kumman kautta vaijeri tulee "oikein" ulos ylä vai ala kautta ????
mun hojossa tulee ala kautta ulos ja ottaa rulla kitaan kiinni "ala rullaan"kun rupee vinssaa.
Yläkauttahan tuon olisi normaalisti tultava. Läjässä oli ykssuuntainen PTO, minkä vuoksi oli laitettu menemään alakautta jottei olisi tarvinut pakilla vetää. Hommasin kakssuuntaisen PTO:n niin sain laittaa yläkautta naru kulkemaan ulos/sisään.
Ilmeisesti nuo pyörimissuunnat menee ykssuuntaisissa "ristiin" joidenkin vinssien kanssa jolloin tulee em. "ongelma" .
Jep, sama vika täällä yks-suuntaasen ulosoton kans Saahan sen vaijerin kelattua pakilla sisään, mutta sitten ei pysty auttaan "kiinnijäädessä" auton pyörillä... Onko ainut vaihtoehto hommata 2-suuntainen ulosotto, jotta pääsee kyseisestä ongelmasta eroon
Rälläri kirjoitti:onko vinsseissä sitten eroja ? pyöriikö erisuuntiin ? vinssi on v -82 hojosta 4vaiht. 2suunt PTO ja oma on -86 5vaiht. 1suunt PTO
Muakin kiinnostais tietää mitä eroa on 61:n ja 60:n vinsseillä? Eli sopiiko 61:n vinssi 60:n kaks suuntaseen ulosottoon?
Se on sama mikä vinssi sulla on jos on 2suuntanen PTO. Niin ja pyörimissuuntahan noissa vinsseissä on muuttunut vissiin vuoden 1986 paikkeilla. Ainakin mun 60:ses on jo ykssuuntanen PTO.
Voiko matoruuvin ja vaihteen vaihtaa toiste päin et vinssi pyöris toiseen suuntaan Tai voiko vaihtoehtoisesti vaihtaa matoruuvin ja vaihteen eri suuntaan pyörivästä vinssistä. Vinssit on -83 ja -89. 83 pyörii -89 hj-61s ´väärään´ suuntaan ja olis kuoririkkoinen 89 josta sais noi osat Molemmat vinssit on alkuperäisiä ei läpivetäviä. Tulikohan taas tarpeeks epäselvästi.
Öö tyhmä kysymys, mutta jos mä nyt hommaan tuon yks-suuntaasen PTO:n tilalle 2-suuntasen PTO:n niin täytyykö hommata myös 2-suuntaasen vivusto ulosotonkeppiin
JuMin kirjoitti:Öö tyhmä kysymys, mutta jos mä nyt hommaan tuon yks-suuntaasen PTO:n tilalle 2-suuntasen PTO:n niin täytyykö hommata myös 2-suuntaasen vivusto ulosotonkeppiin
Ei tarvi, senkun leikkaat mattoon pitempi läpi että pääsee keppi liikkumaan riittävästi. Lisäks joutuu pidentämään vaakatasossa olevaa tankoa mikä tulee "kytkentäkepin" ja voimanulosoton väliin