HDJ 80 etusatuloiden männistä kysymys
Valvoja: Käyttäjä
HDJ 80 etusatuloiden männistä kysymys
Meinasin cnc-sorvilla tehä uudet männät rosterista ja ostin yhden orkkis männän malliksi ja nyt kummastelen että mitä nuo "nastat" tuossa laella on oikein. Liekkö jotkin valunastat vai mitkä lie?? Jos ois tarpeettomat niin ei tarviis alkaa niitä väsäämään enää jyrsimellä.
Nuo nastat tulevat muutaman kymmenesosa millin sorvatun reunan yli.
HDJ80
Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.
Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.
On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta.
Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.
On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta.
Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.
Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.
On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Akkiseltaa voisi olettaa etta mantamateriaalin muuttuessa hapokkaaksi tulisi myos mannan ja satulan valista toleranssia kasvattaa, jottei leikkaa lammetessaan kiinni. Mutta tieda hanta
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
HJ:hin joka parivuotta sitten pöllittiin, tehtiin jo noin 20v sitten männät haponkestävästä, alkuperäisten ulkomittojen mukaan!Käyttäjä kirjoitti:Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.
Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.
On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.
Hapiksesta siksi, kun siihen saa helpommin ja paremman kiilotetun pinnan, kuin tavalliseen rosteriin.
Sen jälkeen ei ollut etujarrujen kanssa kokoaikana mitään ongelmia!
Sisäpuolia ei tarvitse sorvailla, riittää pelkkä poraus.
Ensimmäinen koe-erä tehtiin ilman porausta, alkoivat tihkumaan jarrunestettä männän välistä, todennäköisesti olivat liian painavia.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieläköhän joutu materiaalin vaihtamaan haponkestävään.. Pinnat kyllä tulee takuulla kummastakin aineesta hyvät koska vanhempi työkaveri veistää ne cnc sorvilla, se isäntä on sorvin puikoissa viihtynyt päälle 20vuotta.
Näillä näkymin ne natsat kyl jää pois männän laelta.
Mitähän sellainen puolenmetrin pätkä 50millistä happaria maksanee?
Näillä näkymin ne natsat kyl jää pois männän laelta.
Mitähän sellainen puolenmetrin pätkä 50millistä happaria maksanee?
HDJ80
En tieda, mutta myyvat yleensa noi 6m patkina... Romuroopelle marsFrantic kirjoitti: Mitähän sellainen puolenmetrin pätkä 50millistä happaria maksanee?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Oikein ku pinnistää niin mullekkin sorvari teki sen sisäpuolen poralla,mut kuitenkin tasan yhtäsyvän....cnc:llä tekiTOHJ61 kirjoitti:HJ:hin joka parivuotta sitten pöllittiin, tehtiin jo noin 20v sitten männät haponkestävästä, alkuperäisten ulkomittojen mukaan!Käyttäjä kirjoitti:Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.
Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.
On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.
Hapiksesta siksi, kun siihen saa helpommin ja paremman kiilotetun pinnan, kuin tavalliseen rosteriin.
Sen jälkeen ei ollut etujarrujen kanssa kokoaikana mitään ongelmia!
Sisäpuolia ei tarvitse sorvailla, riittää pelkkä poraus.
Ensimmäinen koe-erä tehtiin ilman porausta, alkoivat tihkumaan jarrunestettä männän välistä, todennäköisesti olivat liian painavia.
Jos kiinnostusta riittää tehdä noita jarrumäntiä enemmän niin jotenkin on semmonen kutina et noita saattas mennä jokunen sarja kaupaks ja loppus kesken kaupankäynnin.....
Eikös jossain turkkusen suunnalla ole tehty myyntiin LJ:hin noit mäntiä???
Joskus vaan Toitzukenzu puhu tommottisia...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Voishan niitä tehä enemmänkin mutta ei pysty kun ei oo omat koneet. Mut tuohon laitoin kuvan jos joku tarvii ni saa valmiit mitat. Mitat otettu uudesta alkuperäis männästä.
Kuvaa kun klikkaa ni saa suuremmaks.
Niin ja voisin ehken kysellä isommasta mäntä-erästä tarjousta mihin hintaan sellaisia saisin teetettyä jos olisi porukalla tarvetta.
HDJ80