Kuva Kuva

HJn takavetolaipan ulompi laakeri/vaihto purkamatta jakista?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

HJn takavetolaipan ulompi laakeri/vaihto purkamatta jakista?

Viesti Kirjoittaja JES »

Takakardaanin laippa heiluu reilun millin. Pystyykö tuon 61:n jakiksen takavetolaipan akselin ulemman kaartiorullalaakerin vaihtamaan avaamatta jakista kokonaan. Siis purkautuuko laakerin sisäosa ulos akselilta kun irroittaa laakerin ulkokoolia tukevan päädyn. Ja saako sen sieltä ulos jos tilan puolesta mahtuu tulemaan kun on vissiin prässätty paikoilleen? Tuon pystyis vielä itsekin vaihtamaan jos onnistuis normaalein konstein. Koko jakista en lähde laittamaan atomeiks kun loppuu taidot ja työkalut kesken.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Pitäs pystyä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

En kyllä itse lähtisi yrittämään. Tuollaisen SplitCasen takakuoren irroittaminen ei ole mikään paha homma. Muutahan siitä ei tarvitse laakeripesän lisäksi irroittaa, kuin PTO ja lukituskuula hidas/nopea-siirtäjästä ja se takakuori tietenkin.

Saattaa olla vanha laakeri tiukasti kiinni akselissa. Ja uusikin pitää saada painettua vastaavasti paikalleen, on paljon helpompaa kun paketti on käsissä. Tämä minun mielipide, jokainen tekee tavallaan.

Ja millin heilumisen voi korjata vaihtamalla paksumman shimmilevyn laakerikoolin alle, ei tarvitse välttämättä koko laakeria vaihtaa.
Avatar
JES
Viestit: 129
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 6:40 pm
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja JES »

Pitänee koittaa sit tuota shimmilevyä jos se sillä korjaantuisi. Arvelinkin että sen laakerin ulos saaminen voi tuottaa hankaluuksia.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa Viestiin