Smoked-pork / SavuSika 55
Valvoja: Käyttäjä
Smoked-pork / SavuSika 55
Eräänä huuruisena, pähäman pikkujoulu iltana sain AHAA idean et Fj-55 ois kiva omistaa ja siitä hetki nii kaupat oli tehty! mut auton nouto oli n.6kk projekti. Sen menin joskus huuruisena iltana, myös lupaamaa et tänne palstalle laittelen vähä tarinaa jahka saan sellasen omaa tallii nii täst alkaa sit tulee!
Elikkäs tämmöinen kaunokainen, Päijät-Hämeen maastoautoilijoiden klubissa jo lähes 20-vuotta palvellut Rauta-possu löytyi ja päätyi pihakoristeen virasta mun huostaa
no autohan jää muute PäHäma lipun alle
no tuo kekkuli ku rakenti itsellee samalta J.Väihkösen pihalta löytyneestä koristeesta itsellee käyttöauton kesäksi nii mähän teen just päin vastoin eli uhrataa tämäkin offroadin alttarille mut älkää hätäilkö vaikka tilanne on ekan päivän jälkee tämä
tästähän ei tehdää mitää V8 hapatinta vaikka sellainki kävi mieles mut miks pilata hyvää autoa huonolla koneella?
tosiaa tästä tulee DIESEL-koneinen (siitä nimi savu-sika) ja moottoriksi on valikoitunut 12-HT mylly, jolla ajettu vain 279tkm et paljo on vielä eessä padalla, jollei mitää katastroofia tule matkaa...
vähä suunnitelmia:
-korroosio korjauksia
-vähä lisää korroosio korjauksia
-diesel pannu nokalle
-orkkis laatikot
-korroosio hommeleita
-soa
-4.11 perät
-levyt joka nurkkaa (tykkään et näis pommeis on sentää kunnon jarrut)
-turvakaarta sisälle sen vert et pääkaari ja takatuet et jos sattuu katastroof nii jotai ympärillä
-helmoja kun autossa ei ole nii palkkia niihi
-ohjaus tehostusta
-auto pysyy 12v sähköillä
-sähkö vinssi keulille ja mekaaninen ehkä auton alle katumus vinssiks
-ja kaikki mahollinen uusiks siin samalla
-maalaus jollai orkkis tyylisellä 2-sävy maalauksella, mut valkoi+ jotai???
tätä projektia en ala hiekkapuhaltaa koska silloin räjähtää budjetti ja aika ihan täysin käsii, vaa tää tehää nopeasti pitkän matkan safarointii (venäjä) sillä lähes kaikki osat on jo, paitsi highsteer setti etee.
projekti tulee olee taas jäissä muutaman viikon työkiireiden vuoksi mut tehää ku keretää!
-
Elikkäs tämmöinen kaunokainen, Päijät-Hämeen maastoautoilijoiden klubissa jo lähes 20-vuotta palvellut Rauta-possu löytyi ja päätyi pihakoristeen virasta mun huostaa
no autohan jää muute PäHäma lipun alle
no tuo kekkuli ku rakenti itsellee samalta J.Väihkösen pihalta löytyneestä koristeesta itsellee käyttöauton kesäksi nii mähän teen just päin vastoin eli uhrataa tämäkin offroadin alttarille mut älkää hätäilkö vaikka tilanne on ekan päivän jälkee tämä
tästähän ei tehdää mitää V8 hapatinta vaikka sellainki kävi mieles mut miks pilata hyvää autoa huonolla koneella?
tosiaa tästä tulee DIESEL-koneinen (siitä nimi savu-sika) ja moottoriksi on valikoitunut 12-HT mylly, jolla ajettu vain 279tkm et paljo on vielä eessä padalla, jollei mitää katastroofia tule matkaa...
vähä suunnitelmia:
-korroosio korjauksia
-vähä lisää korroosio korjauksia
-diesel pannu nokalle
-orkkis laatikot
-korroosio hommeleita
-soa
-4.11 perät
-levyt joka nurkkaa (tykkään et näis pommeis on sentää kunnon jarrut)
-turvakaarta sisälle sen vert et pääkaari ja takatuet et jos sattuu katastroof nii jotai ympärillä
-helmoja kun autossa ei ole nii palkkia niihi
-ohjaus tehostusta
-auto pysyy 12v sähköillä
-sähkö vinssi keulille ja mekaaninen ehkä auton alle katumus vinssiks
-ja kaikki mahollinen uusiks siin samalla
-maalaus jollai orkkis tyylisellä 2-sävy maalauksella, mut valkoi+ jotai???
tätä projektia en ala hiekkapuhaltaa koska silloin räjähtää budjetti ja aika ihan täysin käsii, vaa tää tehää nopeasti pitkän matkan safarointii (venäjä) sillä lähes kaikki osat on jo, paitsi highsteer setti etee.
projekti tulee olee taas jäissä muutaman viikon työkiireiden vuoksi mut tehää ku keretää!
-
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Hienoa, liikenteeseen näitä onkin lähiaikoina rakennettu, mutta puhtaasti offroad käyttöön rakennettu 55 on ollu katoavaa perinnettä. Tämä laitetaan seurantaan.
Tsemppiä rojektiin
Tsemppiä rojektiin
SLCK #422
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
kiitoksia tsempeistä, niitä tarvitaa sit ku noita mätiä alan harsimaa kasaa.
puolikas soa, jousipedit paikoillaa joka on se helpoin homma, viel napojen kääntö ja iskareitten alapäiden muokkaus.
niin ja tosiaa kilpien välii tätä tehää ja maltillisilla muutoksilla. Tuo kone ja soa nyt aika lailla ainoot isommat.
puolikas soa, jousipedit paikoillaa joka on se helpoin homma, viel napojen kääntö ja iskareitten alapäiden muokkaus.
niin ja tosiaa kilpien välii tätä tehää ja maltillisilla muutoksilla. Tuo kone ja soa nyt aika lailla ainoot isommat.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Jes, tää projekti tuli tänne. Tuheään päivitystä vaan
J150 -11
Perheauto
HJ61-87,
Volvo porttaalit
40x13,5 R17
BJ45 troopy -81
12-ht
FJ55 -80
Kesä käyttis
LJ70
käyttis
PäHäMa
Mmc
SLCK #511
Perheauto
HJ61-87,
Volvo porttaalit
40x13,5 R17
BJ45 troopy -81
12-ht
FJ55 -80
Kesä käyttis
LJ70
käyttis
PäHäMa
Mmc
SLCK #511
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
asia meininkiä
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
ku vain ehtis tuolla tallilla viettää aikaa mutta kesä puskee päälle ja alkaa kalenteri täyttää uhkaavalla vauhdilla mutta jotai pientä taas
U-pultit sai kiinni vihdoinki ja ennen napojen purkua oli pakko ottaa fiilistely kuva et miltä näyttää!
U-pultit sai kiinni vihdoinki ja ennen napojen purkua oli pakko ottaa fiilistely kuva et miltä näyttää!
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Propsit TSL:istäArtsi777 kirjoitti:Kyllä ne isot gummit vaa possuakin pukee
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
muutoin en näin tylsästä aiheesta tekis postausta, kuin olka-akselin kulman kääntö koska nää hommat on nähty ja tehty miljoonia kertoja.
iteki tehny useamman kerran ja tiiän miten homma toimii MUTTA ikinä en ole törmänny tämmösee et 2 tunnin lekalla murjomisen jälkee vast suostu kääntymää mokoma kääntöpää prkl!
meni moskastaki varsi mutkalle joka sentää 3,2 seinämällä no mut luovuttihan se viimein, toinen puoli oli kevyt napautus ja käänty heti.
sujautin etuperän paikalle bj-75:akselista peräisin olevan kitkalukollisen murikan 4.11 välityksellä, joten täst tulee varmaa tosi ketterä laitos
iteki tehny useamman kerran ja tiiän miten homma toimii MUTTA ikinä en ole törmänny tämmösee et 2 tunnin lekalla murjomisen jälkee vast suostu kääntymää mokoma kääntöpää prkl!
meni moskastaki varsi mutkalle joka sentää 3,2 seinämällä no mut luovuttihan se viimein, toinen puoli oli kevyt napautus ja käänty heti.
sujautin etuperän paikalle bj-75:akselista peräisin olevan kitkalukollisen murikan 4.11 välityksellä, joten täst tulee varmaa tosi ketterä laitos
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Mätä hommat alotettu ja toinen helma olis lähes ready!
mut voi jee et osaa olla paljo mätää... kaikki korinkannakkeet apparin puolelta vaatii enempi tai vähempi korjattavaa. tuska, masentaa...
mut voi jee et osaa olla paljo mätää... kaikki korinkannakkeet apparin puolelta vaatii enempi tai vähempi korjattavaa. tuska, masentaa...
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
niitä korin korvia onkin vittumainen korjata jos ei ole nosturia pistään täältä tsemiä sian korjaukseen
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Paerin kuukauden tauon jälkee tuli tänää käytyy pajalla touhuumassa ton kimpussa.
Tuossa uudemman mallisessa possussa on muute erilaiset etuovet mitä vanhassa, ikkunan etuylä nurkka on kaareva, ku vanhassa on terävä kulma. No, joutu ikkunan karmin vaihtaa ovesta toisee ku originaali ovi oli tuhannen mätä ja solmuu ajettu. On vaa ovet rakennettu siten et pintapelti on viimenen osa joka ovee tulee ja karmit jatkuu oven sisää ikkunan kiskoina ja ne kiskot on tuettu hitsaamalla oven runkoo... olihan aikaa vievä savotta purkaa ja kasata ovi siten et siitä tuli hyvä.
Nyt se on sitte kiva plaanata jollai safarilla ku päivän hieronu sitä
Kuvia ei oo ku jäi puhelin himaa mut kaikki nyt yhen oven on nähny.
Tuossa uudemman mallisessa possussa on muute erilaiset etuovet mitä vanhassa, ikkunan etuylä nurkka on kaareva, ku vanhassa on terävä kulma. No, joutu ikkunan karmin vaihtaa ovesta toisee ku originaali ovi oli tuhannen mätä ja solmuu ajettu. On vaa ovet rakennettu siten et pintapelti on viimenen osa joka ovee tulee ja karmit jatkuu oven sisää ikkunan kiskoina ja ne kiskot on tuettu hitsaamalla oven runkoo... olihan aikaa vievä savotta purkaa ja kasata ovi siten et siitä tuli hyvä.
Nyt se on sitte kiva plaanata jollai safarilla ku päivän hieronu sitä
Kuvia ei oo ku jäi puhelin himaa mut kaikki nyt yhen oven on nähny.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
pajalla käyty turaamas ja mätää riittää
takakulmien leikkaus linjoja piirtelin. aattelin jatkaa tuota puskuria kylkilinjaa pitkin ja taittaa runkoo kii, jos vähä suojais ees takakylkiä vaikka ne on kasassa jo valmiiks
takakulmien leikkaus linjoja piirtelin. aattelin jatkaa tuota puskuria kylkilinjaa pitkin ja taittaa runkoo kii, jos vähä suojais ees takakylkiä vaikka ne on kasassa jo valmiiks
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
Kyllä ruoste viihtyy hyvin näissä vanhoissa Cruisereissa. Oli tuossa omassa työtä, mutta pikkusen enempi sinulla taitaa olla tarjolla. Eiku intoa projektiin.
Re: Smoked-pork / SavuSika 55
jnj kirjoitti:Kyllä ruoste viihtyy hyvin näissä vanhoissa Cruisereissa. Oli tuossa omassa työtä, mutta pikkusen enempi sinulla taitaa olla tarjolla. Eiku intoa projektiin.
Täytyy muistaa minkä ikäisistä autoista puhutaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------