Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

vepele kirjoitti: Eiks hj-61 ahdin mee suoraan hj-60 koneen kylkeen.

Menee se jos on myös 61:sen pakosarja. + tietty sitten muut roippeet siihen lisäksi.
Avatar
vepele
Viestit: 85
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 7:10 pm
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja vepele »

Eipä puutu enään ku tuo kuusykkösen pakosarja,jos joltain löytys edullinen niin tarjotkoo
RUMARACING pig ben
HJ-60 vm:84

WWW.WUOKSIOFFROAD.COM
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Nonniin, tuli hommattua tuliterä schwitzer s2b 51/59 siivillä, ens viikolla asentelemaan.. Toivottavasti heräis jossain vaiheilla, pakopesä oli nimittäin aika iso.. Ymmärtääkö joku niistä numeroista pakopesässä että mitä ne tarkottaa ? Tämmöset löytyy siitä:

311675 115-318

DUC-JW1
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Nonniin, tuli hommattua tuliterä schwitzer s2b 51/59 siivillä, ens viikolla asentelemaan.. Toivottavasti heräis jossain vaiheilla, pakopesä oli nimittäin aika iso.. Ymmärtääkö joku niistä numeroista pakopesässä että mitä ne tarkottaa ? Tämmöset löytyy siitä:

311675 115-318

DUC-JW1
Onkos tuossa mallissa hukkaporttia?
J-T
Viestit: 137
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Vaasa-Kauhava-Larsmo

Viesti Kirjoittaja J-T »

Menee vähän ohi aiheen mutta laitan kuitenki tähän.

Eli mikä olis sopiva turbo uudemman malliseen 3B koneeseen?
Auto tulee maastoajoon,trailerin/kärryn vetämiseen ja siirtymiseen hirvimetälle ja offaamaan.

CT-26?
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

vm kirjoitti:
Juha_ kirjoitti:Nonniin, tuli hommattua tuliterä schwitzer s2b 51/59 siivillä, ens viikolla asentelemaan.. Toivottavasti heräis jossain vaiheilla, pakopesä oli nimittäin aika iso.. Ymmärtääkö joku niistä numeroista pakopesässä että mitä ne tarkottaa ? Tämmöset löytyy siitä:

311675 115-318

DUC-JW1
Onkos tuossa mallissa hukkaporttia?
Ei oo hukkaporttia tuossa... Oonko nyt ymmärtänyt ihan oikein, eli hj60 löytyy kaasuläppä ja dumpin asentaminen onnistuu ns. heittämällä ?

edit. sen verran sain tietää, että "pesän ar on 1,15" mitä sitten lie tarkottaa, isolta se silti näyttää :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Kannattaisi laittaa sitten erillinen hukkaportti. Voi olla että paineet eivät pysy enää hanskassa, esim. isoa kärryä vetäessä, pitkää mäkeä kiikkuessa jne..
Sais sillä hukkaportilla rajoitettua vääntöä..
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

metsäsika kirjoitti:
ventora kirjoitti:mitenköhän ajattelit hoitaa ohjauksen kaasuläpättömässä dieselissä?? :lol:
pienellä kikkailulla sen halutessa saa jollakin lailla toimimaan ei siihen tarvii kun jonkun pienen magneetti venttiilin,jonkun esim mikro kytkimen ja pikkusen jotakin johdon pätkiä sit vaan miettii mihin sen mikro kytkimen laittaa että sen saa kytketkemään sähköä sille mag vettiilille oikeessa vaiheessa. niin ja alipainettahan löytyy melkein joka vehkeestä.
oli tästä kytkennästä oikein kuvakin mut en nyt löytänyt sitä
Tästä olisi varmasti useita kiinnostuneita tälläkin palstalla... kaikki tieto kelpaa. Toki mitä yksinkertaisempi, sitä yksinkertaisempi (mahdollisimman vähän hajoavia osia).

Jotain tartteis tehdä kyllä muutenkin. Viikonloppuna vedettin Susukia trailerilla ja oli kyllä turhan nuhaista menoa. Vaatii paljon kierroksia mäissä, jotta vauhti säilyy.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

osilpi kirjoitti:
metsäsika kirjoitti:
ventora kirjoitti:mitenköhän ajattelit hoitaa ohjauksen kaasuläpättömässä dieselissä?? :lol:
pienellä kikkailulla sen halutessa saa jollakin lailla toimimaan ei siihen tarvii kun jonkun pienen magneetti venttiilin,jonkun esim mikro kytkimen ja pikkusen jotakin johdon pätkiä sit vaan miettii mihin sen mikro kytkimen laittaa että sen saa kytketkemään sähköä sille mag vettiilille oikeessa vaiheessa. niin ja alipainettahan löytyy melkein joka vehkeestä.
oli tästä kytkennästä oikein kuvakin mut en nyt löytänyt sitä
Tästä olisi varmasti useita kiinnostuneita tälläkin palstalla... kaikki tieto kelpaa. Toki mitä yksinkertaisempi, sitä yksinkertaisempi (mahdollisimman vähän hajoavia osia).
.
lisätäämpäs tähän vielä että tuo systeemi on itellä ja toimii,ja edullinen kaiken lisäks, (pelkän dumpin jouduin ostamaan )alipaine ventiiliksi laitoin hj61 nelivedon kytkentä venttiilin ja jostakin ,taisi olla joku vanha pesukone josta löytyy nuita mikrokykimiä.tämmöstähän systeemiä saa jostakin ihan asennus sarjana,tais joskun olla offi palstalla joku linkki missä oli ihan kaupallinen toteutus
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ihan kätevästi tuli toi turbo vähä alemmas, pakosarja on kyllä käännetty väärinpäin, mutta siitä lähtee heti 2 90-asteen mutkaa alaspäin ja turbo on siellä rattiakselin ja lohkon välissä, nippanappa mahtu sinne, ku sen verran iso pakopesä tuossa..

Sen verran vielä ihmettelyä, että riittääkö öljyn paluulle se laturin persiistä alipainepumpun paluuletku? Ettei rupeis nostaan öljyn pintaa sinne turbolle saakka. Pitää varuilta sorvissa vähän porata isommaks sitä banjon keskellä olevaa reikää. Hyvällä säkällä sais savut jo tänään :roll:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Ihan kätevästi tuli toi turbo vähä alemmas, pakosarja on kyllä käännetty väärinpäin, mutta siitä lähtee heti 2 90-asteen mutkaa alaspäin ja turbo on siellä rattiakselin ja lohkon välissä, nippanappa mahtu sinne, ku sen verran iso pakopesä tuossa..

Sen verran vielä ihmettelyä, että riittääkö öljyn paluulle se laturin persiistä alipainepumpun paluuletku? Ettei rupeis nostaan öljyn pintaa sinne turbolle saakka. Pitää varuilta sorvissa vähän porata isommaks sitä banjon keskellä olevaa reikää. Hyvällä säkällä sais savut jo tänään :roll:
Niihin mutkiin on sitten hyvä lisätä se erillinen hukkaportti, ettet kilauta kankia ulos. Öljylle pitää olla täysin vapaa paluu, noin 20 mm sisähalkaisijalla olevaa putkea olen käyttänyt useammassa projektissa ja toimii. Eikä siihenkään sitten kovin jyrkkiä mutkia.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ootkos sie mistä napannu ite ne öljyt turbolle ? Katottiin tossa, niin king cabin alipainepumpun se lohkon pään pulttihäzzäkkä oli huomattavasti isompi ku tuossa, mut silti sama kierre oli.. Joo pitää se hukkaportti hommata heti ku saa seuraavaks rahnaa, vähän tiukalla budjetilla just tällä hetkellä.. dumppi pitäs kans hommata samalla sitte, pitää koittaa varovasti ajaa tonne 19. päivään asti :shock:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Ootkos sie mistä napannu ite ne öljyt turbolle ? Katottiin tossa, niin king cabin alipainepumpun se lohkon pään pulttihäzzäkkä oli huomattavasti isompi ku tuossa, mut silti sama kierre oli.. Joo pitää se hukkaportti hommata heti ku saa seuraavaks rahnaa, vähän tiukalla budjetilla just tällä hetkellä.. dumppi pitäs kans hommata samalla sitte, pitää koittaa varovasti ajaa tonne 19. päivään asti :shock:
Mulla tulee öljy ahtimelle siitä alkuperäisestä paikasta ja paluulle myös oma paikkansa kun on alkuperäinen turbo moottori.

Mutta ota vaikka öljynpainekellolta, laitat sellasen t-haaran siihen väliin. Pariin traktoriin olen tehnyt tuollaisen t-haara patentin ja ovat toimineet.

Onkohan tuosta dumpista niinkään merkittävää hyötyä matalakierros dieselissä? Varsinkaan kun käytettävät ahtopaineetkaan eivät niin kovin suuria ole. Varttimailiakaan näillä tuskin ajetaan :lol:

Mut tuskin haittaakaan siitä on jos viitsii puuhastella.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Niinjustiinsa, joo ku katoinki, että oiskohan tossa sama lohko käytössä ku 12-ht:ssä ku oli koneen kyljessä joku öljyrööri ja alapäässä konetta oli sellanen samanmuotonen ku siinä turbolla se öljyn laippa, mutta se oli umpinainen kylläkin.. Joo mikäs sitä dumppia laittaessa, kaikki tekeminen iltasin kiinnostaa :) Luin jotain juttua miten ja mitä toi dumppi tekee, niin tuli taas sellanen ns. "pakkosaada" välähdys päässä :D
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

Juhalle

Viesti Kirjoittaja tappura »

Vaatii varmaan tuolla turbolla kyllä hukkaportin . Saattaapi tuo pakopuoli ahdistaa hieman ja veto menee kuminauhamaiseksi yläkierroksilla/herää hitaammin . Hukkaportin asennuksen jälkeen varmaan virkkuuntuu kone koska ylimääräiset pakopaineet pääsee ulkoilmaan ohi turbiinin . Muuten on aikalailla hyvänkokoinen turbo .
Vastaa Viestiin