LJ:n kone
Valvoja: Käyttäjä
LJ:n kone
-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.
Re: LJ:n kone
Itsellä kone vielä kunnossa, mutta pohtinut tuota samaa asiaa kun se päivä joskus koittaa, että käykö LJ:n nokalle esim. hj:n tai bj:n kone..markkuh kirjoitti:-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Moi
Meillä on vapaasti hengittävän koneen alakerta 2LT koneen yläkerralla JA diisselipumpulla. Mutta käsittääkseni se onnistuu niinkin että laittaa vapaastihengittävään moottoriin 2LT:n imu ja pakopuolen sekä diisselipumpun. Kestävyyksistä en tiedä mutta nyt ollaan ainakin 10 km (siis kymmenen kilometriä), ajettu ja ei vielä hajonnut.
HJ:n on pitkähkö läjään ja painaa liikaa. BJ:n koneet mahtuu 3,4 ja 3Litraiset. Yhden 3 litraisen tiedän olleen olemassa läjässä.
Alkuperäiseen LJ vaihteistoon voi sovittaa myös 1kzT, 3Vze ja 5Vzfe koneet.
Ehkäpä sinne voi asentaa 2,2 litraisen kiisselin... en tiä tota varppina mutta luultavasti kukaan ei sitä 2,2 litraista ole sinne tunkemassa.
Rangen V8 motoreitakin on tungettu Läjiin...
Eli eti hiasen kone ja asenna paikoilleen jos et löydä turpomallia suoraan. Osta toinen varastoon jos tapahtuu kosahtamis ilmiö.
Meillä on vapaasti hengittävän koneen alakerta 2LT koneen yläkerralla JA diisselipumpulla. Mutta käsittääkseni se onnistuu niinkin että laittaa vapaastihengittävään moottoriin 2LT:n imu ja pakopuolen sekä diisselipumpun. Kestävyyksistä en tiedä mutta nyt ollaan ainakin 10 km (siis kymmenen kilometriä), ajettu ja ei vielä hajonnut.
HJ:n on pitkähkö läjään ja painaa liikaa. BJ:n koneet mahtuu 3,4 ja 3Litraiset. Yhden 3 litraisen tiedän olleen olemassa läjässä.
Alkuperäiseen LJ vaihteistoon voi sovittaa myös 1kzT, 3Vze ja 5Vzfe koneet.
Ehkäpä sinne voi asentaa 2,2 litraisen kiisselin... en tiä tota varppina mutta luultavasti kukaan ei sitä 2,2 litraista ole sinne tunkemassa.
Rangen V8 motoreitakin on tungettu Läjiin...
Eli eti hiasen kone ja asenna paikoilleen jos et löydä turpomallia suoraan. Osta toinen varastoon jos tapahtuu kosahtamis ilmiö.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
2L ja 2LTeen eroavaisuuksia:Männät erilaiset -2lteen männäntappi 2mm paksumpi - kiertokanget erilaiset -2lteessä leveämpi laakeri kampiakselilla
- kampiakseli erilainen lohkot taitaa sentään olla samat. sitten vuosimalli erot 2lteessä -87 puolvälissä muuttuu kiertokanget ja männäntapit tapit on 10g painavammat uudemmissa. kiertokankien alapäät erilaiset ja kiristysmomentit erilaiset. kannet on samat sillä erolla, että pakosarjan pultit on toisissa pakoaukoissa eri päin(ikään kuin ristikkäin)
2lt2 lohko on 5mm matalampi siis kiertokanget erilaiset männät erilaiset kiertokangen ylä hela on kartio - uudempi mäntä ei käy 2ltee koneeseen.
tämä kaikki oma kohtaista kokemusta 2ltee koneiden rakentelussa .että tällaista eteen tullutta mystiikkaa sieltä koneista löytyy.. Kylla japsi osaa tehdä erilaisa koneita, vaikka ulospäin näyttää samalta.
t.jp
- kampiakseli erilainen lohkot taitaa sentään olla samat. sitten vuosimalli erot 2lteessä -87 puolvälissä muuttuu kiertokanget ja männäntapit tapit on 10g painavammat uudemmissa. kiertokankien alapäät erilaiset ja kiristysmomentit erilaiset. kannet on samat sillä erolla, että pakosarjan pultit on toisissa pakoaukoissa eri päin(ikään kuin ristikkäin)
2lt2 lohko on 5mm matalampi siis kiertokanget erilaiset männät erilaiset kiertokangen ylä hela on kartio - uudempi mäntä ei käy 2ltee koneeseen.
tämä kaikki oma kohtaista kokemusta 2ltee koneiden rakentelussa .että tällaista eteen tullutta mystiikkaa sieltä koneista löytyy.. Kylla japsi osaa tehdä erilaisa koneita, vaikka ulospäin näyttää samalta.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
en äsken muistanut sitä , että ne öljypohjatkin on erilaisia vuosimalleittain 2Ltee moottoreissa! mistä seuraa taas öp. tiiviste ongelmat. huh.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36