hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp
Valvoja: Käyttäjä
Nyt se on tarkistettu. Oli kumpikin lohko ja suodatinjalka (eli koko lohkon pituinen alumiinikansi) käsillä irrotettuina. Pultijako on molemmissa lohkoissa ihan sama, MUTTA: kun uudemman suodatinjalan pulttaa vanhempaan lohkoon, pumpulta tulevan painekanavan ja lohkoon palaavan paineventtilin paluukanavan välille jää vain 1-2mm laveä tiivistepinta pienelle matkalle. En usko että kestää tiiviste välissä enkä suosittele laittamaan sellaisenaan. Lohkon puolella on valua muutettu vähän suodatinjalan öljykanavien kohdalla ja jalassa yhtä kanavaa tehty vähän leveämmäksi.
Ei ole toisaalta mikään temppu täyttöhitsaamalla ja ihan käsipelillä hiomalla levittää sitä tiivistepintaa alumiinikappaleen puolelta. Siinä on n. 15x30mm kokoinen soikea reikä, jota pitäisi täyttää n. 5mm toisesta päästä että tiivistepinnalle saa tarpeeksi leveyttä. Tuskin edes vääntää kappaletta yhtään kun se on siinä kaikkein paksuimmassa kohdassa. Sitten siinä on kai syöttöpumpulle lähtevän öljypillin lähtö eritavalla, mutta putkihan taipuu. Nuo oli jo muuten purettuja koneita eikä jaksanu kaikkia osia etsiä.
Jos et läydä lähempää tuota uudempaa jalkaa niin tossa on, ja se öljyputkikin varmaan löytyy kun oikein jaksaa kaivella. 044 777 5813.
Ei ole toisaalta mikään temppu täyttöhitsaamalla ja ihan käsipelillä hiomalla levittää sitä tiivistepintaa alumiinikappaleen puolelta. Siinä on n. 15x30mm kokoinen soikea reikä, jota pitäisi täyttää n. 5mm toisesta päästä että tiivistepinnalle saa tarpeeksi leveyttä. Tuskin edes vääntää kappaletta yhtään kun se on siinä kaikkein paksuimmassa kohdassa. Sitten siinä on kai syöttöpumpulle lähtevän öljypillin lähtö eritavalla, mutta putkihan taipuu. Nuo oli jo muuten purettuja koneita eikä jaksanu kaikkia osia etsiä.
Jos et läydä lähempää tuota uudempaa jalkaa niin tossa on, ja se öljyputkikin varmaan löytyy kun oikein jaksaa kaivella. 044 777 5813.
TP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Imusarja on 12H-T:ssä vaan kannen puoleiselta sivulta avonainen kotelo joka on pultattu kannen yhtenäiseen tasopintaan kiinni, se ei varmaan käy. 2H suutinputket luulisi olevan hyvin lähelle käypäset kun pumpun runko on kuitenkin samanlainen, oikeestaan paineventtiilien rungon pituus on ainoa joka voisi poiketa. 12H-t:ssä on taas suuttimen runko erilainen eikä putki saata olla niinkään lähelle sopiva, ja imukotelo (sarja) kun on erilainen niin putket kiertelee ihan eritavalla.
TP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tarkotatko nyt sitä mikä menee siihen syöttöpumpun käyttöpyörän koppan keskelle?mulla se on ainakin eliminoitu pois käytöstä pumpun vaihon yhteydessä,siis pumpulta ei mee jakopäähän sitä pilliäpemaripoju kirjoitti:tossa kun kattelin kuvia 61 koneista niin miksi niissä menee se öljynvoiteluputki eka pumpulle ja siitä jatkuu vielä jakopäähän asti?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
just sitä pilliä! että onko sillä joku suurikin tarkoitusperä. ettei sitten pumpusta laukee stefat ja öljyt lennä pitkin pihoja!
tota paluuputkea tankille olen kans ihmetellyt kun eikö uudemmissa hj-60 ole myös paluuputki, mutta vanhemissa ei että onko niissä pumpuissa sisällä eroa vai mihkä sitä tarvii? mistä sen tietää että se virtaa sopivasti eikä liikaa tai liian vähän?
tota paluuputkea tankille olen kans ihmetellyt kun eikö uudemmissa hj-60 ole myös paluuputki, mutta vanhemissa ei että onko niissä pumpuissa sisällä eroa vai mihkä sitä tarvii? mistä sen tietää että se virtaa sopivasti eikä liikaa tai liian vähän?
Se öljypilli joka menee jakopäähän ruiskuttaa öljyä pienestä reiästä keskipakosäätimelle voiteluksi. Vuoden -90 2H:ssakaan sitä haaraa ei ole ja semmonen putki jo matkustaa sinnepäin. Kuten ei myöskään polttoaineen paluuputkea ole 2H vuosimallissa -90 (ei ainakaan tässä ollut), enkä ole nähnyt alkuperäisenä (joka ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei voisi olla) muissakaan 2H pumpuissa. Turbon pumpussa ilmaruuvi on vaan korvattu pienellä kuristimella joka vuodattaa vähän vähän ainetta jatkuvasti takaisin tankkiin. Kutsuivat sitä aikanaan itseilmaavaksi ja sitä varten se paluuputki on. Vaihdat 2H pumpusta ilmaruuvin turbon pumppuun jos et kehtaa vetää paluuputkea.
Tossa -81 mallissa se paluuputki takaisin siirtopumpulle on varmaankin jonkun jälkiasennus, mitkään kirjatkaan ei tunne semmosta.
Tossa -81 mallissa se paluuputki takaisin siirtopumpulle on varmaankin jonkun jälkiasennus, mitkään kirjatkaan ei tunne semmosta.
TP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Piti tarkistaa vielä tuokin, ei se paluu olekkaan pelkkä reikä niinkun jakajapumpuissa, siinä on kuulaventtili. Sen banjopultin sisällä on jousikuormitteinen kuula, jousen voima on aika pieni ja kuula painuu ehkä 50 gramman voimalla. Siirtopumpun paine ei kuitenkaan ole kovin suuri ja sen pitäisi jaksaa työntää tuosta läpi. Jos paluuputken alkuun vaikka löytyisi joku pieni takaiskuventtiili niin se ajaisi saman asian.
TP