Kuva Kuva

HJ-61 - neliveto ei pysy päällä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

HJ-61 - neliveto ei pysy päällä

Viesti Kirjoittaja A-P »

Nyt kun tuli tarvetta käyttää nelivetoa ihan tin päällä, niin ei kytkeydy, vaan paukuttelee kovin ikävästi jakoaskissa.
Saakelin alipaineet! :evil:
Olisko se kalvo siellä nelivetoa kytkevässä kellossa hapan?
Miten näissä dieseleissä hoksaa painevuodot, kun ei kerran puhastrusprayllä? Painetta letkuun, ja saippuavettä tietty!
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Vauhissako kokeilit? Olihan napalukot kiinni? Vai miten "paukuttelee"?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Re: HJ-61 - neliveto ei pysy päällä

Viesti Kirjoittaja r2ree »

A-P kirjoitti: Miten näissä dieseleissä hoksaa painevuodot, kun ei kerran puhastrusprayllä? Painetta letkuun, ja saippuavettä tietty!
Jos saat alipainemittarin kytkettyä siihen jollain tapaa. Tuohan on semmonen, että pitäs syntyä alipaine eikä siitä paljoa päästä. Kalvo itessään on helpohko vaihtaa. Taitaa päästä lattian kautta kätsimmin

Vilkkuuko valo?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Valitettavasti oireet kyllä sopii myös vaurioituneeseen etuvedon kytkentäholkkiin. Mulla vika oli siinä, kun nelivedolla vähänkään vedätettäessä paukahtaen hyppi yli ja alipaine yritti painaa takaisin.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

No mää jo arvelin niitten veronpalautusrahojen menevän johonkin hyödylliseen. Niinku nyt esmes laatikkoremppaan. :?
Ja kun kerran jakoaskin aukoo, niin tartteehan se samalla kytkin vaihtaa, ja siinä sivussa pääaskin laakerit laitella... :lol:
No, menen tallille hutkimaan, niin selvinnee onko pelkkää alipaineen puutetta. Meinaan, sammuukin aika viiveellä (monta sekuntia) avaimen käännön jälkeen.
Eikös jakoaski ole sama kautta linjan koko HooJiin historian? Eli keppinelivedon osat sopivat?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Neli- ja viisvaihteisessa jakiksen etukuoren kiinnityspulteissa (jaossa/määrässä) päälootaan oli kai joku ero, ja välipyörästön akseli muuttuu 34 mm -> 38 mm, tai jotenki silleen nyt ulkomuistista pikaseen.

Olikohan tuo pulttihomma niin että jos viisvaihteisen kuoren laittee nelivaihteiseen, niin yks pultinreikä jää yli ja päälootan öljyt lirisee siittä jakolootaan.

Kele ku ei oo ko vaan noita nelivaihteisia kokonaisia paketteja, niin ei ovi oikein tarkistaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Nelivedon kytkeytymisongelmakin hiukka hahmottui, kun tukin nelivedolle menevän alipaineletkun lukkopihdeillä, niin alkoi moottorikin sammumaan liki virtalukon liikkeitä noudattaen.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin