Tuppu kirjoitti:LäJä on meirän veppimasterin eli Panun
Muunmuassa
Wanha Miranol HJ on tosiaan "paalattu" jokunen aika sitten ja hommattu tilalle kyseinen LäJä.
Uuden ajokin virittely/testailukentäksi osui tämä mukava pikku nurkkasafari, mistä enemmän alla.
Lavvantaiaamuna klo 8 raahauduttiin JF:n kanssa Porvooseen, eräälle keltaiselle LC-tallille ja todettiin, että on pari tuntia aikaa asentaa läjään edellisenä ehtoona sorvatut korotuspalikat (2") ja keksiä iskareille jotain modifikaatiota tämän kompensointiin.
Kun iskareiden tapit oli ammuttu poikki (3/4) pulttipyssyllä, keksi Jonas mainion idean olevan korvata alkuperäiset tapit pari tuumaa pidemmillä ja hieman paksummilla pulteilla ja holkeilla.
Tällä konstruktiolla läjä kasattiin korotuspaloineen parissa tunnissa ja kisapaikalle saavuttiin vain pari tuntia (ja noin 300m
) myöhässä, vaikka sentään kierrettiin eväskaupan kautta.
Uralla huomattiin heti, että tavoite oli saavutettu, eli pyörät ei joustoissa tai käännöksissä raapineet enää kaariin tai muuallekkaan ja maantieajo-ominaisuudet olivat muuttuneet entistä hirveämmiksi. Joustoja on vakion verran.
CreepyCrawlerit vaikuttavat olevan niin vahvarunkoiset renkaat, ettei niitä saa noin kevyellä autolla elämään alla millään.
Seuraavaksi kokeilemaan vanteella pysymistä 0,01Bar paineilla, jos sekään riittää
Etenemiskykyä testattiin rankalla kädellä (ja oikealla jalalla) uuden kaluston innoittamana.
Eräs nimeltä mainitsematon, SuuriamääriäSyövä Pohjois-Suomalainen offi-video mies totesi tästä tosin että olen kuulemma jälleen löytänyt itseni
Kalustovauriot jäivät minimaalisiksi; etuvilkku putosi tärinästä ja tankkiin tuli pikku lommo (alunperin totesinkin ettei mihinkään ole asiaa ennenkuin tuollaisessa paikassa oleva tankki on panssaroitu..)
Vinssin vaijerista löydettiin myös yksi heikko kohta..tuskin viimeinen.
Kiitokset kaikille tapahtuman toteutumiseen osallistuneille myös omasta puolestani, nähdään tulevaisuudessa.
Panu
--