Kuva Kuva

LJ-70 irroittaa paikat hampaista...

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mettämiäs
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 6:41 pm
Paikkakunta: Rauma

LJ-70 irroittaa paikat hampaista...

Viesti Kirjoittaja mettämiäs »

no niiin,autolla ei voi ajaa nelosvaihteella alle kakstuhatta kierrosta myllyssä,siis viittäkymppiä ajetaan kolmosella.vika on mahdoton tärinä,resonanssi jota ei kärsi kuunnella.kartaani mielestäni kunnossa,vaihteiston gummityynyn vaihdoin,eipä auttanut.vielä vakiorenkaat alla mut tallissa odottaa 235/75-16 renkaat,epäilen että tuo "vika"vaan lisääntyy kun välitykset muuttuu
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

moi. mun auto on ihan samanlainen täristelijä.aina tuntuu kuin olisi liian iso vaihde päällä. kierroksilla 1700- 2100. vanha moottori täris. sitten vaihdoin koko moottorin uuteen vanhaan mutta laitoin syöttöpumpun vanhasta ja suuttimet. tärinä senkun jatkuu. ainoa vähän järkevä selitys löytyi kun mittasin puristukset koneesta 1-3 syl. oli muistaakseni n.24kg.mutta nelonen vain 17-18 kg. jos tällainen puristuspaine ero aiheuttaa sen tärisevän käynnin. sanokaa viisaammat. jo 8 vuotta täristellyt ja kaikki mahdolliset kumit ja puslat vaihdettu.
t.jp
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Kuulostais siltä että ruiskutusennakko on hiukan pielessä...kone ikään ku potkii hiukan takaisin tietyilla kierroksilla. Kokeilkaas väjän siirtää ruiskutusta myöhäsemmälle josko auttaa...ihan vähäsen ekaks.
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
mettämiäs
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 6:41 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mettämiäs »

en kyllä ihan heti usko sen puristuksista tai ennakosta johtuvan...olisko se vaan seurausta kun joka paikassa on "vähän"löysää? esim. kartaani,lootat,perä?tiedän kyllä sellaisenkin älljiin missä ei tätä vikaa ole....
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Entä ne vetopyörän laakerit? lonksuukos se laippa korkeussuunnassa?
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

se tärinä on moottorin kierroksista johtuvaa millä vaihteella vaan. ei siihen vaikuta perät tai muutkaan. kardaanin tärinät voi tulla vetopyörästön laakereista.ehkä. mulla 80+ nopeuksissa alamäessä kun hellää kaasua niin alkaa taas toisellainen jurina. se voi tulla perän väljistä laakereista. pinioni kyllä heiluu munkin autossa.
t.jp
mettämiäs
Viestit: 9
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 6:41 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mettämiäs »

alan uskoa että vika johtuu motin huonosta alaväännöstä,turbo taitaa tulla kunnolla mukaan vasta parin tonnin kierroksilla??? sama motti ilman turboa on aika nuhapumppu,onks kellään ahtopainemittaria,koska paineet nousee?
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

kun kojetaulussa syttyy vihreä valo on ahtopainetta n.0.2kg sillä paineella ei vielä tapahdu mitään.
mutta kun mulla on tässä" uudessa "koneessa vanhan täristäjän syöttöpumppu ja sitähän ei ole tarkistettu penkissä . suuttimet on tehty joitakin vuosia sitte jotta ne pitäis toimia. jospa toi pumppu sekoilee alakierroksilla ? pitäisiköhän viedä toinen pumppu dieselliikkeeseen tarkistukseen. ja vaihtaa vielä kerran pumppua. syöttöpumpun ajoituksen merkit ei välttämättä täsmää, kun ovat eri koneista. jos syöttö on myöhäsellä niin ainakin mun kone yskii tyhjäkäynnillä.ja siitä mä oon kääntänyt vähän aikasemmalle. :D
t.jp
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

:shock: :shock: :shock: siis oot vaihtanu pumpun etkä ole säätänyt ruiskutus ennakkoa kohdalleen...ei ihme että jos vähän käy epätasaisesti :wink: korvakuulolla ja perstuntumalla se ei yleensä osu kohdalleen...ja jos osuisi niin miksi ihmeessä on tehty työkaluja ja mittausvälineitä sen ajoituksen säätämiseen jos ei muuta tarvi kun korvat ja perseen...
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

no, huh huh. eihän tää nyt sentään mitään avaruusteknologiaa ole.
ton mukaan turboakaan ei saa laakeroida kotona. laakeri ja tiivistesarja kun maksaa vähän toista sataa niin turbohuolto ottaa hommasta yli 500e
eikä tee muuta kuin lasikuulapuhaltaa sen murikan. :D sekin homma on tehty meillä kotona .
t.jp
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

häh...onks turbossa laakerit :shock:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

joo. kyllä siellä sisällä on paljon tavaraa.laakeria hiilitiivistettä "männänrengasta" ym katsoppa
www.turbointernational.com löytyy kaikki mitä tarvit.
myös suomessa on ton firman edustus. 0400 421194 matti pinnioja.
ei tarvi ostaa turbohuollon hinnoilla.!
kaikessa , minkä voi tehdä itse säästää monta sataa euroa.
t.jp
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Tiedän myös korjaamon omistajana tapauksia: "tein itse ja säästin" :roll:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Vastaa Viestiin