Kuva Kuva

Hodarin suuttimet

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Hodarin suuttimet

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Morjensta taas,tämänkertainen kysymys kuuluu että missä hodarijengi on käyttänyt koneen suuttimet tarkistuksessa/säädössä ja minkä hintainen moinen operaatio on ollut?
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

omaan ex-hodariin suunnittelin joskus kärkien vaihtoa.. hintaa olis tullu kaikkineen n.1000E, vaihtosuuttimet uusilla kärjillä tais olla jotai 750E :) en tiedä et paljon maksais tarkistus ja säätö, nuohan on kaksvaiheiset :)
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
kiilax
Viestit: 65
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Kertokaaka nyt asiaan vihkiytymättömälle,mitä tarkalleen tarkoittaa kaksivaihesuutin?
eikö noissa ole avautumispainetta säätelevää jousta ynnä prikkoja joilla ko.painetta säädetään?
Vai tuleeko avautumishetken määritys jostain korkeammalta taholta(taivaasta) ja miksi tarvitaan kaksi avautumishetkeä?
Tämä osio on jäänyt allekirjoittaneelta täysin pimiöön. :shock: :shock: :shock:
Paljon on tahkoa kierretty mutta nyt menee hilseen yli :roll: :roll: :roll
Kun oman hodarin kone käy kuumana,on kuin yksi pytty ei olisi täysillä pelissä mukana ts.3" pakarin päästä kuuluu suoraan sanottuna paukutus ja kone ontuu hiukkasen,ajettu 277000 ja moinen ihmetyttää,onko vika suuttimissa.
Vuosimalli on -94
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Suuttimen neula liikkuu ensin kuten normaalissa suuttimessakin jousta vasten ja n.0,1mm liikkeen jälkeen se törmää toiseen jouseen jonka jousivoima summautuu ensimmäisen jousen voimaan. Ensimmäisen jousen esijännitystä säädetään säätölevyllä normaalisti, toinen on kiinteä, eräänlainen patruuna. Tuota liikkeen välystä säädetään toisella säätölevyllä.
Yksinkertaistettuna pienellä neulan liikkeellä pienempi paine ja suuremmalla liikkeellä suurempi paine.
TP
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niin ja tällä kaksvaihe ruiskutuksella saadaan mm. pehmeämpi käyntiääni.
Vastaa Viestiin