Kuva Kuva

laturin remmin vaihto (hj61)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

laturin remmin vaihto (hj61)

Viesti Kirjoittaja Blis »

elikkä sellasta asiaa että miten mahtaa olla helpoin vaihtaa tuo remmi.

Sen verta raotin jo konepeltiä että mahtoivat myydä oikean mittaisen remmin ainakin mutta jäi askarruttamaan että mitäs tuosta pitäisi purkaa edestä jotta saapi vaihdettua tuon remmin (haittona on ainakin flekti ja se toinen remmi)...


ps. puusilmä kun oon niin missäs tarkalleen se latauksen rele on joka tekee tuon joulukuusi ilmiön...
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Laturin remmi

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Altapäin ohjaustehostimen remmi löysälle ja pois sitten vaan laturia kääntäen latausremmi höllään ja pois,siivet saa olla paikiolaan.......
Hanttimiehen jalkatilasa sen muovisen sivulla olevan suojan takana piileksii se joulukuusirele, vaihra ny ensin kuitenkin se remmi jos lähtis lataamaan eikä tarttis sitä 80E relettä vaihtaa!
Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja JES »

Ja se joulukuusi ilmiö voi myös johtua kuluneista laturin hiilistä tai paskasta jännitteensäätimestä. Itsellä oli hiilet finaalissa (4 mm ja 6mm) ja teki tuota. Hiilistä selviää parilla eurolla ja pienellä kolvausoperaatiolla. Uudet hiilet kolvataan 20,0 mm näkyviin, hiilien minimi pituus on 5,5 mm. Hiilien pituus on helppo tsekata irroittamalla hiilisilta laturista mukana tulee myös jännitteensäädin (jos sisäinen) mutta sitä ei tarvitse irroittaa jos hiiliä ei vaihda.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

JES kirjoitti:Ja se joulukuusi ilmiö voi myös johtua kuluneista laturin hiilistä tai paskasta jännitteensäätimestä. Itsellä oli hiilet finaalissa (4 mm ja 6mm) ja teki tuota. Hiilistä selviää parilla eurolla ja pienellä kolvausoperaatiolla. Uudet hiilet kolvataan 20,0 mm näkyviin, hiilien minimi pituus on 5,5 mm. Hiilien pituus on helppo tsekata irroittamalla hiilisilta laturista mukana tulee myös jännitteensäädin (jos sisäinen) mutta sitä ei tarvitse irroittaa jos hiiliä ei vaihda.
Pitäneepä tarkistaa nuo hiilet samalla kun remelin vaihan, vaikka epäilen hieman tuota kerta laturi lataa sen mitä pitää (~28v)...
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Blis kirjoitti:
JES kirjoitti:Ja se joulukuusi ilmiö voi myös johtua kuluneista laturin hiilistä tai paskasta jännitteensäätimestä. Itsellä oli hiilet finaalissa (4 mm ja 6mm) ja teki tuota. Hiilistä selviää parilla eurolla ja pienellä kolvausoperaatiolla. Uudet hiilet kolvataan 20,0 mm näkyviin, hiilien minimi pituus on 5,5 mm. Hiilien pituus on helppo tsekata irroittamalla hiilisilta laturista mukana tulee myös jännitteensäädin (jos sisäinen) mutta sitä ei tarvitse irroittaa jos hiiliä ei vaihda.
Pitäneepä tarkistaa nuo hiilet samalla kun remelin vaihan, vaikka epäilen hieman tuota kerta laturi lataa sen mitä pitää (~28v)...
nonih, nyt on remmi vaihdettu ja laturikin kerta porsi (250e, tehdas uusi), joulukuusi palaa vaan edelleenkin mutta lataapa jo komiasti....
HJ61 -87
Vastaa Viestiin