Lisälämmitin berttaan?
Valvoja: Käyttäjä
Lisälämmitin berttaan?
Tarttis saada bj:hin lisää lämpöä kun sisällä tuulee kivasti, eikä pelkkä etulämppäri oikein lämmitä muuta kuin kaasujalkaa. Kävin tarvikepuljussa kyselemmässä noita vesiletkuihin tulevia lisälämmittimiä ja nyt tarttis tietää, että paljonkohan siinä pitäisi watteja olla, että tarkenee? Vaihtoehtoja oli 55w-9kW, mutta noi kilowattiset tuskin kauaa pyörii akkuvirralla?
meibi bus home
Kyllä siellä nestekierrossa lämpöä riittää, ei siihen mitään nykysten höpöhöpödiisseleiden sähkövastuksia tarvita. Lisäkenno vaan penkin alle tai jonnekki, ja nykysen kennon puhdistus niin vesipuolelta ku ilmapuoleltaki.
Haulla löytyy asiasta moneen kertaan, ihan vastaki ollu tässä ylhäällä.
Haulla löytyy asiasta moneen kertaan, ihan vastaki ollu tässä ylhäällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juu elikkäs siihen alkuperäisen takalämppärin tilalle tarttis jotain saada. Tarvikeliikkeessä myivät jotain tommosia 24v lämmittimiä, mihin tulee vesiletkut kiinni ja puhallinkin niissä oli. Se lähinnä kiinnostaisi tietää, että mitä eroa on vaikkapa 150w lämmittimellä ja 5kw lämmittimellä, kun ne kuitenkin jäähdytysnesteen lämmittämää ilmaa puhaltaa? Enkä mitään eberiä kaipaile, kun koneen lämmitysosasto on jo kunnossa, hytin ei. Haulla olevat kikat tuli kokeiltua jo viime talvena, kennon putsailut ym, ja auttoi sen verran, että kaasujalan sääri pysyy lämpimänä kivasti.
meibi bus home
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Ei taida BJ:tä saada lämpimäksi ennekuin tiivistää ne ovet ja muut lävet. Ei tarvi olla isoakaan viimaa kun se imee melkeen kaiken länpimän ilman taivaan tuuliin.
Beejii on talvella aika hyinen sen vedon takia. Mitenhän olis jos talveksi voisi ohjata syylarin ohi lämpimän veden ja asentelis sisätiloihin iiiiison kennon jolla höyrystää hytti länpimäksi vaikka vähän vetäisikin Vanhoissa unimogeissakinhan on hirviökenno hytissä.
Mulla takalänppärin käyttö Beejiissä aiheutti vain ikkunoiden totaalihuurtumista. Lämpimämpi oli kyllä mutta ei nähny ulos...
EDIT: Onkos kukaan koskaan miettinyt sitä että ohjais talvella ton puhaltimen ilmanoton vaikka syylärin tuulitunnelista? Olis meinaan kivasti esilämmintä ilmaa jo lähtökohtaisesti.... Tuulitunneliin reikä ja siihen hitsaa putkitötterön ja siitä sitten putkiletku länppärin rupelikennoon...
Beejii on talvella aika hyinen sen vedon takia. Mitenhän olis jos talveksi voisi ohjata syylarin ohi lämpimän veden ja asentelis sisätiloihin iiiiison kennon jolla höyrystää hytti länpimäksi vaikka vähän vetäisikin Vanhoissa unimogeissakinhan on hirviökenno hytissä.
Mulla takalänppärin käyttö Beejiissä aiheutti vain ikkunoiden totaalihuurtumista. Lämpimämpi oli kyllä mutta ei nähny ulos...
EDIT: Onkos kukaan koskaan miettinyt sitä että ohjais talvella ton puhaltimen ilmanoton vaikka syylärin tuulitunnelista? Olis meinaan kivasti esilämmintä ilmaa jo lähtökohtaisesti.... Tuulitunneliin reikä ja siihen hitsaa putkitötterön ja siitä sitten putkiletku länppärin rupelikennoon...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Lisää lämpöä
Mulla on vähän jalostettu lämmitysjärjestelmää, joutu jalkoihin tulevaa ilmaa ohjaileen ylemmäs, kun alko nahkakenkä käryään.
Siis tuulitunnelista ilma 100mm:n putkella ja siihen kotelo johon kenno.
Kennoon kuuma vesi pumpulla olevista tulpatuista lähdöistä.
Kotelolta taipuisalla letkulla puhaltimen koteloon yhde, poraa siihen 100mm:n reikä ja tuki sisäkierto aukko pelkääjän jalkatilasta.
Kun alkuperäinen lämmityksenohjainvipu on asennossa "sisäkierto" tulee ilma kolmen kennon läpi ja on kuumaa.
Tuulitunneliin pitää rakentaa "väliseinä", koska muuten jäähdyttäjän propelli imee kaiken ilman ohjaamostakin.
Niin ja toista lämpökennoa ei ole tarvittu, tosin mulla koppia on lyhennetty!
Siis tuulitunnelista ilma 100mm:n putkella ja siihen kotelo johon kenno.
Kennoon kuuma vesi pumpulla olevista tulpatuista lähdöistä.
Kotelolta taipuisalla letkulla puhaltimen koteloon yhde, poraa siihen 100mm:n reikä ja tuki sisäkierto aukko pelkääjän jalkatilasta.
Kun alkuperäinen lämmityksenohjainvipu on asennossa "sisäkierto" tulee ilma kolmen kennon läpi ja on kuumaa.
Tuulitunneliin pitää rakentaa "väliseinä", koska muuten jäähdyttäjän propelli imee kaiken ilman ohjaamostakin.
Niin ja toista lämpökennoa ei ole tarvittu, tosin mulla koppia on lyhennetty!
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47