Miksi toinen takariipuke on vinossa?
Valvoja: Käyttäjä
Miksi toinen takariipuke on vinossa?
Moi.
Osaako kukaan kertoa miksihän BJ:n kuskinpuolen takariipuke on vinossa? Ongelma oli sama myös vanhalla riipukkeella.
Onko lehtijousi vääntynyt.... vai?
Osaako kukaan kertoa miksihän BJ:n kuskinpuolen takariipuke on vinossa? Ongelma oli sama myös vanhalla riipukkeella.
Onko lehtijousi vääntynyt.... vai?
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
No jooo, kyllä toi saattas vähän ollakkin. Sille täytyy antaa vähän vasaraa jos se siitä hieman oikenis... ellei sitten siitä tule enempi ongelmia.
Asia no.2
Löytyyköhän Suomesta mistään noita 15mm halkaisialtaan olevia riipukkeen pultteja. Ei tarvis olla välttämättä rasvattavia. Pulttiliikkeet ym. myy ei-oota kun 15mm pultteja ei maailmasta löydy.
Tuollasia: http://ep.yimg.com/ca/I/coolfj40_2138_9578540
Asia no.2
Löytyyköhän Suomesta mistään noita 15mm halkaisialtaan olevia riipukkeen pultteja. Ei tarvis olla välttämättä rasvattavia. Pulttiliikkeet ym. myy ei-oota kun 15mm pultteja ei maailmasta löydy.
Tuollasia: http://ep.yimg.com/ca/I/coolfj40_2138_9578540
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Se lätkä johon tuo riipuke tulee kiinni on lahonnaa haperoksi,ja varmaan myös se takapalkki johon se tulee kiinni. Eli hitsuu hommia tiedossa.
5/8" olisi 15.85 mm.
Ja 19/32" melko tarkaan sen 15 mm vaan en tiiä onko tällaistakaan pulttia olemassa.
Sittenhän on se mahdollisuus että sorvautat 15 millin tapit,joihin sitten 14 mm. kierre päähän.Ja kun sorvautat ne tapit niin sitten toiseen päähän vaikka 8-10 mm sisäkierre mihin saa ulosvetäjän kätevästi kiinni,niin helpottaa purkamista. Ja jos sinne tekee sen kierteen niin sittehän siihen saa sen nipankin kun tekee vielä rasvaporauksen mutta en kyllä keksi välttämättä hyötyä sille.
No puslanvaihtoväli venyy ehkä kahestasadasta tuhannesta kolmeen sataan....
5/8" olisi 15.85 mm.
Ja 19/32" melko tarkaan sen 15 mm vaan en tiiä onko tällaistakaan pulttia olemassa.
Sittenhän on se mahdollisuus että sorvautat 15 millin tapit,joihin sitten 14 mm. kierre päähän.Ja kun sorvautat ne tapit niin sitten toiseen päähän vaikka 8-10 mm sisäkierre mihin saa ulosvetäjän kätevästi kiinni,niin helpottaa purkamista. Ja jos sinne tekee sen kierteen niin sittehän siihen saa sen nipankin kun tekee vielä rasvaporauksen mutta en kyllä keksi välttämättä hyötyä sille.
No puslanvaihtoväli venyy ehkä kahestasadasta tuhannesta kolmeen sataan....
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Toivon, että kysessä ei ois hitsaus hommia. Runko on kyllä todella hyvässä kunnossa. Reikiä ei missään ja katsurit aina kehuneet. (Harvinaista Tojotan rungolle joka on 36-vuotta vanha). Ehkä toi kiinnike on päässy ruosteen takia ohentumaan ja päässyt sitten antamaan periksi. Toivottavasti ei ole niin pahassa kunnossa, että repeää irti kesken ajon. (Ei pelkoa tällä hetkellä.) Ei pitäisi kyllä olla kun katsurikkaan ei ole mitään sanonut ja kovin tarkoin he aina BJ:n tutkii.
Pitää tutkailla asiaa tarkemmin kun pääsen Cruiserin luokse.
16mm pulttia silloin kokeilin vaan en sitten viitsinyt alkaa runnomaan kumipuslien läpi niitä kun kierreosa otti melko rankasti kiinni kumiin, Ajattelin, että jos ne puslat menee siitä rikki. Ja mä muistelen, et noi riipukkeet on jotain aika kovaa tavaraa. Aika kauan ois saanu porata.
Nyt siellä on 14mm pultit. Ei oikeen hyvä. Pitää katella kevääksi 15mm tankoa ja käydä vaikka jollakin sorvauttaa molemmat päät 14mm paksuuteen ja siihen kierre ja niihin lukkomutterit. Itse en pysty tekemään hitsaus/sorvaus juttuja.
Kauan myös pähkäilin riipukkeita asentaessa, et kummin päin laitan. Jos ois laittanut toisin päin kuin mitä nytten, niin riipuke otti melko heti kiinni runkoon/rungon kiinnikkeeseen. Eli +-0. Ottaa jokatapauksessa kiinni johonkin joustoissa.
Haluaisin muutenkin vakiomittaiset riiput, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet jouset.
Onkohan mitään edullisimpia jousia kuin Old Man Emu tai Dopinssons??
Pitää tutkailla asiaa tarkemmin kun pääsen Cruiserin luokse.
16mm pulttia silloin kokeilin vaan en sitten viitsinyt alkaa runnomaan kumipuslien läpi niitä kun kierreosa otti melko rankasti kiinni kumiin, Ajattelin, että jos ne puslat menee siitä rikki. Ja mä muistelen, et noi riipukkeet on jotain aika kovaa tavaraa. Aika kauan ois saanu porata.
Nyt siellä on 14mm pultit. Ei oikeen hyvä. Pitää katella kevääksi 15mm tankoa ja käydä vaikka jollakin sorvauttaa molemmat päät 14mm paksuuteen ja siihen kierre ja niihin lukkomutterit. Itse en pysty tekemään hitsaus/sorvaus juttuja.
Kauan myös pähkäilin riipukkeita asentaessa, et kummin päin laitan. Jos ois laittanut toisin päin kuin mitä nytten, niin riipuke otti melko heti kiinni runkoon/rungon kiinnikkeeseen. Eli +-0. Ottaa jokatapauksessa kiinni johonkin joustoissa.
Haluaisin muutenkin vakiomittaiset riiput, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet jouset.
Onkohan mitään edullisimpia jousia kuin Old Man Emu tai Dopinssons??
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
www.4x4cruiser.eu
Jousi 140.- eur kpl.
Liike Tallinnassa,auto käy 2kertaa viikossa Helsingissä.
Made in Austraalia kuulema.
Jousi 140.- eur kpl.
Liike Tallinnassa,auto käy 2kertaa viikossa Helsingissä.
Made in Austraalia kuulema.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Oonkos siellä oulun seudulla mitään pajaa mikä takoisi nuo vanhat jouset. Siis jos ovat ehjät eikä ole kulumia.??4x4_88 kirjoitti:Toivon, että kysessä ei ois hitsaus hommia. Runko on kyllä todella hyvässä kunnossa. Reikiä ei missään ja katsurit aina kehuneet. (Harvinaista Tojotan rungolle joka on 36-vuotta vanha). Ehkä toi kiinnike on päässy ruosteen takia ohentumaan ja päässyt sitten antamaan periksi. Toivottavasti ei ole niin pahassa kunnossa, että repeää irti kesken ajon. (Ei pelkoa tällä hetkellä.) Ei pitäisi kyllä olla kun katsurikkaan ei ole mitään sanonut ja kovin tarkoin he aina BJ:n tutkii.
Pitää tutkailla asiaa tarkemmin kun pääsen Cruiserin luokse.
16mm pulttia silloin kokeilin vaan en sitten viitsinyt alkaa runnomaan kumipuslien läpi niitä kun kierreosa otti melko rankasti kiinni kumiin, Ajattelin, että jos ne puslat menee siitä rikki. Ja mä muistelen, et noi riipukkeet on jotain aika kovaa tavaraa. Aika kauan ois saanu porata.
Nyt siellä on 14mm pultit. Ei oikeen hyvä. Pitää katella kevääksi 15mm tankoa ja käydä vaikka jollakin sorvauttaa molemmat päät 14mm paksuuteen ja siihen kierre ja niihin lukkomutterit. Itse en pysty tekemään hitsaus/sorvaus juttuja.
Kauan myös pähkäilin riipukkeita asentaessa, et kummin päin laitan. Jos ois laittanut toisin päin kuin mitä nytten, niin riipuke otti melko heti kiinni runkoon/rungon kiinnikkeeseen. Eli +-0. Ottaa jokatapauksessa kiinni johonkin joustoissa.
Haluaisin muutenkin vakiomittaiset riiput, mutta sitten joutuisi ostamaan uudet jouset.
Onkohan mitään edullisimpia jousia kuin Old Man Emu tai Dopinssons??
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Moro uusi ruiseristi ilmoittautuu.
Tai itellä ei vielä ole ruiseria mutta isännyksellä on nykyään moinen (hj60 88 370thkm)
Olen jo pitempään seuraillut tätä foorumia ja asiallisen oloista porukkaa näkyy olevan joten päätin että pitää hommata tunnukset jos sattuu tartteen neuvoa. (kauhia kuume on itelläki saaha ruiseri ei tarvi miettiä kummalla lähtee liikkeelle omalla autolla vai isän autolla jos molemmat on pihassa)
Tuohon jousi hommaan kun meillä on jouset takana ihan loppu niin olen selvitellyt tuota takomista ym niin.
-Oulussa eivät enään tao jousia
-Tampereella Pajakulma tekee ja takoo ainakin HJ jousia heillä on kaavat alkuperäisistä jousista pitää vain ilmoittaa uusia tilatessa latien määrä.
Sanoivat siellä että ei oikein takominen kannata ku maksaa n.350€ pari (jos ei tarvi vaihtaa lateja) ja eivät kuulemma meinaa pysyä vuotta pitempään ryhdissä lössähtävät sitten ja yleensä vielä menevät poikki.
Uudet jouset HJ:hin takapäähän maksaa Kemiin toimitettuna 650€ pari sisältäen helat ym.
Kannattaa soittaa ja kysyä sieltä ja puh num. 050/5662355 tuo jäppinen tietää noista hommista.
Semmoista isännys käski kysyä (ei kuulu tähän topikkiin) että meneekö nuo 31" renkaat alle ilman mitään korotuksia ym hommia?? ei oikein noilla alkuperäis koon renkailla pääse mihkään mutta ei halua korottaa tai mitään semmoista tehä mutta pitää isommat renkaat saaha ku noilla nykysillä sity renkailla painuu niin pirusti ja siliä kuvioiset. En oikein osaa vielä tuota hakua käyttää joten anteeksi asiasta lipsuminen.
Tai itellä ei vielä ole ruiseria mutta isännyksellä on nykyään moinen (hj60 88 370thkm)
Olen jo pitempään seuraillut tätä foorumia ja asiallisen oloista porukkaa näkyy olevan joten päätin että pitää hommata tunnukset jos sattuu tartteen neuvoa. (kauhia kuume on itelläki saaha ruiseri ei tarvi miettiä kummalla lähtee liikkeelle omalla autolla vai isän autolla jos molemmat on pihassa)
Tuohon jousi hommaan kun meillä on jouset takana ihan loppu niin olen selvitellyt tuota takomista ym niin.
-Oulussa eivät enään tao jousia
-Tampereella Pajakulma tekee ja takoo ainakin HJ jousia heillä on kaavat alkuperäisistä jousista pitää vain ilmoittaa uusia tilatessa latien määrä.
Sanoivat siellä että ei oikein takominen kannata ku maksaa n.350€ pari (jos ei tarvi vaihtaa lateja) ja eivät kuulemma meinaa pysyä vuotta pitempään ryhdissä lössähtävät sitten ja yleensä vielä menevät poikki.
Uudet jouset HJ:hin takapäähän maksaa Kemiin toimitettuna 650€ pari sisältäen helat ym.
Kannattaa soittaa ja kysyä sieltä ja puh num. 050/5662355 tuo jäppinen tietää noista hommista.
Semmoista isännys käski kysyä (ei kuulu tähän topikkiin) että meneekö nuo 31" renkaat alle ilman mitään korotuksia ym hommia?? ei oikein noilla alkuperäis koon renkailla pääse mihkään mutta ei halua korottaa tai mitään semmoista tehä mutta pitää isommat renkaat saaha ku noilla nykysillä sity renkailla painuu niin pirusti ja siliä kuvioiset. En oikein osaa vielä tuota hakua käyttää joten anteeksi asiasta lipsuminen.
Jousista kannattaa kysyä tarjousta myös Maasturi-Mattilalta ja Cros4wd:ltä, ellet jo kysynyt.tyhtis kirjoitti:Tuohon jousi hommaan kun meillä on jouset takana ihan loppu niin olen selvitellyt tuota takomista ym niin.
-Oulussa eivät enään tao jousia
-Tampereella Pajakulma tekee ja takoo ainakin HJ jousia heillä on kaavat alkuperäisistä jousista pitää vain ilmoittaa uusia tilatessa latien määrä.
Sanoivat siellä että ei oikein takominen kannata ku maksaa n.350€ pari (jos ei tarvi vaihtaa lateja) ja eivät kuulemma meinaa pysyä vuotta pitempään ryhdissä lössähtävät sitten ja yleensä vielä menevät poikki.
Uudet jouset HJ:hin takapäähän maksaa Kemiin toimitettuna 650€ pari sisältäen helat ym.
#428