Kuva Kuva

BeeJii42

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

tojo40
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2017 9:44 am
Paikkakunta: Raahe

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja tojo40 »

-MaTTi- kirjoitti: To Elo 09, 2018 11:59 pm BJ75-ohjausvarsi sektorivarteen kiinnittyvällä nivelellä ja 40-sarjalaisen vasen raidetangonpää ohjausvarren oikeessa päässä. Ohjausiskarina Monroen joku, passaa alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Kuva
Mistä matti hommasit tuon bj75 ohjausvarren?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

tojo40 kirjoitti: Ma Tammi 07, 2019 7:35 pm Mistä matti hommasit tuon bj75 ohjausvarren?
Paikalliselta Toitsulta tilasin eli Sipoonlahden pisteeltä jossa tutuimmat naamat. Jotain 120€ luokkaa lähtöhinta tangon kanssa, liki saman pelkkä tossa kuvassa näkyvä raidetangonpää ilman tankoo.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Oikean puolen helma valmis. Noin puolet kantista tein uutta 1.5 mm pellistä, kuten itse helmakin.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Asiallista tekemistä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

-MaTTi- kirjoitti: Su Joulu 30, 2018 5:44 pm Kuva
Hiukan edistystä.
Kuva
Vielä puuttuu 1.5 mm pelti tosta korvakkeen kyljestä.

Jospa ehtis hiihtolomalla käyttää tämän puhalluksessa. Lasimursketta miettiny. 🤔
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Ja ruostepäivitystä. Kuva

Kuskin lattiaan sain tökittyä ruuvarilla reikää:
Kuva

Luukku auki:
Kuva

Vähän häiritsee kun noissa suht terveen näköisissäkin saumoissa muhii ruoste. :| Ei pysty/riitä aika/viiti kaikkee aukoo ja tehä uusiks. Niiku tän näköistä tossaki toisella puolen, täysin kova kuitenkin, mut jos sauman aukasis niin ruskee olis:
Kuva
Pitää luottaa että epoksi ja kotelonsuoja tekee tehtävänsä.

Vähän aikaa pellin pieksämistä ja paikka löysi muotonsa, samasta 1.5 mm arkista näitä vääntelen:
Kuva

Ja ummessa (ketä kiinnostaa?, mut kuvat on kivoja):
Kuva

Kuskin puolen helmakin asettui paikoilleen:
Kuva

Tämähän tuli aiemmin silpaistua aika isolla kädellä pois:
Kuva

Pystysaumassahan oli alunperin reikä, se piti taivutella uusiks. Koriliima väliin niin pysyy.
Kuva

Ja sitten vielä B-pilarin huulen kimppuun, tämä sai luvan lähteä kun uusi takapulkka tulee L-mallisesti tuohon eikä kyljen suuntaisella limisaumalla kuten alunperin.
Kuva

Kuva

Eli nyt alkais oleen koppa valmis puhallukseen. Vielä jos tekis tuet lattiaan noille helmapelleille kuten alunperinkin oli.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

On kyllä hienosti tehtyä. Ja ironista on, että katsuri tökkii reikiä omaan autoonsa :)
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja Jul »

Perusteellista työtä, hienoa!
BJ75 1987
# 274
lepa77
Viestit: 136
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 1:35 pm
Paikkakunta: Salo

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja lepa77 »

tulee kyllä viimisen päälle.
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pikkusen pitää silti kritisoida että kun nuo ruostepaikat on olleet auki niin se ois kannattanut hiekkapuhaltaa puhtaaksi ennen uusien peltien päälle laittoa...

Vaikka kuinka tympäsee ja vituttaa niin tuollaisessa rojektissa joka paikka kannattaa pyrkiä putsaamaan, se on sitten jälkeenpäin kiva kun tietää ettei siellä peltien välissä muhi yllätyksiä jotka puskee muutaman vuoden päästä läpi.

Mutta hieno rojetki jokatapauksessa!!!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Mika.T kirjoitti: La Helmi 23, 2019 12:53 pm Pikkusen pitää silti kritisoida että kun nuo ruostepaikat on olleet auki niin se ois kannattanut hiekkapuhaltaa puhtaaksi ennen uusien peltien päälle laittoa...

Vaikka kuinka tympäsee ja vituttaa niin tuollaisessa rojektissa joka paikka kannattaa pyrkiä putsaamaan
Kyllä on joka sauma vingutettu kiiltäväks ja sinkkiä tuplasatsi väliin ennenkuin on umpeen lyöty.

Ja olin jo viemässä torstaina puhallusukolle mut toisinpäin kääntäessä päätin kuitenkin vielä ronklata noita saumoja tarkemmin, sen verran ohueks oli kuitenkin toiselta puolen menny, laitan vielä pari slaissia uusiks. Sisältä ulospäin tuo on noista jalkatiloista ruostunu, ei se paljoa kestä ruostua pois niin on seitinohutta enää jäljellä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Bitumit rapsittu pois, helpoimmillaan lähti parin kämmenen kokoinen biitti kun kulmasta nosti. Puhdas maali alla. Ei ihme jos pääsee kosteus alle muhimaan.
Kuva

Jalakset asennettu että saa tukevasti kärryn laitojen päälle poikittain.
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Illan aiheena ruoste. Palasin vaihteeks rungon luo.

Takajousia taas paukutettu pitkään turhaan, loppu pikkupilleistä kaasu niin ei saanut kunnolla lämmitettyä. No, rälläkällähän ne lähtee.

Uutta takapakkaa mallailtu:
Kuva

Ja sitten sain vihdoin putsattua rungon sisältä hiekat veke. Rutikuivahan se oli, mut kappas kun oli sisemmän C-palkin alareuna hävinnyt tosta oikean palkin takajousen korvakkeen etupuolelta:
Kuva

Kuva

Vasen puoli ok, sinne oli vuotanut jotain (jarrunestettä vai diisseliä?):
Kuva

Eli auki otettava. Pihalla pätkitty varaosarunko mut onpa siinäki just toi kohta jo joskus vedetty migillä kiinni. Mut jospa ottais vasemman puolen yläreunasta palan, peilikuva kun on. No, niitit auki ja laikka käteen, katotaan keväämmällä.

Rungon takanurkathan on oikeesti ruosteessa. :shock: Tämä vasen takanen sisäpuolelta, jousenkorvakkeen kolmio tuossa pohjalla.
Kuva

Onneks on hyvät korjauspalat:
Kuva

Ja ei muuta kuin viiva:
Kuva

... ja poikki:
Kuva

Takapuskurin alareuna pömpöttää ja palkkien päiden kohdalta näytti puoliks hävinneen, otin laikalla kiertäen niiltä kohdin irti. Noihin kohtiin pitää tehdä slaissi 50x3mm latasta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

On se auton korjaaminen aika brutaalia hommaa.
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: BeeJii42

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

No nyt rupeaa näyttämään perus BJ huolto meinigille . :? Tähän asti on ollut harvinaisen ehjää .
Ja hyvin etenee vaikka näyttää vähän ahdalta työtilat välillä .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Vastaa Viestiin