Kuva Kuva

Kävin korjauslistan konttorilta. Apua kaivataan taas.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

joopa,vähälläpä on topicin aloittaja päässy!itell on juuri leimattu hoojii ku ostin sen joulun alla...nyt on vasta menny neliö peltiä ja viel ois kuskin taka kulma tekemättä takaovesta taakke päin...,no rupesin siin ohessa katteleen runkoo ja totesin et tää on aika pas..surkee,no eikun sarja puheluita ja kas löytyi oikein hyvä runko joka odottaa pääsyä kopan alle ku saa sen korin kuosiin!oikeesti ton auton paikka ois ollu kusari/osiks purku ,mutta ku on vähä hölmö niin minkäs teet!ja pitäähän mihel puuhaa olla!!!et onnee vaan pikku katsastus rementtiin!
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Kyllä Jollapaku on valitettavan oikeassa. On se pirullista hitsattavaa noin vanha runko. Tuli tuossa heräillessä mieleen, että minkälainen paperisota se on vaihtaa runko hyväkuntoiseen koriin+tekniikkaan? Runkopalkissahan se numero on.

Millähän turvesuolla tuo auto on ollut ajossa, kun runkopalkin sisukset on täynnä jotain ihme höttöä. Tuskin tekkee kovin hyvää rungon tulevaisuudelle :(
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Ja pitäisi taas käydä työkalukaupassa. Pitäisi takajousen U-kiinnikkeet aukaista. Pitkä 22 mm hylsy ostoslistalle.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Iisiraireri kirjoitti:Ja pitäisi taas käydä työkalukaupassa. Pitäisi takajousen U-kiinnikkeet aukaista. Pitkä 22 mm hylsy ostoslistalle.
...ja pitkä vääntiö ja tervaa kierteisiin.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Käyttäjä kirjoitti:...ja pitkä vääntiö ja tervaa kierteisiin.
:-) tervaa löytyy (spray-purkissa ja kanisterissa), 80cm varsikin on, mutta pitäiskö varalta hommata myös höyheniä??? ;-)
Tämä Cruiseri ottaa tosiaan "koko käden", pikkusormen annettuasi.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Voipi olla, että kannattas tilata ne U-pultit uusiks. Saattaapi olla aika työ kammeta niitä auki, eikä ole edes varmaa, että aukeaako. Kivempi vetää laikalla poikki ja laittaa uutta. Eikä maksa ihan mahdottomia.

Pitkä voimahylsy riittää pituudeltaan
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Joo noi U-pultit tuntuu olevan kertakäyttökamaa ja ne mitkä lähtee ehjänä irti häviää remontin aikan jonnekkin
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Kaksi konkaria edellä osuivat kyllä oikeaan. Kaksi päivää olen suhutellut ruosteenirrottajaa noihin kierteisiin, mutta eivät inahtaneetkaan pitkällä varrella. Valitettavasti ne höyhenetkin jäi ostamatta, tyydyn kierimään pienoisessa häpeässä. Maanantaaina U-pultteja ostamaan. Löytyykö muualta kuin Tojo-tiskiltä?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ite olen Juukasta niitä tilaillu.

Eikä näitä tarvihe hävetä. Samaa kautta mekin ollaan niitä konkareita (heh)

Kantapää-sensei ON mahtava opettaja
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Laitehan on jo siinä iässä että vastaavia mitsuja on jo parikin sukupolvea sulatettu ratakiskoksi.

Eli hitsaa se runko,ja muut hommat päälle niin siinä on autoa pitemmäksi aikaa kun monessa tänä päivänä uutena ostetussa.

Ja ne korjaus kulut on aika pieniä verrattuna lainanhoitokuluihin jos ostaa minkä tahansa nyky biilin.

Nimim.81` Bj:llä vuodesta 96. Ja tätä nykyä 40 tkm vuodessa eikä kannata uutta edes miettiä.(koska uutta ei enää saa)
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Vuosi aikaa taas ajella kilpien välissä :)
Kiitos kaikille apua antaneille.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

On sitä ruoste ongelmaa muillakin, nimittäin mun hoijakkaan tullu laiteltua uudet oven alapellit, alempi takaluukku oikaistu ja hitsailtu kasaan, takakaaret työn alla, helmojen takaosa tehty uusiksi palkkeja varten ja peräkontin sivut hitsattu muuhun koriin takaisin kiinni.
Kaikki muut pellit paitsi takakaaret on 1,5mm vahvuudella

Enään pitäis hioa hitsipisteet vähemmäksi ovista, etulokarit korjailla, etuhelma siinä valojen alla rakentaa suunnilleen kokonaan ja pari pikkureikää lattiasta sekä pari korin kiinnitys kohtaa kursia kasaan..
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Jason kirjoitti:... helmojen takaosa tehty uusiksi palkkeja varten ja peräkontin sivut hitsattu muuhun koriin takaisin kiinni.
...
Tällä osastolla on meijänkin hojossa vielä töitä, mutta nyt saa hitsailla vähän väljemmällä aikataululla. Runkopalkit on savea täynnä. Pitää vissiin rakennella vesiputkesta huuhtelutyökalu ja huuhdella palkit tyhjäksi.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Kaiken maailman kuraa se oli mullakin runkoputket täynnä, silloin ostettaessa. Kävin katsurilta kysymässä, että saako porata isommat reiät sinne runkopalkkien alapuolelle.. Siellähän on jo alkureiät olemassa luokkaa 10mm niin niihin porailin tuommosella kartioporalla 28mm reiät ja eiku vettä helkutisti perään kolmena eri päivänä, välillä auton asentoa muutellen.

Nyt on muuten puhtaat runkopalkit ja jotain mömmöjä sinne ruiskuttelin.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Jason kirjoitti:...Nyt on muuten puhtaat runkopalkit ja jotain mömmöjä sinne ruiskuttelin.
Mitä sinne kannattaa laittaa? Tietenkin kunnon kuivumisaika, että ei märälle ruuttaile.
Viimeksi muokannut Iisiraireri, La Touko 22, 2010 7:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin