Ennenaikainen koneremontti !
Valvoja: Käyttäjä
Tuli mieleen että onkohan tässä männärengas onkelmassa havaittavissa pientä piilottelu hiljaisuutta
Siis kun ongelma tuntuu olevan tiedossa mutta kukaan ei siitä puhu ettei vaan puolimiljuunaa ajettujen hojojen arvo tippuis
VAi miten on? oonko mä vaan vainoharhainen
Koneistamolla missä mun pata oli sanottiin että saman ikäisissä mersuissa on vahvistetut urat, se tekee siitä 300d ikiliikkujan!
Toi hojottimen kone kyllä kestää varmasti sen miljuunan poraamatta, kunhan männät uusii enne rengas oksennusta
Siis kun ongelma tuntuu olevan tiedossa mutta kukaan ei siitä puhu ettei vaan puolimiljuunaa ajettujen hojojen arvo tippuis
VAi miten on? oonko mä vaan vainoharhainen
Koneistamolla missä mun pata oli sanottiin että saman ikäisissä mersuissa on vahvistetut urat, se tekee siitä 300d ikiliikkujan!
Toi hojottimen kone kyllä kestää varmasti sen miljuunan poraamatta, kunhan männät uusii enne rengas oksennusta
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Mitäs tuollainen remontti tulee sitten maksamaan? Ja tarkoitus olisi sitten tehdä se taasen itse. Eli mitä osat maksaa noin suunnilleen,mitä kaikkea pitää purkaa ja voiko tuon remontin tehdä kone paikoillaan, vai onko helpompi nostaa motti pois. Niin että työ ei sitten taasenkaan maksa mitään muuta kuin vaimon hermot ja paljon asennus olutta.
nimimerkki:yli 500tkm ajetun auton ostoaikeissa
nimimerkki:yli 500tkm ajetun auton ostoaikeissa
Se jolla on kuollessaa eniten leluja, VOITTAA!!
#435
#435
Joo, kyllä toi savukaasutesti on turhaa koneiden särkemistä . Just käytettiin ite meidän 400000 ajettua 61:stä kannentiivistetestissä ja samalla mittautettiin savukaasut. Kone aukeaa tänään joten tiedetään enemmän sitten mutta ainakin kannentiiviste on mennyt, kansi ehkä halki ja niiden muutaman sadan kilometrin ajon aikana mitkä olemme ajaneet auton oston jälkeen kone on jo hörppinyt öljyä litroittain. Niin, se pakokaasutesti näytti aika hyvää tulosta . 2,6jotain oli arvo joka olisi saanut olla kolme ja autotohtori sanoi, ettei testi näytäkkään öljynkulutusta. Kone savuttaa sinisenmustaa kuormitettuna niin, että takanatulijat lähtee sivuteille joten ei se puhtaasti pala, syöttöä lienee ruuvattu vähän lissää. Silti menee testistä läpi mitä tietysti en valita mutta tää on nyt vähän sitä samaa kun metsiä hakatessa jätetään muutama kuivunut torso runko pystyyn jotta niillä pelastetaan luonnon ekosysteemi.
No tuo polttoainelaitteiden huono kuntohan/surkeat saadot sen pahimman savutuksen saa aikaan!? Eli kylla se testi jotain kertoo..timop kirjoitti:Testi ei kerro itse moottorin kunnosta juuri mitään, jos polttoainelaitteet on kunnossa. .
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Kertoo kertoo, nimenomaan polttoainelaitteista. Tarkotuskin on vaan karsia ne pahimmat tapaukset pois liikenteestä, mutta ei sitä minusta saisi tehdä särkemällä. Minun tapauksessa kulunut mutta puhtaasti toimiva kone tuhottiin lopullisesti. Kukaan ei tehnyt mitään väärin, mutta niin vain kävi. On täysin mahdollista että vanha ja kulunut kone läpäisee testin kirkkasti ja palvelisi omistajaansa vuosikausia vähissä ajoissa, mutta testi tekee siitä lopun. Ja on varmasti niitäkin tapauksia, että loppu olisi tullut kohta testistä huolimatta.
Turbot on kanssa vähän ongelma tuolle testille. Jos ahtopaineen kompensaattori on säädetty liian jyrkäksi, normaali ajossa täydellä kuormituksella voi olla koko pitäjä mustana, mutta testissä kun ei oikein kerkeä paineet nousta pelkässä ryntäytyksessä, niin leima kuitenkin tulee. Ja vanhoille kompensoimattomille taas päinvastoin, kuormituksessa olisi ihan ok, mutta testissä savuttaa kun ei turbo kerkeä herätä. Mutta voihan ruuvia kääntää ennen testiä? Eli kertoo tuo testi jotain, mutta ei ihan kaikkea sentään. Loppujen lopuksi, kertoo aikas vähän todellisen ajotilanteen savutuksesta, saati mistään muustakaan.
En kritisoi savutuksen testaamista ja rajoittamista sinänsä, vaan tuota testaustapaa. Se nyt vaan on halpa. Ja käätöpuolena kalliimman testaustavan maksaisi kuitenkin auton omistaja.
Niistä rengasurista, vanhoissa putkellisissa vapareissa oli vahvistetut ylimmät urat. Uudemmissa putkettomissa vapareissa ja turboissa ei ole.
Vissiin se vanha kone oli liian vahva.
Turbot on kanssa vähän ongelma tuolle testille. Jos ahtopaineen kompensaattori on säädetty liian jyrkäksi, normaali ajossa täydellä kuormituksella voi olla koko pitäjä mustana, mutta testissä kun ei oikein kerkeä paineet nousta pelkässä ryntäytyksessä, niin leima kuitenkin tulee. Ja vanhoille kompensoimattomille taas päinvastoin, kuormituksessa olisi ihan ok, mutta testissä savuttaa kun ei turbo kerkeä herätä. Mutta voihan ruuvia kääntää ennen testiä? Eli kertoo tuo testi jotain, mutta ei ihan kaikkea sentään. Loppujen lopuksi, kertoo aikas vähän todellisen ajotilanteen savutuksesta, saati mistään muustakaan.
En kritisoi savutuksen testaamista ja rajoittamista sinänsä, vaan tuota testaustapaa. Se nyt vaan on halpa. Ja käätöpuolena kalliimman testaustavan maksaisi kuitenkin auton omistaja.
Niistä rengasurista, vanhoissa putkellisissa vapareissa oli vahvistetut ylimmät urat. Uudemmissa putkettomissa vapareissa ja turboissa ei ole.
Vissiin se vanha kone oli liian vahva.
TP
no kaikki osat noin 1070e
Kone kannattaa nostaa pois, tosin männät ja kk laakerit voi vaihtaa kone paikallaankin, kansi ja öljypohja vaan pois.
Timop:tä ostin itse osat
JA itse teen rempan
Runkolaakerit oli mulla hyvät, että ei se koneenpoisto välttämätöntä ole.
Kone kannattaa nostaa pois, tosin männät ja kk laakerit voi vaihtaa kone paikallaankin, kansi ja öljypohja vaan pois.
Timop:tä ostin itse osat
JA itse teen rempan
Runkolaakerit oli mulla hyvät, että ei se koneenpoisto välttämätöntä ole.
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Missäs tuo raja menee? Mulla oli urat mitattuna ok, -81 2H.timop kirjoitti:Niistä rengasurista, vanhoissa putkellisissa vapareissa oli vahvistetut ylimmät urat. Uudemmissa putkettomissa vapareissa ja turboissa ei ole.
Vissiin se vanha kone oli liian vahva.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ja sen verran täytyy mainostaa että vajaa 700 000 ajettu 2H voi olla täydessä kuosissa, jos huollot on tehty hyvin ja ajallaan. Itellä sellanen löytyy, ja käy niin pirun nätisti. Savut ollu vuosia 0,5-0,7 välillä ilman vilunkia, ei huohota eikä vie öljyä. Huollot tehty aina alkuperäisosin, ja entisen omistajan toimesta huollatettu jopa liiankin usein. Ei pelota yhtään ajella, laukiaa jos laukiaa...
Onko PuuMasa:lla minkä ikänen tuo HJ? En ole varma milloin vahvistetut urat jäi pois, mutta hyvä arvaus on että silloin kun putketon lohko tuli ~86?. Se muuten viittaa vähän siihen että ikuista ei ollut enää tarkoitus tehdä. Huolto ja etenkin käyttö varmasti vaikuttaa osaltaan, juuri tuo huippukierroksilla huudattaminen on renkaille kova rasitus.
Niin vielä: Se oma hajonnut oli vm. -90.
Niin vielä: Se oma hajonnut oli vm. -90.
TP