Kuva Kuva

LJ:n kone

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

markkuh
Viestit: 95
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 7:35 pm
Paikkakunta: Talluskylä

LJ:n kone

Viesti Kirjoittaja markkuh »

-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: LJ:n kone

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

markkuh kirjoitti:-87 LJ diesel kone poiki ilmeisesti isomman rempanverran, ei vielä avattu. Katselin eri nettipaikoista käytettyjä, niin varsinaisina LJ koneina ei juuri tarjolla, siksi kysyn käykö joku muu toyon 2.4 kone ( hiace, hilux) ns heittämällä tai esim hj:n vai onko jollain tiedossa kohtuudella korjauskelpoista konetta tai osia.
Itsellä kone vielä kunnossa, mutta pohtinut tuota samaa asiaa kun se päivä joskus koittaa, että käykö LJ:n nokalle esim. hj:n tai bj:n kone..
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Moi

Meillä on vapaasti hengittävän koneen alakerta 2LT koneen yläkerralla JA diisselipumpulla. Mutta käsittääkseni se onnistuu niinkin että laittaa vapaastihengittävään moottoriin 2LT:n imu ja pakopuolen sekä diisselipumpun. Kestävyyksistä en tiedä mutta nyt ollaan ainakin 10 km (siis kymmenen kilometriä), ajettu ja ei vielä hajonnut.

HJ:n on pitkähkö läjään ja painaa liikaa. BJ:n koneet mahtuu 3,4 ja 3Litraiset. Yhden 3 litraisen tiedän olleen olemassa läjässä.
Alkuperäiseen LJ vaihteistoon voi sovittaa myös 1kzT, 3Vze ja 5Vzfe koneet.
Ehkäpä sinne voi asentaa 2,2 litraisen kiisselin... en tiä tota varppina mutta luultavasti kukaan ei sitä 2,2 litraista ole sinne tunkemassa.

Rangen V8 motoreitakin on tungettu Läjiin...

Eli eti hiasen kone ja asenna paikoilleen jos et löydä turpomallia suoraan. Osta toinen varastoon jos tapahtuu kosahtamis ilmiö.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
markkuh
Viestit: 95
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 7:35 pm
Paikkakunta: Talluskylä

Viesti Kirjoittaja markkuh »

Kiitos
Näillä jo pääsee alkuun. Kunhan saadaan vehe pusikosta pois ja pajalle niin kysellään lisää.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

2L ja 2LTeen eroavaisuuksia:Männät erilaiset -2lteen männäntappi 2mm paksumpi - kiertokanget erilaiset -2lteessä leveämpi laakeri kampiakselilla
- kampiakseli erilainen lohkot taitaa sentään olla samat. sitten vuosimalli erot 2lteessä -87 puolvälissä muuttuu kiertokanget ja männäntapit tapit on 10g painavammat uudemmissa. kiertokankien alapäät erilaiset ja kiristysmomentit erilaiset. kannet on samat sillä erolla, että pakosarjan pultit on toisissa pakoaukoissa eri päin(ikään kuin ristikkäin)


2lt2 lohko on 5mm matalampi siis kiertokanget erilaiset männät erilaiset kiertokangen ylä hela on kartio - uudempi mäntä ei käy 2ltee koneeseen.

tämä kaikki oma kohtaista kokemusta 2ltee koneiden rakentelussa .että tällaista eteen tullutta mystiikkaa sieltä koneista löytyy.. Kylla japsi osaa tehdä erilaisa koneita, vaikka ulospäin näyttää samalta.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Hiacen kone sopii pitää vain vaihtaa öljypohja vanhasta LJ koneesta.Jos en muista väärin kaikki Hiacen koneet vm.1995 asti sitten tulee näitä sähkösiä käynistyksen estoja vai mitä nämä nyt on sitten suomeksi
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

en äsken muistanut sitä , että ne öljypohjatkin on erilaisia vuosimalleittain 2Ltee moottoreissa! mistä seuraa taas öp. tiiviste ongelmat. huh.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Vastaa Viestiin