Kuva Kuva

korin korotus (tai jtn muuta?)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

korin korotus (tai jtn muuta?)

Viesti Kirjoittaja Blis »

Joo, elikkä nytten oisi uudet kummit vanteella (33/12,5 mutikat) mutta pirulaiset eivät taho mahtua kaarien sisään... Tarkkoja jos ollaan niin eturenkaat sopisivat muuten mutta etukaaren nokka on n. 5cm päässä rengasta...

ratkaisuksi on ehdotettu korin korotusta ja laikkaa tähän mennessä, mutta mikäs olisi se nopein ja helpoin taha tehdä tuo?
HJ61 -87
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Paras tulee käyrillä jousilla ja luultavasti huonoin pitkillä riipukkeilla. Siinä välissä on sitten korin korotus. korin korotus >50mm tekee jo paljon ylimääräistä työtä ja joka tapauksessa jousen päät tökkii joka paikkaan. Oisko nopein ja halvin laittaa kierrejouset apujousiksi. mulla ois tuos ylimääräinen kierros vähän käytettyjä passatin jousia. Ovat kuulemma niitä laittaneet. Lähtee halvalla :lol:

-Jussi-
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Jussi kirjoitti:Paras tulee käyrillä jousilla ja luultavasti huonoin pitkillä riipukkeilla. Siinä välissä on sitten korin korotus. korin korotus >50mm tekee jo paljon ylimääräistä työtä ja joka tapauksessa jousen päät tökkii joka paikkaan. Oisko nopein ja halvin laittaa kierrejouset apujousiksi. mulla ois tuos ylimääräinen kierros vähän käytettyjä passatin jousia. Ovat kuulemma niitä laittaneet. Lähtee halvalla :lol:

-Jussi-
perhana, eipä tuollut tuommosta mieleen, kuis karmia homma ne on turata paikalleen? kierrejouset siis...
HJ61 -87
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Helpoin lie kun ostaa koko jousitussetin joltain maastopalikkakauppiaalta.
Jousien taonta ja SOA lienevät halvimmat.
Kierrejousitus olisi jo jousituksen muuttamista ideaalimpaan suuntaan, mutta samalla hankalin toteuttaa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

A-P kirjoitti:Helpoin lie kun ostaa koko jousitussetin joltain maastopalikkakauppiaalta.
Jousien taonta ja SOA lienevät halvimmat.
Kierrejousitus olisi jo jousituksen muuttamista ideaalimpaan suuntaan, mutta samalla hankalin toteuttaa.
juu, uudet jousethan on ois pop. Huomioon täytynee vain ottaa opiskelijan rajallinen budjetti (halvempi parempi)....

mutta mutta, tuo apujousi homma alko kiinnostamaan, joku kertokoon lisää?
HJ61 -87
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Apujousia en suosittele naapurin akallekkaan! Ellei sitten ole tarkoituksena ajaa Ahvenistolla maastureiden rataennätystä. Ns. kivireki-ilmiö.
Omat apujouset olisi haaveissa heittää romukoppaan, minne ne kuuluvatkin, SOA:n väsäämisen kautta.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

noniin, uuvet lehtipakat kai tuohon täytynee laittaa, nostetaan niillä sitten reilummalti... mutta onkelma oisi että mistä? dobinsonia lupailivat parin kuukauden päästä... OMEA saisi samantien mutta hintaki olisi sitten kiloeuron....

elikkäs, mistä ja mitä kannattaisi lähtä mettästämään? Offroadtarvikkeesta ja offivarusteesta kyselin jo....
HJ61 -87
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Taitaapi olla huono et luku vanteessa jos 33"12,5 ottaa kiinni.
PikkuF:llä oli joskus hojarin alla"ennen soaa"37"12,5 MTR:t ja ne otti vähän edessä kiinni.....

Laikkaa kannattas harkita,pääsee paljon helpommalla kun korin korotus.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Käyttäjä kirjoitti:Taitaapi olla huono et luku vanteessa jos 33"12,5 ottaa kiinni.
PikkuF:llä oli joskus hojarin alla"ennen soaa"37"12,5 MTR:t ja ne otti vähän edessä kiinni.....

Laikkaa kannattas harkita,pääsee paljon helpommalla kun korin korotus.
nojoo, korjataas sen verta että et luku on oikea (kait) kerta sopivat kääntymään tapista tappiin, mutta kaaret ahistaa... pyhänä katoin tarkemmin niin MELKEIN sopi kamasan listan pää pohjaanlyöntikumin ja akselin väliiin...
HJ61 -87
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

korin korotus (tai jtn muuta?)

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Katsopas valmista kierre-apujousi-pakettia Australian eBaysta 60-sarja Landcruiseriin.
Tassa linkki sulle, voit helposti rakentaa vastaavan.

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... ink:top:au
FJ62 1989
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Re: korin korotus (tai jtn muuta?)

Viesti Kirjoittaja Blis »

oziolli kirjoitti:Katsopas valmista kierre-apujousi-pakettia Australian eBaysta 60-sarja Landcruiseriin.
Tassa linkki sulle, voit helposti rakentaa vastaavan.

http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... ink:top:au
ei hassumman näköinen paketti mutta ukon kanssa ruuvattiin tänään jo etupäähän omen uudet pakat ja vot, alko rattaat sopimaan... eikä menny ku ~8h, etupään ensimmäisen pakka laitattanu ittiiään ku neljä kertaa prkl :twisted: , toinen jousi meni jo ensimmäisellä yrityksellä....
HJ61 -87
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Minkäslainen pomputus tulee jos eteen laittaa apujouset? Nuo dopinssonit kun jättävät keulan liian alas, tai perän liian ylös kummin vaan.. Luultavasti nuita kierrejousia pitäisi olla useampia eri vaihtoehtoja jotta saa mieleisensä.

Sinänsä tuo korinkotus on mielestäni kaikista nopein ja halvin tehdä korottamisen suhteen, oiskohan maksanut satastakaan kaikki värkit ja 77mm tuli nousua.
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

perkele, järki loppuu.... voiko kallistuksen vakaaja taka-akselilla kanittaa sillain että vain tosen pään taka-akselista saa menemään tappiinsa nuilla omen jousilla... Pakatkin ovat oikein päin eli vahvempi pää korissa ja mitta väittäisi kanssa että tappi on keskellä pakkaa....

kysymyshän olisi siis n. 2cm:stä, eteenpäin pitäsi akselin tulla.

edittiä viel, eli tarviiko niitä haistapaska-kumi lirpakkeita rautoineen laittaa nuiden ome:N pakkojen kanssa?
HJ61 -87
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Nonnih, siittähän tuli vielä auto kun aikansa tappeli sen kanssa.... korkeutta tuli näppäset 195cm ja alusta on eri mukava verrattuna vanhaan joka makasi pohjaanlyöntikumien päällä aikalailla. Laittaisin vielä pari kuvaa jos joku kertoopi että minne saisi uppia kuvia jotta voipi liitellä?
HJ61 -87
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Blis kirjoitti:Nonnih, siittähän tuli vielä auto kun aikansa tappeli sen kanssa.... korkeutta tuli näppäset 195cm ja alusta on eri mukava verrattuna vanhaan joka makasi pohjaanlyöntikumien päällä aikalailla. Laittaisin vielä pari kuvaa jos joku kertoopi että minne saisi uppia kuvia jotta voipi liitellä?
Jäsenet voi laittaa kuvia omaan jäsenruutuun ja romulootaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin