Bj-42 laittelua..
Valvoja: Käyttäjä
Bj-42 laittelua..
Tuollainen tuli keväällä hommattua ja olisi tarkoitus poistella tulevana talvena noita ruosteita ja vähän jousitusta ryhdistää ym.
Auto on ostettu uutena Kuopion Autokaupasta ja ei ole maalattu eikä hitsattu vielä kertaakaan ja oli samalla omistajalla 27v.
On vaan vielä hakusessa että kuinka perusteellisesti projekti pitäisikään tehdä?!..
Kuva suunnilleen siinä kunnossa kun ostaessa oli.
Kilometrimäärä ja huoltokirja löytyy..
Sisältä
Maalit ostin ja vaikka kuvassa onkin varjoa koepalassa niin silmällä on juuri oikeaa sävyä, 653 olive.
Auto on ostettu uutena Kuopion Autokaupasta ja ei ole maalattu eikä hitsattu vielä kertaakaan ja oli samalla omistajalla 27v.
On vaan vielä hakusessa että kuinka perusteellisesti projekti pitäisikään tehdä?!..
Kuva suunnilleen siinä kunnossa kun ostaessa oli.
Kilometrimäärä ja huoltokirja löytyy..
Sisältä
Maalit ostin ja vaikka kuvassa onkin varjoa koepalassa niin silmällä on juuri oikeaa sävyä, 653 olive.
ei näin hyvin säilyneelle orkkiskuntoiselle saa tehdä muuta kuin korjata mahdollisia vauriokohtia ja ennaltaehkäiseviä huoltotoimenpiteitä, kuitenkin niin ettei ulkoasu muutu. ei edes rengastusta saa vaihtaa, puhumattakaan että lukkovanteet vaihtuisi toisenlaisiin.
SIIS EI MITÄÄN MUUTOKSIA!!!!
jos on rakenteluintoa ja viettiä niin siihen hommaa toisen joka jo turmeltu pois orkkiskunnosta.
SIIS EI MITÄÄN MUUTOKSIA!!!!
jos on rakenteluintoa ja viettiä niin siihen hommaa toisen joka jo turmeltu pois orkkiskunnosta.
Noo pintasipsua on aikalailla mutta nuo takakulmat alaosasta ja kyljistä meni reijille että vaihtaisiko koko pellit vai hitsailisiko tukkoon reiät?.. Muualta kestää varmaan varovasti hiekkapuhaltaa auki niin ettei edes puhkea eikä väänny(kokeilin jo hiukan).
Mites Cruiseristit tekisitte noiden lukkovanteiden kanssa, kun nehän on ruostuneet kumiin tyköistuvasti ja kuitenkaan ei passais tuhota noita renkaita niin puhaltaakko ja maalata kumit päällä vai miten? Muutaman talvirenkaan olen irroittanut vanteesta mutta ne on olleet tosi lujassa juuri ruosteen ansiosta ja ei tahdo saada irti särkemättä kumia.
Onkohan tällaiseen toi Cygnus White T-12 oikea sävy kattoon ja maskiin?
Entä etuvilkkujen ja peilien koteloiden sävy?
Tuota hopeanharmaata maalasin koepalasen CaseIh:n vannehopealla joka on puolikiiltävää yksikomponenttimömmöä, aika lähelle veti hanskalokeron kannen kanssa, mutta pitää nyt vielä katsoa kun on niiden osien vuoro, ensin on tarkoitus nuo ruskeat osat ehostaa..
Ja sitten sellainen että tarkoitus olisi pitää niin alkuperäis asussa kuin vaan voi, boggereita ym ei tule..
Mites Cruiseristit tekisitte noiden lukkovanteiden kanssa, kun nehän on ruostuneet kumiin tyköistuvasti ja kuitenkaan ei passais tuhota noita renkaita niin puhaltaakko ja maalata kumit päällä vai miten? Muutaman talvirenkaan olen irroittanut vanteesta mutta ne on olleet tosi lujassa juuri ruosteen ansiosta ja ei tahdo saada irti särkemättä kumia.
Onkohan tällaiseen toi Cygnus White T-12 oikea sävy kattoon ja maskiin?
Entä etuvilkkujen ja peilien koteloiden sävy?
Tuota hopeanharmaata maalasin koepalasen CaseIh:n vannehopealla joka on puolikiiltävää yksikomponenttimömmöä, aika lähelle veti hanskalokeron kannen kanssa, mutta pitää nyt vielä katsoa kun on niiden osien vuoro, ensin on tarkoitus nuo ruskeat osat ehostaa..
Ja sitten sellainen että tarkoitus olisi pitää niin alkuperäis asussa kuin vaan voi, boggereita ym ei tule..
Cygnus White on oikea valkoinen maskiin ja kattoon. Kyllä nuo renkaat saa rengasliikkeellä irti rengasta särkemättä, mutta toisaalta miksi niitä irrottaa jos ilmat sisällä pysyy? Puhallus/suojaus/maalaus vaan.
Tuurilla ei tarvitse edes tasapainoja, itellä on kesä- ja talvirenkaat lukkovanteilla ilman painoja, eikä täristä oikeastaan ollenkaan.
Tuurilla ei tarvitse edes tasapainoja, itellä on kesä- ja talvirenkaat lukkovanteilla ilman painoja, eikä täristä oikeastaan ollenkaan.
BJ75 1987
# 274
# 274
Juu, ei tartte ottaa renkaita pois, eipä tuo hiekkapuhallus tee gummille mitään, on siinä tietysti oma hommansa sitten peittää ne renkaat kun maalailee...
Miten mulla on sellanen olo että tuolla T-12 koodilla enää nykypäivänä löytyny mitään, voin kyllä muistaa ihan väärinkin, omissa rojekteissa katot ja maskit on maalattu toyota 033 koodilla.
Miten mulla on sellanen olo että tuolla T-12 koodilla enää nykypäivänä löytyny mitään, voin kyllä muistaa ihan väärinkin, omissa rojekteissa katot ja maskit on maalattu toyota 033 koodilla.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Kyllä noissa ilmat pysyy, sitä vaan on tottunut aina irroittamaan renkaat että saa sisäpuoleltakin puhtaaksi mutta nyt taidan vaan puhaltaa ja maalata.. Mäntysuopa on ainakin traktoriprojekteissa ollut helppo suojaus kun ensin on taipuisalla teipillä rajannut reunan.
Kyselin tuota Cygnus Whiteä mutta ei sitä oikein löydy ja tuo 033 taitaakin olla 80 luvun malleissa oleva sopiva koodi, ainakin tämän linkin perusteella näyttäisi siltä?.
http://www.toyotareference.com/charts/LC40.png
Olisikos tepa78 tuo silver metallic 147 kuinka samanlaista noiden puskureiden kanssa?, kun teillä näkyy olevan hieno projekti meneillään..
Kyselin tuota Cygnus Whiteä mutta ei sitä oikein löydy ja tuo 033 taitaakin olla 80 luvun malleissa oleva sopiva koodi, ainakin tämän linkin perusteella näyttäisi siltä?.
http://www.toyotareference.com/charts/LC40.png
Olisikos tepa78 tuo silver metallic 147 kuinka samanlaista noiden puskureiden kanssa?, kun teillä näkyy olevan hieno projekti meneillään..
Se väri vastaa aika lailla maalarinteippiä. Vajaa pari vuotta sitten maalasin silloisen 45:en katon ja maskin Tuolla Cygnus White - sävyllä, jostakin maailmalta kaivoin siihen koodin, jolla Autoväri Hirvonen Joensuusta sai sekoitettua Ppg:n akryylimaalin tuohon sävyyn. Hallilla (10 km päässä) on muistaakseni purkki tallella, jossa tuo kooditarra on. Voin katsoa sen koodin kun sielläpäin liikun.eero kirjoitti:Katselin noita maaleja kartalta ja maskista takapuolelta kiillottamalla niin kyllä tuo 033 white on paljon valkeempaa kuin Cygnus White että ei sillä tohdi vetäistä. tuo cygnus white on sellaista lähemmäs kermanväristä päivänvalossa.
CoolCruisersin värikoodisivulla antaa tuolle Cygnus White:lle myös tuommosen koodin: ppg-833. Oiskohan se ollut se??
BJ75 1987
# 274
# 274
Juu, puskurin maalailinkin jo vähän niinku malliks, kyl se hanskalokeron takapuolelle näytti ihan hyvältä, etupuolelle ei taas niin hyvältä... näissä "trim" osissa on kyllä niin vähän maalia orkkiksena että ei ihme vaikka joka osa olis eri värinen. täytyy ottaa kuva joku kerta kun on kamera tallilla mukana.eero kirjoitti:Olisikos tepa78 tuo silver metallic 147 kuinka samanlaista noiden puskureiden kanssa?, kun teillä näkyy olevan hieno projekti meneillään..
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Tuo koodi on varmaan ppg linjassa juuri oikea, ja varmaan sitä hommaan kun sillä on kerta maalattu Suomessa.. Sellaistakin jostain selailin että myös toyota 012 koodi olisi samaa?.Jul kirjoitti:CoolCruisersin värikoodisivulla antaa tuolle Cygnus White:lle myös tuommosen koodin: ppg-833. Oiskohan se ollut se??
Työtoveri kertoi että Iisalmessa on yhdessä maalaamossa maalinlukulaite ja sille oli ainakin löytäneet hyvin koodin laitteella. Täytyy jossain välissä hanskalokeron kannen ja peilinvarren kanssa käydä kokeilemassa, ja miksipä ei myös maskin.
Prjojektia taas vähän näpräsin mutta sade keskeytti puhaltamisen..
Vanteet kuitenkin sain puhallettua ja maalattua..
Tänään satuttiin vertailemaan konepellin hakasia, hanskalokeron saranalehteä ja takapuskurin törmäys rautoja niiltä kohtaa mistä ovat olleet toista maalia vasten GM lava auton ovenreunaan niin väri oli kuin nakutettu ainakin tuon bj:n osiin verrattuna... se numero näkyi olevan GM WA382E Light Pewtertepa78 kirjoitti:Juu, puskurin maalailinkin jo vähän niinku malliks, kyl se hanskalokeron takapuolelle näytti ihan hyvältä, etupuolelle ei taas niin hyvältä... näissä "trim" osissa on kyllä niin vähän maalia orkkiksena että ei ihme vaikka joka osa olis eri värinen. täytyy ottaa kuva joku kerta kun on kamera tallilla mukana.
Sitten kävin autovaraosakaupassa peilinvarren kanssa ja sieltä tarttui multona 0813 valmis spraymaalia mikä on samaa sävyä peilinvarsien kanssa (toyota UA31), en viitsinyt teetättää kun on vaan kaksi peiliä..
Tuossa kuvaa puskurista:
Eipä tuosta kuvasta oikeen selvää ota, mut hanskalokeronkannen sisäpuolelle ihan jees, mut sit taas mittarikehys on luonnossa paljon tummempi mitä tuo kansi. taitaa olla vähän silleen että maalailee sillä mikä omaan silmään näyttää hyvältä
Eipä tuosta kuvasta oikeen selvää ota, mut hanskalokeronkannen sisäpuolelle ihan jees, mut sit taas mittarikehys on luonnossa paljon tummempi mitä tuo kansi. taitaa olla vähän silleen että maalailee sillä mikä omaan silmään näyttää hyvältä
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Näin se pitkälti menne, kun tuo hopeanharmaa on varmaan niin yksilöllisesti patinoitunutta..tepa78 kirjoitti:Eipä tuosta kuvasta oikeen selvää ota, mut hanskalokeronkannen sisäpuolelle ihan jees, mut sit taas mittarikehys on luonnossa paljon tummempi mitä tuo kansi. taitaa olla vähän silleen että maalailee sillä mikä omaan silmään näyttää hyvältä
Sehän tässä tavoite että jos sattuu monta Bj:tä samaan paikkaan niin suunnilleen saman näköisiä olisi samat osat, siis tällaisten alkuperäisen näkoisten.. Pitäisi jostain rueta tilaamaan lasien, katon, ym. tiivisteitä, missähän olisi edullisemmat?.
Muut ulkopuolen osat jo tilasinkin..