Kuva Kuva

Kylmähodari

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

pesin bertasta koneen vesitilan ihan pyykinpesujauheella viime kesänä. vettä vaan syyläriin ja pyykkärijauhoo ja ajelin jonkun aikaa. aikas lientä tuli ku pihalle laskin. ihan sahdin väristä :mrgreen: pariin kolmeen kertaan huuhtelin sitte koneen puhtaalla vedellä.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

pitää viikonloppuna tetsailla :)
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Itsekin tuli aikoinaan pestyä BJ:n jäähdytysjärjestelmä lipeällä, sellaista ruskeaa liejua sieltä tuli aika lailla. Pari kertaa täytin vielä puhtaalla vedellä ja laskin pois ennen kuin pistin sisään akkuvedellä laimennetun glykolin (ei muodostu kattilakiveä, toisin kuin hanavedestä). Tuon toimenpiteen jälkeen pysyivät nesteet kirkkaana kunnes auto hajosi atomeiksi kunnostusta varten.

Sisälämpöihin vaikutti vielä enemmän lämmittimen kennon irroitus ja 20 vuoden maantiepöly-koivunsiemen-huopakerroksen poistaminen, paineilmalla ja nyppimällä, sellainen parin-kolmen millin viltti oli tukkinut ilmapuolen oikeastaan täysin. Tämän jälkeen en kylmänä talvena tarvinnut takalämmitintä lainkaan, pysyivät ikkunatkin huurteettomina ihan eri tavalla kuin aiemmin (sadekelikin oli jo aika myrkkyä).

Voisi kuvitella että keskiverto HDJ:lläkin on sen verran kilometriä takana jotta ellei niissä ole raitisilmasuodatinta, voi tuo kenno olla ilmakanavien kautta kulkeutuneessa nöyhdässä.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Samainen hellävarainen huuhtelu tuli kans pari vuotta sitten tehtyä. Kone kuumaksi ja kennon huuhtelu konetiski aineella. Huolellinen huuhtelu perään ja hyvä tuli.
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Vielä aiheeseen liittyen, tuo 4WD-Hiace jolla tulee nykyään maltillisesti hurjasteltua ei meinannut nyt pakkasten vihdoin tultua lämmetä kunnolla edes kaasu pohjassa paahtamalla.

Vaihdoin termostaatin (alle 25 euroa tiivisteineen Toyotalta) ja ongelma katosi, kone lämpiää nopeasti ja lämmintä riittää enemmän kuin on tarvettakaan. Vaihtoon meni ehkä 20 minuuttia, sen verran tarjottimella on se lähtö tuossa vehkeessä vaikka penkin alla pitääkin rymytä.

"Toyota" siinä vanhassakin termostaatissa luki, mutta siitä oli selvästi puheaika loppunut. Ei tarvinnut pahvejakaan viritellä syylarin eteen, kuten olin lisäksi suunnitellut.
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

JF kirjoitti:Vielä aiheeseen liittyen, tuo 4WD-Hiace jolla tulee nykyään maltillisesti hurjasteltua ei meinannut nyt pakkasten vihdoin tultua lämmetä kunnolla edes kaasu pohjassa paahtamalla.
Erittäin OT, mutta hyvin oot Jonas ravinnut sitä taannoista pakettiauton poikasta, kun siitä on ihan oikea Pakettiauto kasvanut! :lol:
Hj-83
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 11, 2009 8:25 pm

Viesti Kirjoittaja Hj-83 »

Mulla omassa hdj:ssä lämpömittari näyttää n: karvan verran alle puolenvälin, mites muilla. Tuli käytyä ostamassa tojotalta uusi alkup. termostaatti kun ei ollut edes kovin kallis, mutta nyt mietityttää kummeneeko lämpötila termaria vaihtamalla? Mites herkkiä lie katkeilemaan nuo termostaattikotelon pultit, kun ovat hiukan ahtaassa paikassa, omassa kun on ilmastointilaitteen kompurakin jo hieman tiellä sekä laturi että turbon imutuubi. Uusi termari näyttäs olevan "vain" 76 asteinen?
Vastaa Viestiin