Kuva Kuva

hj kaato

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

metsämies
Viestit: 3
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 10:47 pm
Paikkakunta: tohmajärvi

hj kaato

Viesti Kirjoittaja metsämies »

Sattu että hj käänty kyljelleen (pelkääjän puolelle) ajosta kärreineen.
nyt kysyisinkin että pääseekö moottorista öljyt ym vahingoittamaan konetta kun sen kääntää pyörilleen ja käynnistää hetimiten....
kyse on turbottomasta vm-84 koneesta.
kori on jo ainakin entinen...
Jos joku vois valaista asiaa mitä yleensä on voinut käydä ja vois ottaa huomioon kunnostusta ajatellen.
Tarkoitus olis hyödyntää kaikki tarpeellinen....
kiitokset jo etukäteen tiedoista

joskus käy näin kun lainaa.....
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Kaato

Viesti Kirjoittaja werzu »

Tuskin jollei kone ole päässyt hörppäämään öljyä imusarjaan.Ja kuitenkin huohotin on venttiilinkopassa joten se on aika epätoden näköistä.Kannatta jos epäilee pyörittää konetta vaikka käsin hihnapyörän mutterista niin saa varmuuden asiasta.Jos kone on hörpännyt niin hehkut irti ja starttaus niin avot lentää.Tosin jos koneeseen joutuu nestettä käydessä niin tuho on ilmeinen.Kerkesitkö itse sammuttaa vai sammuko itse?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
metsämies
Viestit: 3
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 10:47 pm
Paikkakunta: tohmajärvi

Re: Kaato

Viesti Kirjoittaja metsämies »

werzu kirjoitti:Tuskin jollei kone ole päässyt hörppäämään öljyä imusarjaan.Ja kuitenkin huohotin on venttiilinkopassa joten se on aika epätoden näköistä.Kannatta jos epäilee pyörittää konetta vaikka käsin hihnapyörän mutterista niin saa varmuuden asiasta.Jos kone on hörpännyt niin hehkut irti ja starttaus niin avot lentää.Tosin jos koneeseen joutuu nestettä käydessä niin tuho on ilmeinen.Kerkesitkö itse sammuttaa vai sammuko itse?
hj oli kaverilla lainassa ja oli käynnistännyt startilla hetimiten kun saivat paloautolla jaloilleen. käyntiin oli lähtennyt ja ajaneet n.15 km kotiinsa.
perehdyn heti alkuviikosta tarkemmin asiaan olis tarkotus tuoda kotiin vaikka ajamalla n.50km
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Varmaankin tapauskohtaista et miten käy. Itsellä oli HJ liki pitäen katollaan noin kahden tunnin ajan ja kävi tyhjäkäyntiäkin varmaan sen viisi minuuttia ennen kuin tokenin sammuttamaan. Mutta ei siinä koneelle mitään tapahtunut, auto pyörilleen ja menoksi.
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

saattaa vaan koneesta öljynkierto loppua katollaan, jollei oo öljysumppua...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

No joo, saattaa olla laakerit hivenen sinertyneet.
Vastaa Viestiin