Kuva Kuva

Lisälämmitin berttaan?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
jep
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 7:57 pm
Paikkakunta: orimattila

Lisälämmitin berttaan?

Viesti Kirjoittaja jep »

Tarttis saada bj:hin lisää lämpöä kun sisällä tuulee kivasti, eikä pelkkä etulämppäri oikein lämmitä muuta kuin kaasujalkaa. Kävin tarvikepuljussa kyselemmässä noita vesiletkuihin tulevia lisälämmittimiä ja nyt tarttis tietää, että paljonkohan siinä pitäisi watteja olla, että tarkenee? Vaihtoehtoja oli 55w-9kW, mutta noi kilowattiset tuskin kauaa pyörii akkuvirralla?
meibi bus home
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Hommaa eberin ilmalämppäri,tarkenee.Käytetyn jos löytää niin saa yleensä kohtuuhintaan.Eikä virrankulutus ole älytön.

Uusia löytyy kuukkelilla...
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Taisi mennä asiat sekaisin.

Tarkoitat varmaan sitä lisäkennoa joka siellä on alunperinkin joskus ollu???
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kyllä siellä nestekierrossa lämpöä riittää, ei siihen mitään nykysten höpöhöpödiisseleiden sähkövastuksia tarvita. Lisäkenno vaan penkin alle tai jonnekki, ja nykysen kennon puhdistus niin vesipuolelta ku ilmapuoleltaki.

Haulla löytyy asiasta moneen kertaan, ihan vastaki ollu tässä ylhäällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

[quote="hj60"]Kyllä siellä nestekierrossa lämpöä riittää........

Jos vaan on kunnon termostaatti, vaihdoin HJ:hin toimivan tarviketermarin tilalle Toyotan termarin ja on eroo lämpenemisessä todella paljon! Ja makso hieman yli viiskymppiä, sillä rahalla ei paljoo lisälämppäreitä saa.
Avatar
jep
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 7:57 pm
Paikkakunta: orimattila

Viesti Kirjoittaja jep »

Juu elikkäs siihen alkuperäisen takalämppärin tilalle tarttis jotain saada. Tarvikeliikkeessä myivät jotain tommosia 24v lämmittimiä, mihin tulee vesiletkut kiinni ja puhallinkin niissä oli. Se lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä eroa on vaikkapa 150w lämmittimellä ja 5kw lämmittimellä, kun ne kuitenkin jäähdytysnesteen lämmittämää ilmaa puhaltaa? Enkä mitään eberiä kaipaile, kun koneen lämmitysosasto on jo kunnossa, hytin ei. Haulla olevat kikat tuli kokeiltua jo viime talvena, kennon putsailut ym, ja auttoi sen verran, että kaasujalan sääri pysyy lämpimänä kivasti.
meibi bus home
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ei taida BJ:tä saada lämpimäksi ennekuin tiivistää ne ovet ja muut lävet. Ei tarvi olla isoakaan viimaa kun se imee melkeen kaiken länpimän ilman taivaan tuuliin.

Beejii on talvella aika hyinen sen vedon takia. Mitenhän olis jos talveksi voisi ohjata syylarin ohi lämpimän veden ja asentelis sisätiloihin iiiiison kennon jolla höyrystää hytti länpimäksi vaikka vähän vetäisikin :lol: Vanhoissa unimogeissakinhan on hirviökenno hytissä.

Mulla takalänppärin käyttö Beejiissä aiheutti vain ikkunoiden totaalihuurtumista. Lämpimämpi oli kyllä mutta ei nähny ulos...

EDIT: Onkos kukaan koskaan miettinyt sitä että ohjais talvella ton puhaltimen ilmanoton vaikka syylärin tuulitunnelista? Olis meinaan kivasti esilämmintä ilmaa jo lähtökohtaisesti.... Tuulitunneliin reikä ja siihen hitsaa putkitötterön ja siitä sitten putkiletku länppärin rupelikennoon...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Sitä kosteuttahan saa sieltä takaa näppärästi pois pitämällä niitä sivun tuuletusikkunoita, ei tyystin, mutta hiukka raollaan.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

A-P kirjoitti:Sitä kosteuttahan saa sieltä takaa näppärästi pois pitämällä niitä sivun tuuletusikkunoita, ei tyystin, mutta hiukka raollaan.
Paitsi vm 75-76 :lol:
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Lisää lämpöä

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Mulla on vähän jalostettu lämmitysjärjestelmää, joutu jalkoihin tulevaa ilmaa ohjaileen ylemmäs, kun alko nahkakenkä käryään.
Siis tuulitunnelista ilma 100mm:n putkella ja siihen kotelo johon kenno.
Kennoon kuuma vesi pumpulla olevista tulpatuista lähdöistä.
Kotelolta taipuisalla letkulla puhaltimen koteloon yhde, poraa siihen 100mm:n reikä ja tuki sisäkierto aukko pelkääjän jalkatilasta.
Kun alkuperäinen lämmityksenohjainvipu on asennossa "sisäkierto" tulee ilma kolmen kennon läpi ja on kuumaa.
Tuulitunneliin pitää rakentaa "väliseinä", koska muuten jäähdyttäjän propelli imee kaiken ilman ohjaamostakin.
Niin ja toista lämpökennoa ei ole tarvittu, tosin mulla koppia on lyhennetty!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

4x4_88 kirjoitti:
A-P kirjoitti:Sitä kosteuttahan saa sieltä takaa näppärästi pois pitämällä niitä sivun tuuletusikkunoita, ei tyystin, mutta hiukka raollaan.
Paitsi vm 75-76 :lol:
Ai, kehitys kehittyy! :oops:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin