Kuva Kuva

HJ takalukko

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

joker
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: pohojanmaa

HJ takalukko

Viesti Kirjoittaja joker »

Mikähän on vikana hojon takalukossa kun ei mene päälle.Kammesta tempaasu ja varppikin otettu irti lukko mekanismistä ja lukon siirtäjä mikä siinä perän ulkopuolella on niin liikkuu ihan hyvin.Mutta ei kytke lukkoa päälle mitähän sieltä on nyt mennyt hajlle ? Mistähän löytyis lukon räjäytyskuvatusta ?
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Siirtohaarukka on kiinni pultilla siinä akselissa, mitä kampi ulkopuolelta liikuttaa. Ei ole yhtä puuta, mutta niin se toimii. Katso onko pultti korkannut.

Pystyt purkamaan ruuvaamalla ensin pois sen kannnen, jossa on merkkivalon katkaisija, eli se josta lähtee johdot. Muistaakseni kolme pulttia. Siitä näet jo siirtohaarukan pultin, joka on seuraava irroituskohde.

Haarukan jälkee lähtee yhtenä pakettina muu kampimekanismi, sivulle päin olevasta kannesta muistaakseni neljä pulttia irti. Samalla kun purat, niin huomaat kuinka siirtomekanismi toimii.

Jos näistä ei löydy vikaa, niin se löytyy vetarista/holkista. Ohjeista voi puuttua joku olennainen kohta, ulkomuistista kirjoitettu.

Tuossa vielä kuvat: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29708
surma erkki
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Marras 27, 2006 9:37 am
Paikkakunta: Suomen Inkerilä

Viesti Kirjoittaja surma erkki »

Niin, myykö joku noita siirtohaarukan pultteja, mulla oli Hoijjakasta takaa männy poikkinaps...
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Mikähän tuli mulla hj:n takalukkoon, kun tuolla kävin sutimassa yhellä lumisella tiellä ilman lukkoja niin kauas kuin pääsin. Kun meno pysähtyi vetasin lukot päälle ja jatkoin matkaa ~50metriä, kunnes tuli isompi monttu johon jäin sitten kiinni. Aukasin oven ja huomasin ettei kuskin takarengas vetänyt pakittaessa koko aikaa vaan hetkellisesti nytkähteli ja sieltä kuului semmoinen naputtava ääni (niinkuin hajoava murros, mutta paljon hiljaisempi) Ajoin auton eilen talliin ja nyt otin kummatkin vetarit pois, joissa ei näkynyt pooreissa ainakaan mitään vikaa ja otin myös sen anturin kannen pois, jotta näkisin onko lukko ees kytkeytynyt.. ainakin minun silmillä katottuna näyttää olevan oikeissa hahloissa.
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

ainakin noi omat vessat on kans "nytkähdelly" lukko päällä jos pintakaasulla on antanu pyöriä, siel on joka paikas pikkunen välys niin sitte renkaan päässä näkyy pysähdyksenä. täydellä hapella sitä ei huomaa:D
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Joo, mutta kun se ei ees koko aikaan nytkähdelly, välillä vain
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Lukkoholkin hampaat poikki?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

en tiä vielä.. tänään tai huomenna varmaankin selviää, kun otan perän irti
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Joo sainpahan viimeinkin perän tutkinnan alle ja semmosta vikaa löytyi, että perässä olevat lukon hampaat oli kuluneet "muodottomiksi" ja niitä oli joskus aikaisemminkin jo muotoiltu rälläkällä.
Vasta kappale oli ihan ehjä. Mielessä olisi laittaa kitkalukko perä, jonka lukitusta kiristettäisiin lisä shimmi levyllä, se ehkä talvis aikaan palvelisi minua paremmin kärryn veto hommissa.
Vastaa Viestiin