Sivu 7/17

Lähetetty: Pe Marras 08, 2013 5:05 pm
Kirjoittaja janski79
Mulla oli joskus aikoinaan vm-88 HJ61 ja kyllä siihen meni yhdellä tukilaakerilla oleva vinssi kardaani paikoilleen. Puskurista ei ole muistikuvaa kuin se meni mutta jatkopalat sopi ainakin, ja rungossa oli valmiit kierteet tosin vähän aikaa meni kardaani kädessä ihmettelyyn ettei tää voi olla mahdollista ei sovi millään mutta kyllä sille vaan paikka löytyy...

Lähetetty: Pe Marras 08, 2013 9:03 pm
Kirjoittaja vartiainen
Toivoa siis vielä on. No semmonenkin mutka tuossa on et mulla on vaan kardaani jossa se tukilaakeri jonka rungosta menee pultinreikä läpi, ei mitään korvakoita. Täytyy varmaan itte väsätä, ei kenelläkään kuitenkaan ole semmoisia.
Kuvan osoittamaa romua pitäisi siis olla alustassa vinssin kardaania varten.

Kuva

Tänään sitten uitin lapsia ja kävin kaupassa ja blaablaablaa ja illalla sain tekemisen puuskan ja hitsasin puskurista ne lävet umpeen. Täytin myös koukun reiät koska se on tietenkin eri paikassa vinssikehikossa. Huomenna (tai joskus) pitää tehdä uudet reiät.

En viittinyt loputtomasti hinkata, reikiin taiteilin palaset 2mm pellistä ja lankaa perään, sitten saumat alas ja pohjamaalia kehiin.

Kuva

Sitten kiiltävää Tikkurilaa perään.

Kuva

Loppui kaasukin pullosta, miten se aina perjantaina....

Lähetetty: La Marras 09, 2013 9:08 pm
Kirjoittaja kenni_
vartiainen kirjoitti:
Loppui kaasukin pullosta, miten se aina perjantaina....
Mistähän pullosta se oikein on loppunu....? :lol:

Lähetetty: La Marras 09, 2013 10:01 pm
Kirjoittaja vartiainen
Joo niit kaasui ja pulloi on niin monenlaisii....
Ohessa kuva vielä "leimaputkesta" jonka pitäs olla riittävän töpö et savut häipyy sivulle ennen takajousen korvaketta.

Kuva

Lähetetty: Su Marras 10, 2013 12:02 am
Kirjoittaja Hessu
Mulla saattaa olla ylimääräsenä yks etummainen kardaanin korva tai sitten se meni joskus jo kaupaksi. Voin tonkia huomenna tallia.

Lähetetty: Ma Marras 11, 2013 5:48 pm
Kirjoittaja vartiainen
Isäinpäivän kunniaksi porailin puskuriin uudet kiinnitysreiät. Sitten älytöntä sovittamista ja reikien viilaamista ja viimein sain katiskan kokoon. Päätypalat ja tuntosarvet paikalleen ja valmis.

Kuva

Erittäin avulias Landcruiser-harrastaja Joensuusta lähetti mulle postitse vinssikardaanin korvakkeen niin pystyn tekemään mallista oman omin pikku kätösin. :wink:

Lähetetty: Ma Marras 11, 2013 8:43 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ainiin ja sellainen selvisi että -81-87 hj60:ssä on ollut yhdellä kannakkeella varustettu kardaani.

Lähetetty: Ke Marras 13, 2013 7:06 pm
Kirjoittaja Kontio
Itsellä oli joskus myös "kuusykkönen" vm-90 ja siihen kanssa sovittelin sitten vinssin keulille, niin ostin 60:sen vinssin, eli läpivetävän vinssin ja siihen kuuluvan kardaanin.
Se kardaani oli yhdellä kannakkeella, ja sen ainakin sain menemään mukavasti suunniteltua reittiä pitkin. Paikat oli tosiaan valmiina rungossa niille tukilaakereille, joista tosin sitten vain sitä yhtä käytin...
Kardaania piti muistaakseni jatkaa... Mutta se hoitui hitsaamalla jämpti putki sen kardaaniputken päälle.
No sitten taas se vinssin pyörimissuunta aiheutti ongelmia, mutta sekin hoitui sitten vaihtamalla kaksisuuntainen ulosotto vaihteiston kylkeen.

Kuvia oletkin nähnyt paljon eri toyotan vinssi asennuksista, tässä taas yksi lisää: (tästähän ei nyt tietenkään ole mitään apua sinulle, mutta ompahan näytetty :wink: )

Kuva
Kuva

Lähetetty: Ke Marras 13, 2013 8:24 pm
Kirjoittaja vartiainen
Nätti HJ. SJT oli pitkän aikaa myynnissä Nettiautossa jossain Pohjanmaalla.
Kattelin ite kans tänään sitä kardaanin reittiä ja siellähän se on. Kannakkeen kiinnityspaikkaa en vielä löytänyt mutta kai se sieltä löytyy. Ei siellä liikaa tilaa ole mutta näyttäs olevan ulosotolta lähes suora linja suurinpiirten syylärin alareunan kohdille. Kardaani mulla on nyt mittojen mukaan samanmittainen kun erään foorumilaisenkin yksilaakerinen.
Nuo pyörimissuunnat onkin sitten se seuraava virsi. :shock:

Lähetetty: Ke Marras 13, 2013 9:58 pm
Kirjoittaja Kontio
Joo, tuo oli tosiaan pitkänaikaa laihialla myynnissä. Ja sinne se menikin minulta, vaihdoin tuolla HJ:lla päittäin 16t telakaivinkoneen.

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 4:00 pm
Kirjoittaja vartiainen
Vinssikannake askarreltu paskarreltu tänäpä. Pakoputken tukirautoja.Ja ruostehommeleita.

Kuva

Lähetetty: Ma Marras 18, 2013 11:20 am
Kirjoittaja Ylikessu
Asiallinen lokasuojan reunan korjaus.
Monasti näkee sellaasia joissa rälläkkä "karannut" ja leikattu niin iso pala pois kun korjauspelti antaa myöden, tussilla piirretty korjauspalan reunoja pitkin. Joskus tosin joutuu avaamaan ehjääkin että pääsee käsiksi joihinkin hankaliin kohteisiin.
Kuvittelisin pienessä päässäni että alkuperäinen ehjä pelti on aina parempaa kuin korjauspalojen pellit.

Lähetetty: Ma Marras 18, 2013 4:16 pm
Kirjoittaja vartiainen
Tolleen se on helpompi tehdä kuin alkaa taiteilemaan tuosta taiwanilaisesta laatutavarasta tota kynnysnirkkoa kaikkine kulmineen.
Vaikeinta on tässä tapauksessa että auto syttyy hitsatessa kokoajan palamaan runsain määrin ruiskutetun ruostesuojamömmön vuoksi.

Lähetetty: La Marras 23, 2013 10:02 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ens viikolla maalarille....mietein et jos tekiskin vähän erilaisen maalauksen ao.kuvan tyyliin? Alaosa originaali metalliväri,sitten punakullan värinen raita ja musta yläosa? Väliraita menis konepellin etureunaa pitkin.
Kuva

Lähetetty: La Marras 23, 2013 10:27 pm
Kirjoittaja Hessu
Missä hinnoissa pyörii nykyjään koko auton maalaus? Onko asevelihinta vai ihan markkinahinta? Meinaakko ovien ja luukkujen karmit kans maalauttaa vai päällipinnan vaan?

Nim. 2 autoa kaipais maalia