Kuva Kuva

Öljyn paineista

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja anateus »

osilpi kirjoitti:Itselläni tuota Nesteen 10w30 lirua kului aivan tolkuttomasti ja paineet oman mittarin mukaan todella alhaalla kuumana.

Toiset öljyt sisään ja paineet nousivat hieman (mielestäni kyllä silti turhan alhaalla kuumana -> täytyy varmistaa mekaanisella mittarilla kanssa) ja öljynkulutus pieneni roimasti.
Niin mitäs laitoit tilalle? Pitäisi varmaan sitä öljytikkua katsastaa, kun on reilu kolmetonnia ajettu tuon öljyn vaihdon jälkeen...
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Avataas vanha topicci...Kiinnostais kans tietää mitkä öljyt pysyis sisällä :D Tikku näyttää puoltaväliä jo 500km:n ajon jälkeen, tehot tosin tallella ja öljynpaineetkin näyttää hyviltä. Öljyinä nesteen turbo lxe 15w-40
Eli mitä öljyä suosittelette/kannattas kokeilla?
railai at surffi.net
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mä olen käyttänyt tavallista nesteen 15w-40 öljyä ja on pysynyt koneessa todella hyvin! 5000km vaihtovälillä kuluu joku 0,5L ja autolla on ajettu 470tkm. oli venttilikoneisto puhdistunut karstasta mämmistä 1v käytön aikana, venttileitä säätäessä vaan pisti silmään!
jonep
Viestit: 17
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:38 pm
Paikkakunta: Siikajoki

Viesti Kirjoittaja jonep »

koneella tahkottu580tkm öljynä teboilin super hpd 13-30 ja noin puolikas litra maistuu 5000 vaihtovälillä.. Hintaa oli muistaakseni tolla kymppilitran purnukalla 24e :roll:
Ei tullu muuta ku sanomista
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Päivitetäämpä hieman.

Eli mulla kului Nesteen 10W30 mineraaliöljyä aivan tolkuttomasti (8 litraa / 3000km... sininen savu oli mahtava...). Paineet oli olemattomat kuumalla koneella.

Vaihdoin Teho-Oilin (Teboilin tekemää, halpaa kuin saippua) 15W40 mineraalidieselöljyyn, jota kului noin 0,5L /1000km. Talvikäyttöön kuitenkin liian jäykkää ja alkoi myös EDICci oireilla siten, että sammutti koneen, koska paineet ei noussut riittävän nopeasti (tai siis edic toimi tällöin oikein).

Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.

Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

osilpi kirjoitti:
pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.

Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.
Itellä käytössä Teboilin mikä olikaan Dieseliin 5W-40 täyssynteettistä, ei kulu ja muutenki oon tyytyväinen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Cojootti
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 9:05 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cojootti »

Teboil 5W40 Diamond DIESEL.
Toimii ja tuntuu pysyvän sisällä!
--------------------------------
...No on se ny Perskele!
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Cojootti kirjoitti:Teboil 5W40 Diamond DIESEL.
Toimii ja tuntuu pysyvän sisällä!
ite oon käyttäny 5w50 ralli formulaa ja pelaa kuin unelma, kympin vaihtovälillä ei syö ollenkaan...
HJ61 -87
Bingi
Viestit: 1
Liittynyt: La Touko 23, 2009 1:38 pm
Paikkakunta: Koari

Viesti Kirjoittaja Bingi »

Onkos monella ollut sitten noiden LJ_70 öljykellojen/mittarin kanssa ongelmia? Heitti näyttämästä mittari mitään kun uusin johdot kellolta ensimmäiseen liittimeen(noin50CM). Kattoin eilen paineet mittarilla, tyhjäkännillä 2,5bar ja huudatettaessa 5,5bar vai minä nyt ilmoitettiinkaan. kellonkin käytin auki ja oli kuin uusi. kellon on isä jokunen vuosi sitten vaihtanu, eli ei ole vanhuuteenkaan hajonu....

Miten nuo tarvike mittarit toimii? millanen niissä on se paineen tunnistus? oos kellään kuvaa laittaa?
Avatar
Cruizsub
Viestit: 10
Liittynyt: La Marras 01, 2008 9:37 pm
Paikkakunta: Viro/Polski

Viesti Kirjoittaja Cruizsub »

HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Cruizsub kirjoitti:HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.
Kuulostaisi olevan liian vähän öljyä tai 15W40 on liian kankeaa näin kylmällä. Teboil 5W40 Diamond DIESEL on ollut käytössä ja hyvin on toiminut.
Avatar
Cruizsub
Viestit: 10
Liittynyt: La Marras 01, 2008 9:37 pm
Paikkakunta: Viro/Polski

Viesti Kirjoittaja Cruizsub »

öljyn määrä on ok. onko
täyssynteettistä öljy tällaiseen vanhaan moottoriin ole vaarallista? voiko olla virhe paineensäätöventiilissä?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Bertassa ja hoojiissä käytin aikoinaan shellin 10/30:stä.
Roikan päästä tulille kovemmilla pakkasilla eikä mitään ongelmia.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Eqoistig
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 7:05 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Eqoistig »

HJ-60:ssä, ajettua rapia 400k. Motox 5w-40 täyssynteettiset diesel ölpät. Ei ongelmia, ja vielä 20l pänikässä suht edullista oikeaksi öljyksi.
Avolava lankku
Avatar
Cruizsub
Viestit: 10
Liittynyt: La Marras 01, 2008 9:37 pm
Paikkakunta: Viro/Polski

Viesti Kirjoittaja Cruizsub »

no niin, selvä. Laitan seuraavaksi 5w40 sisään, mutta ennen haluaisi tarkastaa paineensäätöventiilin. Miten sitä helpompi vaihtaa? kuinka paljon pitää purkaa?
Vastaa Viestiin