Kuva Kuva

HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Pienen zuumailun päätteeksi teemme nuo päädyt uusiksi sittenkin ihan palkista muokkaamalla.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tuossa muutama kuva, jos noista jotain selvää saa.

http://aijaa.com/Rxwl5t

http://aijaa.com/PlpkvQ

http://aijaa.com/AazG57
#428
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Hyvin saa selvää, kiitos. Eipä tuo kummoinen palkki olekaan. Kai se sisälokarista tuleva lika senkin sitten mädättää.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

vartiainen kirjoitti:Hyvin saa selvää, kiitos. Eipä tuo kummoinen palkki olekaan. Kai se sisälokarista tuleva lika senkin sitten mädättää.
Harva taitaa pestä suolasta tollasia kohtia autostaan, paitsi sitten kun on hitsannut ite koko auton kerran...
#428
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Tarvikeloksut ei oikein istu täyrellisesti. Voiko joku muu katsoa kuuluuko lokarin yläpinnan olla vähän korkeammalla kuin tuulilasin alapellin (se mistä menee pyyhkijöiden akselit läpi? Lokareissa ei ole enempää säätövaraa. Jävla,,,
roina
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 7:48 am
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja roina »

Just taistelin tarvikelokarit paikoilleen. Fixuksesta ostettu istuu tosta kohin niinkuin pitääkin eli on tasassa sen tuulilasin aluspellin kanssa ja toinen, jonka ostin Motonetistä kun fixusta ei sitä saanu,
on n. 5 mm ylempänä kuin se tuulilasin alapuolen pelti. Lampunkehysten ympärillä oli eniten heittoa molemmissa, sinne jouduin poraamaan muutaman ylimääräisen reiän, että sain kehykset kiinni. Molemmilta puolilta jouduin jättämään myös pari pultia pois kun ei yksinkertaisesti sopinu millään. Luulis kuitenkin pysyvän, on niitä pultteja aikamoinen kasa.
Tää oli taas niitä äkkiäkös tuossa kauan menee hommia.
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Mulla ei ole tarkempaa kokemusta noista Motonetin tarvike etulokareista muuta kun ne luovutti tarvittavia paloja alkuperäisten korjaamiseen, vaikutti aika ohuelta pelliltä? Mietin vaan ensin tarvikkeen paikalleen laittoa mutta jotenkin tuntui että ennemmin korjaan vanhan kun korvaan tuolla tarvikkeella. Mukava lueskella kun muillekin on sattunut tuollainen pikkusen pehmennyt Cruiseri...mulla on ollut vastaava projekti jo reilun kolme vuotta menossa, ei puuttuisi kun maalaukset akselien läpikäynti ja kasaaminen välillä meinaa motivaatio olla kateissa mutta kyllä tässä vielä joku päivä Land Cruiserilla ajellaan
Avatar
Ylikessu
Viestit: 137
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 9:13 pm
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Ylikessu »

Sillä ei pitäisi olla eroa onko Fixus/Osaset/Motonet ostettu, kaikki myyvät Klokkerholmin loksuja, valmistuserissä saattaa olla ainoa ero, tai ehkä on ollut "kasan alimmaisena/päällimmäisenä".
SLCK #524
BJ40 -75
HJ60 Rynttämylly lavahässäkkä
HJ61 -90
- Hyvin tehty on puoliksi suunniteltu -
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Nää on Porin Motormarketista hankittuja lokareita. Muistaakseni paketissa luki että Made In Taiwan. Kuuskymppisen lokarit ovat kun kuusykköstä ei saanut. Eikös Klokkerholmit tule Ruotsista?
No, kai nuo jotenkin saadaan paikalleen survottua. Täytyy vähän tutkia mikä siellä kanittaa.
Autosta pitäs ottaa vielä kolme ovea irti kun niissä olikin yllättävän paljon pientä lähtevää alkua. Ja takaovet olikin jo muutenkin läpiruosteessa takanurkista. Kuskin etuovessa on iso reikä lasin karmissa ja tais olla toisessa takaovessa kanssa. Ainoa ovi mihin ei tarvi tehdä mitään on hanttarin etuovi.
Takakaaret ja helmat sun muut paikat on jo hiottu alas että koppa alkaa olemaan aikaslailla hyvä. Etusisäloksuja pitäisi vähän elvytellä etu ja takanurkista. Tankkitarvikkeet on riipin raapin pitkin verstasta...kolmosautoa katseltu aktiivisesti kun tätä tuskin saadaan täksi talveksi ajoon... :?
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Osa klokkerhomeista tehdään ehkä Euroopassa, mut mulle tuli just alaloksu 75:een ja siin klokkerin tarra, mut pahvilodjussa made in Taiwan ja sen taiwanilaisen firman nimi.
#428
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Noniin,tänään meni toi koppa vihdoin maalarille pohjien tekoon ja maalattavaksi. Katon kanssa kävi semmonen juttu et kun otettiin oletettua ruttukohtaa auki niin siellä oli semmoisia pieniä ruostereikiä. Ei vanhoja korjausjälkiä eikä pakkeliakaan, olisko sitten painettu joku lontto joskus ulos. No se tinattiin umpeen. Ovet on vielä tekemättä. Maalataan näillä näkymin ympäri kattoa lukuunottamatta.
Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Katon vaurio on tuossa hanttarin takaoven kohdalla, ei oikein näy kuvassa. Semmonen kohta et siinä on kaks peltiä päällekkäin. Voihan se olla että kosteus päässyt tuohon kohtaan kertymään ja mädättänyt. Tuuletusläpiviennit, logojen ruuvinreiät ja muut takapään osat olivat ruosteettomia.

Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Tänään oli auto jo teipattu. Ongelmia öljyä vuotavasta takaluukusta...
Ostelin varaturboa offipalstan kautta. Laitan sen tähän ja kunnostan tuon vanhan ja turbotan sillä mahdollisesti yhden kuuskymppisen.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Kattoa tinattukin, mutta ei maalata? :? Eikö se maalari yllä vai säästätkö satasen-pari nyt varmasti oikeassa paikassa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ollut vähän kaikenlaista arbeettia toisaalla kaikenlaisesta metsuroinnista klapitalkoisiin ja tuli tuossa yksi keikkabussikin viimeisteltyä rundille mutta pikkuhiljaa tämäkin rojekti alkanee kohtapuoliin valmistua.

Auto on oikeestaan kasassa etupäätä lukuunottamatta. Vähän kaikenlaista sovitusprobeemia etulokareiden kanssa kun ne ei sovi oikein mihinkään hyvin ja sitten noi neliövalotkaan ei tunnu oikein osuvan. Piruvie kun piti ottaa tarvikkeloksut mitkä ovat ihan perseestä mutta myöhäistä katua nyt.

Selvittelin erikoiskilpi "HJ-61":n saatavuutta, se on edelleen käytössä jossain Tammelassa, vanhan kuplavolkkarin kilpenä. Ei siis onnistu.

Hommasin mankalle Mascotin 24v->12v muuntajan koska mua risoo se et mankka on otettu pelkästään toisesta akusta.

Vinssiin löytyi, tai on tavallaan kai ehkä mahdollisesti löytymässä, alkuperäinen hopeinen suojakangas Tanpereen seutuvilta.

Sivuvilkkusysteemiin tuli ratkaisu uusien peilien avulla.
Takaa pitää ottaa varmaan lehti pois jousista jossain vaiheessa, perä on ihan älyttämän jäykkä.

Kuskin ovea kokoonpannessa huomattiin että sen kumisen kulmapalan alta lähtevät kiskot olivat ruostuneet olemattomiin, Toyotalta osaa ei tietenkään saa ja kaikki varaosat ovat samalla lailla mätiä. Ikkuna nyt kuitenkin pelaa, pitää katella palikkaa tuohon tai joku muu ratkaisu.
Vastaa Viestiin