Kuva Kuva

Toyon levennyslaipat - ennakkokysely

Buy, sell and exchange Cruisers and related stuff

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Ai-niin-joo - muisti palaileen pätkittäin... Siis toi alkuperäinen aihe - noi levennyslaipat - lähti tilaukseen tänään. Koska niitä sitten saadaan onkin jo toinen juttu.
Aihioita pistin kuitenkin pari ylimääräistä sarjaa tilaukseen, koska kuitenkin joku mattimyöhänen niitä tulee vielä kysymään ;)
Ennen koneistukseen menoa pitää vielä tarkistaa millaisia pultteja on saatavilla, kun viime kerralla tuli ostettua maahantuojan kaikki "oikean kokoiset" pultit - toivottavasti on nyt täydentänyt varastonsa kunnolla....
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

laitetaas toi hj panssarin kuva näkyviin!
http://www.petrisimolin.net/gallery/dat ... nssari.bmp
näkyyköhän vieläkään?
ei suostu aukasee kuvaa suoraan noilla [img].........[/img]
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

No-nih! Tuli taas ostettua maahantuojan pyöränpulttivarasto tyhjäksi... enkä saanut pultit kuin vasta kolmannekseen laipoista - no ei noi laipatkaan ole vielä ehtineet koneistukseen... No odotellaan!
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

yks homma mitä mun on isto sulle pitän ehdottaa jo aikoi si mut se on tässä välillä unohtunut.
mitens onnistuis etunapojen tai jarrulevyjen suojapellin korvaava laippa levyjarrullisiin etuperiihin.
eli siihen olkatapin ja naparungon väliin kun siinä pellissä on semmonen vahvikerengas joka sinne on laitettava takas vaikka ei haluiskaan itse peltejä sinne laittaa.
en nyt ulkoa muista sitä paksuutta olisko luokkaa 3mm,multa sais kyllä mahdollisesti siihen mallinkin.
juu ja 5paria noita ottaisin mieluusti heti, olisikohan kellään muulla tarvetta tommosille?
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Jos tarvetta löytyy ja homma on mahdollista toteuttaa ja on riittävästi piiskureita, niin mikä ettei.... Toisaalta mulla taitaa olla pari sun projektia jo muutenkin pölyttymässä :( mutta paprut on kyl hyvin tallella :)
No-joo - siis harrasteita nää on onneksi. Toisaalta just nyt olis ehkä hieman mahiksia hyödyntää töitäkin näihin harrasteisiin... Eli jos on mahdollista, niin pistä mallit tulemaan ensi tilassa, niin katsotaan tilannetta.
Itse asiassa mun pitäis funtsia myös uudet jarrulevyjen suojakilvet mun siviiliautoon (GT Corolla), kun alkuperäiset alkaa oleen entiset :( Alkuperäinen muoto on vain vähän hankala :(
Asiasta ihan kolmanteen, kun sattui niin ikävästi, että tuohon mun siviiliautooni ei enää saanut jarrupaloihin kitinäsarjoja (ei valmisteta enää), niin nehän teetettiin ruostumattomasta....
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

juu taitaa multa löytyä tuolta yhet suojapellin jämät mistä mallin saisi ja on myös yksi 42 etuakseli mikä on menossa myös fiksaukseen siinä olis ainakin hyvä se pelti.
kokeilen tota ekaa vaihtoehtoa niin sen sais postin kautta kotiin kannettuna kun ei ole jäljellä pellistä kuin se laippa.
paas isto mulle se sun osoite vaikka priva viestinä varmuudeksi saattaa se kyllä ollakkin jossaa mutta kun noita lippuja ja lappuja on kertynyt ei varmuutta löytyykö.
juu ja pieni ajatus virhe aikaisemmin eihän toi laippa tietenkään ole siellä naparungon ja olkatapin välissä vaan olkatapin ja se ison peltistefan välissä.
eli määrää peltistefan oikean korkeuden napaan nähden toi paksuus oli sen 3mm.
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

alkuperäiseen aiheeseen paltakseni, missä vaiheessa mahtaa olla levikepalasten valmistus?
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Homma etenee hitaasti mutta varmasti... Eli laipat on polttoleikattuina koneistamolla. Kiirettä näyttää olevan joka puolella, joten ei uskalla luvata mitään... Toisaalta en oo kyl saanut pulttejakaan vasta kuin kolmannekseen laipoista - pitänee poiketa katsomaan toi pulttitilanne vielä tänään toimittajalta.
Kiikkujen kohdalla tilanne odottaa laippoja eli en oo rei'ittänyt kiikkuja, kun laipat viipyy ja vie ne joka tapauksessa samalla reissulla passivointiin.
Jokin homma sentään etenee eli panssareita oli saatu irti levystä eilen (perjantaina) kuten myös Jarin välilaipat. Sit kun kaverit vielä ehtis särmäämään ne muotoonsa, niin vois poiketa levypajalla.
Panssarin "kierreholkkeja" sain myös koneistamolta tällä viikolla, joten jos joku haluaa helpotusta rungon holkitukseen panssarin asennuksessa...

Vieras lienee joku, joka on jo aiemmin ilmaissut kiinnostuksensa laippoihin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Do-diiiiin.... Poikkesin just koneistamolla töihin tullessani ja yllätys-yllätys: levennyslaipat oli just koneistuksessa työstökeskuksella.
Eli siis koitan ehtiä loppuviikosta hakemaan laipat ja viemään passivointiin. Toiveissa olis myös saada lisää pultteja viikonvaihteeksi, joten ensi viikolla joku ilta pitäis ehtiä sit prässäämään pultit paikoilleen.
Joten homma on vihdoin taas menossa eteenpäin ja tarkistetaan nyt ketkä kaikki ovat vielä hankkimassa laippoja. Ennakkotilaajat on mulla kyllä kirjattuna mutta kun tää homma on "vähän" venynyt niin tarpeissa on saattanut tulla muutoksia. Eli päivitetään tiedot ;)

T. Isto
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Hups... äsken unohdin kirjautua...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mä voin ottaa yhen sarjan levennyslaippoja jos niitä jää,pistetään tosiaankin ne tilanneet etusijalle kun parisarjaahan mulla noita jo onkin.
sit pari sarjaa 8kpl vois ottaa niitä pikkutappi kiikkuja,meni muutes vast hilustakin takakiikut molemmat sököksi.
nii ja sit ne tilatut olkatapin laipat noiden lisäksi mistä juttua ylempänä,tais olla neljään perään eli 8kpl jos en väärin muista.
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Kuules nyt Jari - mein täytyy varmaan listata jossain välissä ranskalaisin viivoin mistä kaikesta on ollut juttua ;) Osa projekteista on varmaan hautaunut paperipinoon mutta noi mitä just mainitsit, niin pitäis tulla kondikseen ;) Levennylaipatkin oli kaikki jo kerran varattu mutta ilmeisesti yhdelle kaverille on tullut sen verran kalustovaurioita, että yksi sarja saattaa olla vapaana.
Sit kun mulla on noi sun osat valmiina kasassa, niin voisin oikeestaan tulla katsoon sun projekteja. Samalla myös muut Haminan suunnassa sais ilmasen rahdin osilleen ;)
Soittelelit joskus keväällä/kesällä sähkövinssistä - silloin ei tarve/valuutta-tilanne kohdannut. Nyt on ilmeisesti tulossa uusia projekteja ja jossain vaiheessa tullee ilmeisesti myös vinssitarvetta - eli juttu ei ole ajankohtainen mutta pidetään mielessä ;)
Vastaa Viestiin