon huoltoon, siitä oli imupuolelta siivet aivan paskana ja akseli poikki, pakopuolella sen enempää kehumista.. siinä kun auto oli ilman ahdinta tuli vaihdettua kiertokankien laakerit ja käytyä sähköjä läpi, niitä oli varmaan jokainen omistaja vetänyt ajan saatossa kaikille mahdollisille lisävaloille ja niitä oli muuten paljon, ja ihan molemmista akuista oli ryöstetty virtaa, osasta sitten johdot sulaneet, kumma juttu. Ahdin oli noin pari kuukautta reissussa ja siitä tuli samalla ”viri” Ahdin kun joutui turbiini pesää sorvaamaan ja sinne tuli sitten supran siivet. Kun ahdin oli onnistuneesti asennettu paikoilleen niin sehän hörähti kuin palmun alta käymään. Tietysti tässä välissä oli välijäähdytin irroitettu ja pesty ja uusittu kaikki ahtoputket, joku kun oli aikanaan tehnyt ne kaikki kalvanoidusta pakoputkesta :? Kun auto oli käyntikuntoinen alkoi mietintä taka-akselista, siitä kun vuosi kuskinpuolelta stefa. No pienen tuumailun jälkeen koko taka-akseli irti ja hiekkapuhallukseen ja siihen tuli epoksi maali päälle, kaikki tukivarret olivat myös puhalluksesta ja maalauksessa ja niihin tuli uretaanipuslat. Entisen omistajan mukaan taka-akselin lukko moottori olisi kuulemma toiminut, mutta mitään eloa en siihen saanut vaikka sen purin ja koitin testailla. Jarrukilvet olivat aivan loppu, tavallaan mädäntyneet pois, mutta ikää ja reilu 700tkm jo autolla takana niin ei ihmekään, aika metsästys oli mutta Japanissa sitten saapui viime perjantaina uudet kilvet jotka tuli maksamaan alveineen ja tulleineen 780€. Sinne sitten vielä uudet kengät ja kaikki muut hilppeet, niin aika kalliit taka pään jarrut 😬 Tuli koitettua kaikkia mahdollisia keinoja mutta ei niitä vaan saa mitenkään tehtyä, ne kun oli kitillä jonkun toimesta jo korjattu, mutta ruoste pullistanut ne ihan muodottomaksi. Tulevalla viikolla pitäisi tempaista akselia paikalleen ja päästä testi lenkille. Runko ok kunnossa, yksi paikka takapäähän täytyy tehdä, ja katsotaan mitä muuta tulee vielä eteen ennen leimaamista. Jos jollakin tietoa kyseisestä kulkineesta UFJ-564 niin saa kertoa. Kuulemma aikanaan pumpulle tehty jotain, mutta tiedä siitä sitten. Ja kaikki muutenkin vinkit ovat tervetulleita.
lepa77
Viestit: 144
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 1:35 pm
Paikkakunta: Salo

Re: HDJ 80

Viesti Kirjoittaja lepa77 »

Nokka remmi kannattaa vaihtaa.
JaniL
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2016 11:05 am
Paikkakunta: Espoo

Re: HDJ 80

Viesti Kirjoittaja JaniL »

Hienoa, että yksi hodari lisää työn alla! Mulla on juurikin vastaava vm. -90 ja olen tässä pohtinut, milloin uskaltaisi aloittaa kertomaan sen vaiheista. Tällä haavaa kun kulkine on puolivalissä, eli ns. räikän saa vääntää kohta toiseen asentoon :)

Oliko muita turbovaihtoehtoja pohdinnassa? Mulla on alkuperäinen CT26 kiinni ja kiinnostaisi mitkä nykyään ovat parhaat vaihtoehdot kustannusten karkaamatta aivan taivaisiin, vanhan uudistaminen vai joku muu.
HDJ-80 vm. 1990
Vastaa Viestiin