Yläkauttahan tuon olisi normaalisti tultava. Läjässä oli ykssuuntainen PTO, minkä vuoksi oli laitettu menemään alakautta jottei olisi tarvinut pakilla vetää. Hommasin kakssuuntaisen PTO:n niin sain laittaa yläkautta naru kulkemaan ulos/sisään.
Ilmeisesti nuo pyörimissuunnat menee ykssuuntaisissa "ristiin" joidenkin vinssien kanssa jolloin tulee em. "ongelma" .
Jep, sama vika täällä yks-suuntaasen ulosoton kans Saahan sen vaijerin kelattua pakilla sisään, mutta sitten ei pysty auttaan "kiinnijäädessä" auton pyörillä... Onko ainut vaihtoehto hommata 2-suuntainen ulosotto, jotta pääsee kyseisestä ongelmasta eroon
Rälläri kirjoitti:onko vinsseissä sitten eroja ? pyöriikö erisuuntiin ? vinssi on v -82 hojosta 4vaiht. 2suunt PTO ja oma on -86 5vaiht. 1suunt PTO
Muakin kiinnostais tietää mitä eroa on 61:n ja 60:n vinsseillä? Eli sopiiko 61:n vinssi 60:n kaks suuntaseen ulosottoon?
Se on sama mikä vinssi sulla on jos on 2suuntanen PTO. Niin ja pyörimissuuntahan noissa vinsseissä on muuttunut vissiin vuoden 1986 paikkeilla. Ainakin mun 60:ses on jo ykssuuntanen PTO.
Voiko matoruuvin ja vaihteen vaihtaa toiste päin et vinssi pyöris toiseen suuntaan Tai voiko vaihtoehtoisesti vaihtaa matoruuvin ja vaihteen eri suuntaan pyörivästä vinssistä. Vinssit on -83 ja -89. 83 pyörii -89 hj-61s ´väärään´ suuntaan ja olis kuoririkkoinen 89 josta sais noi osat Molemmat vinssit on alkuperäisiä ei läpivetäviä. Tulikohan taas tarpeeks epäselvästi.
Öö tyhmä kysymys, mutta jos mä nyt hommaan tuon yks-suuntaasen PTO:n tilalle 2-suuntasen PTO:n niin täytyykö hommata myös 2-suuntaasen vivusto ulosotonkeppiin
JuMin kirjoitti:Öö tyhmä kysymys, mutta jos mä nyt hommaan tuon yks-suuntaasen PTO:n tilalle 2-suuntasen PTO:n niin täytyykö hommata myös 2-suuntaasen vivusto ulosotonkeppiin
Ei tarvi, senkun leikkaat mattoon pitempi läpi että pääsee keppi liikkumaan riittävästi. Lisäks joutuu pidentämään vaakatasossa olevaa tankoa mikä tulee "kytkentäkepin" ja voimanulosoton väliin