Sivu 9/17

Lähetetty: Pe Joulu 13, 2013 1:57 pm
Kirjoittaja vartiainen
Pienen zuumailun päätteeksi teemme nuo päädyt uusiksi sittenkin ihan palkista muokkaamalla.

Lähetetty: Su Joulu 15, 2013 8:22 pm
Kirjoittaja Hessu
Tuossa muutama kuva, jos noista jotain selvää saa.

http://aijaa.com/Rxwl5t

http://aijaa.com/PlpkvQ

http://aijaa.com/AazG57

Lähetetty: Su Joulu 15, 2013 9:27 pm
Kirjoittaja vartiainen
Hyvin saa selvää, kiitos. Eipä tuo kummoinen palkki olekaan. Kai se sisälokarista tuleva lika senkin sitten mädättää.

Lähetetty: Ti Joulu 17, 2013 10:07 pm
Kirjoittaja Hessu
vartiainen kirjoitti:Hyvin saa selvää, kiitos. Eipä tuo kummoinen palkki olekaan. Kai se sisälokarista tuleva lika senkin sitten mädättää.
Harva taitaa pestä suolasta tollasia kohtia autostaan, paitsi sitten kun on hitsannut ite koko auton kerran...

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 1:28 pm
Kirjoittaja vartiainen
Tarvikeloksut ei oikein istu täyrellisesti. Voiko joku muu katsoa kuuluuko lokarin yläpinnan olla vähän korkeammalla kuin tuulilasin alapellin (se mistä menee pyyhkijöiden akselit läpi? Lokareissa ei ole enempää säätövaraa. Jävla,,,

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 7:11 pm
Kirjoittaja roina
Just taistelin tarvikelokarit paikoilleen. Fixuksesta ostettu istuu tosta kohin niinkuin pitääkin eli on tasassa sen tuulilasin aluspellin kanssa ja toinen, jonka ostin Motonetistä kun fixusta ei sitä saanu,
on n. 5 mm ylempänä kuin se tuulilasin alapuolen pelti. Lampunkehysten ympärillä oli eniten heittoa molemmissa, sinne jouduin poraamaan muutaman ylimääräisen reiän, että sain kehykset kiinni. Molemmilta puolilta jouduin jättämään myös pari pultia pois kun ei yksinkertaisesti sopinu millään. Luulis kuitenkin pysyvän, on niitä pultteja aikamoinen kasa.
Tää oli taas niitä äkkiäkös tuossa kauan menee hommia.

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 8:04 pm
Kirjoittaja janski79
Mulla ei ole tarkempaa kokemusta noista Motonetin tarvike etulokareista muuta kun ne luovutti tarvittavia paloja alkuperäisten korjaamiseen, vaikutti aika ohuelta pelliltä? Mietin vaan ensin tarvikkeen paikalleen laittoa mutta jotenkin tuntui että ennemmin korjaan vanhan kun korvaan tuolla tarvikkeella. Mukava lueskella kun muillekin on sattunut tuollainen pikkusen pehmennyt Cruiseri...mulla on ollut vastaava projekti jo reilun kolme vuotta menossa, ei puuttuisi kun maalaukset akselien läpikäynti ja kasaaminen välillä meinaa motivaatio olla kateissa mutta kyllä tässä vielä joku päivä Land Cruiserilla ajellaan

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 8:12 pm
Kirjoittaja Ylikessu
Sillä ei pitäisi olla eroa onko Fixus/Osaset/Motonet ostettu, kaikki myyvät Klokkerholmin loksuja, valmistuserissä saattaa olla ainoa ero, tai ehkä on ollut "kasan alimmaisena/päällimmäisenä".

Lähetetty: Ti Joulu 31, 2013 5:44 am
Kirjoittaja vartiainen
Nää on Porin Motormarketista hankittuja lokareita. Muistaakseni paketissa luki että Made In Taiwan. Kuuskymppisen lokarit ovat kun kuusykköstä ei saanut. Eikös Klokkerholmit tule Ruotsista?
No, kai nuo jotenkin saadaan paikalleen survottua. Täytyy vähän tutkia mikä siellä kanittaa.
Autosta pitäs ottaa vielä kolme ovea irti kun niissä olikin yllättävän paljon pientä lähtevää alkua. Ja takaovet olikin jo muutenkin läpiruosteessa takanurkista. Kuskin etuovessa on iso reikä lasin karmissa ja tais olla toisessa takaovessa kanssa. Ainoa ovi mihin ei tarvi tehdä mitään on hanttarin etuovi.
Takakaaret ja helmat sun muut paikat on jo hiottu alas että koppa alkaa olemaan aikaslailla hyvä. Etusisäloksuja pitäisi vähän elvytellä etu ja takanurkista. Tankkitarvikkeet on riipin raapin pitkin verstasta...kolmosautoa katseltu aktiivisesti kun tätä tuskin saadaan täksi talveksi ajoon... :?

Lähetetty: Ti Joulu 31, 2013 7:55 pm
Kirjoittaja Hessu
Osa klokkerhomeista tehdään ehkä Euroopassa, mut mulle tuli just alaloksu 75:een ja siin klokkerin tarra, mut pahvilodjussa made in Taiwan ja sen taiwanilaisen firman nimi.

Lähetetty: Ti Tammi 07, 2014 12:57 pm
Kirjoittaja vartiainen
Noniin,tänään meni toi koppa vihdoin maalarille pohjien tekoon ja maalattavaksi. Katon kanssa kävi semmonen juttu et kun otettiin oletettua ruttukohtaa auki niin siellä oli semmoisia pieniä ruostereikiä. Ei vanhoja korjausjälkiä eikä pakkeliakaan, olisko sitten painettu joku lontto joskus ulos. No se tinattiin umpeen. Ovet on vielä tekemättä. Maalataan näillä näkymin ympäri kattoa lukuunottamatta.
Kuva

Lähetetty: Ti Tammi 07, 2014 1:02 pm
Kirjoittaja vartiainen
Katon vaurio on tuossa hanttarin takaoven kohdalla, ei oikein näy kuvassa. Semmonen kohta et siinä on kaks peltiä päällekkäin. Voihan se olla että kosteus päässyt tuohon kohtaan kertymään ja mädättänyt. Tuuletusläpiviennit, logojen ruuvinreiät ja muut takapään osat olivat ruosteettomia.

Kuva

Lähetetty: Ke Tammi 08, 2014 10:28 pm
Kirjoittaja vartiainen
Tänään oli auto jo teipattu. Ongelmia öljyä vuotavasta takaluukusta...
Ostelin varaturboa offipalstan kautta. Laitan sen tähän ja kunnostan tuon vanhan ja turbotan sillä mahdollisesti yhden kuuskymppisen.

Lähetetty: To Tammi 09, 2014 8:26 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Kattoa tinattukin, mutta ei maalata? :? Eikö se maalari yllä vai säästätkö satasen-pari nyt varmasti oikeassa paikassa?

Lähetetty: Su Maalis 02, 2014 8:04 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ollut vähän kaikenlaista arbeettia toisaalla kaikenlaisesta metsuroinnista klapitalkoisiin ja tuli tuossa yksi keikkabussikin viimeisteltyä rundille mutta pikkuhiljaa tämäkin rojekti alkanee kohtapuoliin valmistua.

Auto on oikeestaan kasassa etupäätä lukuunottamatta. Vähän kaikenlaista sovitusprobeemia etulokareiden kanssa kun ne ei sovi oikein mihinkään hyvin ja sitten noi neliövalotkaan ei tunnu oikein osuvan. Piruvie kun piti ottaa tarvikkeloksut mitkä ovat ihan perseestä mutta myöhäistä katua nyt.

Selvittelin erikoiskilpi "HJ-61":n saatavuutta, se on edelleen käytössä jossain Tammelassa, vanhan kuplavolkkarin kilpenä. Ei siis onnistu.

Hommasin mankalle Mascotin 24v->12v muuntajan koska mua risoo se et mankka on otettu pelkästään toisesta akusta.

Vinssiin löytyi, tai on tavallaan kai ehkä mahdollisesti löytymässä, alkuperäinen hopeinen suojakangas Tanpereen seutuvilta.

Sivuvilkkusysteemiin tuli ratkaisu uusien peilien avulla.
Takaa pitää ottaa varmaan lehti pois jousista jossain vaiheessa, perä on ihan älyttämän jäykkä.

Kuskin ovea kokoonpannessa huomattiin että sen kumisen kulmapalan alta lähtevät kiskot olivat ruostuneet olemattomiin, Toyotalta osaa ei tietenkään saa ja kaikki varaosat ovat samalla lailla mätiä. Ikkuna nyt kuitenkin pelaa, pitää katella palikkaa tuohon tai joku muu ratkaisu.