Hj60 "Lumikki"
Valvoja: Käyttäjä
Re: Hj60 "Lumikki"
Taas jotain, ei mitään suurta. Vetelin johtosarjan takaa pois, vähän niinku pois tieltä ku helmoja hitsaa ja osittain muuten vaan. Irrotin myös loput kojelaudasta ja rattiakselin, eli ei mitään mullistavaa.
Ampiaisetkin oli löytäny hyvän paikan perustaa koti
Helmakotelo ollut joskus vesivarasto, näytti vähä siltä. Pohjalla näkyvässä liittimessä ei juuri pinnejä ollu jäljellä, en edes tiedä mihin tuo menee.
Ja sitten löyty ensimmäinen reikä lattiasta, soitin mielessäni fanfaarin sen kunniaks. Reiästä pääs näppärästi käsiks tunkin telineen alempaan ruuviin, joka katkes. Tuossa reiän kohdassa oli joku peltilipare ruuvattu kiinni, lipareen funktiota en tiedä, mutta kai sille joku tarkotus on.
Siivosin myös sähköjä. Tuossa kasassa on radion ja keskuslukon piuhat. Muutenki johtosarjaa ku kattoo, niin suurin osa johdoista on poikki tai abikoilla jatkettu. Tuntuu myös että tuo auto on ollu rosvoliittimien myyntiedustajan esittelyauto, aivan tajuton määrä niitä. Näytti siltä, että jopa takalasin pesurin piuhasta oli ryöstetty koukun johtosarjaan joku, en sitäkään tajua että miksi. Muutenki sähköissä omituisia vetoja, että niiden siivoamiseen ja johtojen korjaukseen vierähtää tovi, sitten ku se vaihe tulee vastaan.
Seuraavana olis sitte....
Ampiaisetkin oli löytäny hyvän paikan perustaa koti
Helmakotelo ollut joskus vesivarasto, näytti vähä siltä. Pohjalla näkyvässä liittimessä ei juuri pinnejä ollu jäljellä, en edes tiedä mihin tuo menee.
Ja sitten löyty ensimmäinen reikä lattiasta, soitin mielessäni fanfaarin sen kunniaks. Reiästä pääs näppärästi käsiks tunkin telineen alempaan ruuviin, joka katkes. Tuossa reiän kohdassa oli joku peltilipare ruuvattu kiinni, lipareen funktiota en tiedä, mutta kai sille joku tarkotus on.
Siivosin myös sähköjä. Tuossa kasassa on radion ja keskuslukon piuhat. Muutenki johtosarjaa ku kattoo, niin suurin osa johdoista on poikki tai abikoilla jatkettu. Tuntuu myös että tuo auto on ollu rosvoliittimien myyntiedustajan esittelyauto, aivan tajuton määrä niitä. Näytti siltä, että jopa takalasin pesurin piuhasta oli ryöstetty koukun johtosarjaan joku, en sitäkään tajua että miksi. Muutenki sähköissä omituisia vetoja, että niiden siivoamiseen ja johtojen korjaukseen vierähtää tovi, sitten ku se vaihe tulee vastaan.
Seuraavana olis sitte....
Viimeksi muokannut Samppahj, Su Syys 17, 2017 9:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hj60 "Lumikki"
Tänään siirrettiin Ruskea pökäle Lumikin viereen odottamaan skalpeerausta. Saa ny sulaa tuossa päivän pari ja sitten puran lasin yms. kojelaudan romut irti. Ensi viikonloppuna on sitten h-hetki. Kattotaan sitte, että saako katon vaihdettua vai laitetaanko osina myyntiin. Toivotaan parasta....eli, että vaihto onnistuu.
Siinä ne nyt pötköttää. Huomasin taas, että hyvät vehkeet ja tilat helpottaa harrastusta. Ja tietty ymmärtäväinen appiukko.
Siinä ne nyt pötköttää. Huomasin taas, että hyvät vehkeet ja tilat helpottaa harrastusta. Ja tietty ymmärtäväinen appiukko.
Viimeksi muokannut Samppahj, Su Syys 17, 2017 9:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hj60 "Lumikki"
Noniin. Tänään oliki jännempi päivä. Päivä alko hiukan siivoamisella ja sitten pökäleen kimppuun.
Sitten Lumikin.
Sitte peruukki pois. Tässä vaiheessa iski epätoivo. Oli jotenki niin lopullista ja surkean näkönen.
Sitte uus kuontalo päälle.
Nyt sitten alko hymyilyttämään. Tässä paras istuvuus suoraan päälle nostettuna.
Ja huonoin.
Ja lopuks alustavasti hepattuna.
Tolpat leikattiin lähes 0 työstövaralla. Istu paikalleen todella hyvin. Lopputulemana takaikkunoiden ja oviaukkojen korkeus heittää max 2mm alkuperäisestä. Vois kuvitella, että sen verran saattaa olla autojenkin välillä heittoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla ovia paikalleen, mutta en usko sen suhteen olevan ongelmaa. Huomenna saa hyvillä mielin jatkaa sitten heppailua.
Sitten Lumikin.
Sitte peruukki pois. Tässä vaiheessa iski epätoivo. Oli jotenki niin lopullista ja surkean näkönen.
Sitte uus kuontalo päälle.
Nyt sitten alko hymyilyttämään. Tässä paras istuvuus suoraan päälle nostettuna.
Ja huonoin.
Ja lopuks alustavasti hepattuna.
Tolpat leikattiin lähes 0 työstövaralla. Istu paikalleen todella hyvin. Lopputulemana takaikkunoiden ja oviaukkojen korkeus heittää max 2mm alkuperäisestä. Vois kuvitella, että sen verran saattaa olla autojenkin välillä heittoa. Pitää jossain vaiheessa kokeilla ovia paikalleen, mutta en usko sen suhteen olevan ongelmaa. Huomenna saa hyvillä mielin jatkaa sitten heppailua.
Viimeksi muokannut Samppahj, Su Syys 17, 2017 9:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hj60 "Lumikki"
Pienen tauon jälkeen taas jotain tehty. Kolme päivää ois ollu aikaa tehdä, mutta vaan yhtenä huvitti.
Varaosahelmaa vähä karsin jo aiemmin.
Tänään sitte parsin vanhaa helmaa pois. Tämäkin tolpan alapää näytti aluksi hyvältä.
B-pilarin alapää oli paremmassa kunnossa. Piti ottaa pätkä pois kuitenkin, että pääs poraamaan pisteet irti.
Lopulta kaikki vanha irti ja happamat takakaaresta myös.
Varaosahelmaa vähä karsin jo aiemmin.
Tänään sitte parsin vanhaa helmaa pois. Tämäkin tolpan alapää näytti aluksi hyvältä.
B-pilarin alapää oli paremmassa kunnossa. Piti ottaa pätkä pois kuitenkin, että pääs poraamaan pisteet irti.
Lopulta kaikki vanha irti ja happamat takakaaresta myös.
Re: Hj60 "Lumikki"
Re: Hj60 "Lumikki"
Helman osat rupeaa oleen valmiiks hitsatut. Sai vähä jo sovitella paikalleenki. Seuraavaks pitäis saada varaosakoppa paremmin hollille ja siitä vähä pellinpalaa irrotella.
Re: Hj60 "Lumikki"
Viikonloppu aherrettu. Saldona toisen poikittaistuen pää vaihdettu.
Ensin vähä jigiä, että saa uuden suunnilleen samaan kohtaan.
Ruosteet pois.
Hitsattava pohjamaali piiloon jääviin kohtiin.
Ja valmis tuote.
Seuraavaksi tämän toisen kimppuun.
Ensin vähä jigiä, että saa uuden suunnilleen samaan kohtaan.
Ruosteet pois.
Hitsattava pohjamaali piiloon jääviin kohtiin.
Ja valmis tuote.
Seuraavaksi tämän toisen kimppuun.
Re: Hj60 "Lumikki"
Vuosi vaihtui. Loppuvuotena ei tapahtunu oikee mitään merkittävää. Varaosakorien yms. kamojen hankintaa.
Tänään sain käsiini jotain näkyvää. Eli "omaa" tuotantoa oleva sumuvalonkehys. Sopii hyvin paikalleen, yllättävän hyvin.
Tänään sain käsiini jotain näkyvää. Eli "omaa" tuotantoa oleva sumuvalonkehys. Sopii hyvin paikalleen, yllättävän hyvin.
Re: Hj60 "Lumikki"
Viime viikonloppuna aloteltu korin irrotus saatettu päätökseen.
Runko ihan ryhdissään pari pikku peruspaikkaa, muuten ok.
Laatikkopakettikin irtos. Saa viedä laitettavaks.
Runko ihan ryhdissään pari pikku peruspaikkaa, muuten ok.
Laatikkopakettikin irtos. Saa viedä laitettavaks.
Re: Hj60 "Lumikki"
Hitaasti mutta varmasti. Runkoa purkanu jouset ja akselit irti yms. Ja osien hankintaa. Ei oikeen mitään raportoitavaa.
Re: Hj60 "Lumikki"
Pientä välipäivitystä, ettei joku luule etten saa mitään aikaseks. Runko kävi jokun aika sitten hiekkapuhalluksessa. Nyt sitte pientä askaretta ja näpertämistä ennen uutta puhallusta ja pohjamaalia.
Oon irrotellu jokusen korikiinnikkeen, takapalkin ja sitte nää vahvikkeet.
Niittien irrottelu on suoraan sanoen perseestä.
Sitte vähä hiekkapuhallusta ja pohjamaalia päälle.
Niin ja laatikko on ollu kohta 3kk korjattavana. Kohta pitäs sekin olla valmis. Ryhmäpyörästöakseli/sivuakseli mikä lie, oli menny huonoks. Siihen tulee korjaussarja. Muuten oli laatikko ok. Uudet laakerit ja tiivisteet tulee tietty.
Tästä on hyvä jatkaa taas.
Oon irrotellu jokusen korikiinnikkeen, takapalkin ja sitte nää vahvikkeet.
Niittien irrottelu on suoraan sanoen perseestä.
Sitte vähä hiekkapuhallusta ja pohjamaalia päälle.
Niin ja laatikko on ollu kohta 3kk korjattavana. Kohta pitäs sekin olla valmis. Ryhmäpyörästöakseli/sivuakseli mikä lie, oli menny huonoks. Siihen tulee korjaussarja. Muuten oli laatikko ok. Uudet laakerit ja tiivisteet tulee tietty.
Tästä on hyvä jatkaa taas.
Re: Hj60 "Lumikki"
Noniin. Yksi välietappi saavutettu. Runko on korjailtu ja haettu maalarilta ja hyvältä näyttää.
Myös uudet jouset sai maalin päälle.
Ite teetetyt puskurin kiinnikkeetkin istuu hyvin paikalleen ja maalipintakin on todella hyvä.
Joitain osia kävi myös passivoinnissa. Ruoste ei kuulemma haitannu, mutta ihan kaikki ei hapossa lähteny. No eiköhän ne runkoon kelpaa. Sudin varmaan päälle jonku kirkkaan öljyn, kuhan ovat paikallaan.
Joitku kiinnikkeet tuli pinnottamattomina, niin niihin vetelin maalit ja joku kaasarin ehostusspray, jonka piti näyttää passivoidulta. Sitä se ei tee, mutta ompahan maalattu.
Hiukan fiilistelyä.
Jarruputkea kokeilin vähän taitella. Taittelu vaatii vielä harjottelua, mutta putken suoristin ja taittelupihdit toimii toivotulla tavalla.
Myös uudet jouset sai maalin päälle.
Ite teetetyt puskurin kiinnikkeetkin istuu hyvin paikalleen ja maalipintakin on todella hyvä.
Joitain osia kävi myös passivoinnissa. Ruoste ei kuulemma haitannu, mutta ihan kaikki ei hapossa lähteny. No eiköhän ne runkoon kelpaa. Sudin varmaan päälle jonku kirkkaan öljyn, kuhan ovat paikallaan.
Joitku kiinnikkeet tuli pinnottamattomina, niin niihin vetelin maalit ja joku kaasarin ehostusspray, jonka piti näyttää passivoidulta. Sitä se ei tee, mutta ompahan maalattu.
Hiukan fiilistelyä.
Jarruputkea kokeilin vähän taitella. Taittelu vaatii vielä harjottelua, mutta putken suoristin ja taittelupihdit toimii toivotulla tavalla.
Re: Hj60 "Lumikki"
Hyvä tulee. Onko arvokasta tuo passivoinnissa käyttö? Mikäs maali runkoon tuli?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: Hj60 "Lumikki"
Passivointi oli 50€. Sillä ois saanu 8kg käsiteltyä. Maalista en tiedä. Joku raskaan kaluston uretaanimaali korkealla kuiva-ainepitoisuudella ja 65% kiiltoasteella. En oo huomannu merkkiä kysyä.-MaTTi- kirjoitti:Hyvä tulee. Onko arvokasta tuo passivoinnissa käyttö? Mikäs maali runkoon tuli?