hj 60 savu arvot yli 7
Valvoja: Käyttäjä
hj 60 savu arvot yli 7
millasilla kiekoilla on muilla päästöt kiekastu ku itellä tosiaan mni hiukka ylitte
mustaa ei tuu eikä kyllä muutakaan savua muutakuin sielä 4200 paikkeilla rupeaa paukuttaan niinku jäis venat jälkeen ja rupeaa pukkaan valkoista savua aikasta reippaasti
ilman putsari OK (uusi)
syötöistä ei tietoa onko ruuvailtu
suuttimet tarkastettu(vuoto/avautuminpaine)
mistä etsin vikaa vai lyönkö max kierroksia pienemmälle
mustaa ei tuu eikä kyllä muutakaan savua muutakuin sielä 4200 paikkeilla rupeaa paukuttaan niinku jäis venat jälkeen ja rupeaa pukkaan valkoista savua aikasta reippaasti
ilman putsari OK (uusi)
syötöistä ei tietoa onko ruuvailtu
suuttimet tarkastettu(vuoto/avautuminpaine)
mistä etsin vikaa vai lyönkö max kierroksia pienemmälle
mitäs pienistä ku ei nekään meistä
Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Nyt et Antsa ole ihan perillä dieselmittauksesta. Koneen maksimikierrokset kuuluvat olennaisena osana savumittaukseen. Vehkeen pitää kiertää valmistajan ilmoittamaan ryntäysnopeuskierroslukuun asti, jossa on pieni vaihtelualue n. 100-200 r/min. Jos se ei kierrä tarpeeksi, mittaus on hylätty.Antsa kirjoitti:Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
HJ60:ssä ryntäysrundit on muistaakseni 4050-4150 r/min.
Ei.Cental73 kirjoitti:eikls valkonensavu viittais kannentiivisteen vuotamiseen?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Okei.Pakko myöntää tietämättömyys jos on faktaakin tarjolla,silloin kun minä koulussa olin ei noita vielä ollut .
Mutta on se savumittaus sen luokan tiedettä kaikkine katsastus miehen naaman ilmeineen että mielummin sitä asio armeijan (itäsäksan)hammaslääkärillä,tai verotoimistossa,kuin katsastuksen savumittauksessa vanhalla moottorilla.
No eihän "ehjä kone siellä rikki mene". Ei mene mutta erään vanhemman tuttuni Bertasta meni kiertokangen laakerit päällekkäin heti muutama sata metriä konttorilta kotia päin ajettaessa.
Ja tottahan on myöskin se että koneen huoltoon kuuluu ne laakereiden vaihtelutkin.
Joka tapauksessa aika härskiä toimintaa varsinkin kun vanhoissa koneissa saattaa nuo maksimikierros rajoittimet toimia hieman myöhään tai ei ollenkaan,seikka joka ei tule välttämättä koskaan ilmi paitsi sen kerran siellä konttorilla.
Ja tämä kommentti ei ole henkilökohtaisesti ketään kohtaan,eikä ammattikuntaa kohtaan,vaan sitä mittaus tapaa kritisoin.
Ja jos samalla rahalla saa sekä säädön,mahdollisen vika diaknoosin,että todistuksen,niin mielestäni se savumittaus kannattaa ottaa jossain muualla.
Mutta on se savumittaus sen luokan tiedettä kaikkine katsastus miehen naaman ilmeineen että mielummin sitä asio armeijan (itäsäksan)hammaslääkärillä,tai verotoimistossa,kuin katsastuksen savumittauksessa vanhalla moottorilla.
No eihän "ehjä kone siellä rikki mene". Ei mene mutta erään vanhemman tuttuni Bertasta meni kiertokangen laakerit päällekkäin heti muutama sata metriä konttorilta kotia päin ajettaessa.
Ja tottahan on myöskin se että koneen huoltoon kuuluu ne laakereiden vaihtelutkin.
Joka tapauksessa aika härskiä toimintaa varsinkin kun vanhoissa koneissa saattaa nuo maksimikierros rajoittimet toimia hieman myöhään tai ei ollenkaan,seikka joka ei tule välttämättä koskaan ilmi paitsi sen kerran siellä konttorilla.
Ja tämä kommentti ei ole henkilökohtaisesti ketään kohtaan,eikä ammattikuntaa kohtaan,vaan sitä mittaus tapaa kritisoin.
Ja jos samalla rahalla saa sekä säädön,mahdollisen vika diaknoosin,että todistuksen,niin mielestäni se savumittaus kannattaa ottaa jossain muualla.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Ittel oli aikoinaan samoja ropleemeita.
Imuvuotoa imusarjan ja kannen välistä.
Venttiilinvarret keinujen sisällä,venttiilinvälykset aika hauskat.
Imuvuotoa imusarjan ja kannen välistä.
Venttiilinvarret keinujen sisällä,venttiilinvälykset aika hauskat.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------